Himbi-Limbi a Libegő alatt

Rush2006Túra éve: 20062006.07.17 15:02:07
Himbi-Limbi A Libegõ Alatt (15km)

Ez volt a második teljesítménytúra eddig életem során, az elsõ ugye a Mátrahegy 20 volt amirõl szintén írtam beszámolót.

Na vágjunk neki: Zugligetrõl indult a túra, én 8:30kor neveztem, de szerencsére 9-re írták az indulásomat, ami ugye a szintidõnél jól jöhet majd.

Az elsõ állomás a Hunyad-orom volt amit egy jó nagy emelkedõ árán lehetett elérni. Gondoltam hú, ha így kezdõdik a túra mi jön még, pedig a Budai hg. annyira nem lehet vészes mint a Mátra volt.. Megkaptam a pecsétet a papíromra. A tájékoztató nem volt olyen részletes mint a Mátrába volt, (sõõt, erre majd késõbb visszatérek) de azért érdekes volt a hátoldalán levõ kis leírás a teljesítménytúrákról ált.ban. (írva volt hogy ezeken a Zöldgömb versenyeken a fizikai munka mellett a szellemi munka is fontos, amiben teljesen egyetérthetek, mert nagyon sokszor szükségem volt rá) szóval térjünk vissza a túrára, a Hunyad-oromtól visszasétáltam a Libegõ alsó állomásához ahonnan indultunk, itt ismét kaptam egy pecsétet. A következõ állomás a Pozsonyi-hegy, majd a Tündér-szikla következett, ahonnan gyönyörû kilátás nyílt egész Budapestre. Innen ismét vissza a Libegõ alsó állomásához. A következõ állomás a Normafa lett volna.. De hát volna, mivel úgy eltévedtünk (az út nagy részén egy nagyon kedves lánnyal mentem, akit itt ismertem meg) mint a franc.. A kis papírocskám nem adott részletes tájékoztatást arról, hogy a Normafa Síház felé pontosan merre is kell menni, annyi volt írva hogy a Zöld jelzésen.. Ugye kb. 4.szerre is fölsétáltam a lépcsõn mivel ott láttam zöld vonalat utoljára, dehát ugye 2 fele is vezetett.. És akárhogy böngésztük a térképet, csak az az út volt jó amin a zöld kör jelzéssel együtt vezetett a vonal, majd késõbb leágazik.. Nagy naivan be is dõltünk ennek, és lám, az eredménye az volt hogy szinte Budakeszin kapcsoltunk hogy na, mégis rossz helyen vagyunk, mert a Normafa kötve hiszem hogy az országút mellett legyen.. Húú fogtuk a fejünket repkedtek a gyönyörû szavak, kb 7-km.t pakoltunk rá a távra.. Gondoltuk a szintidõt már nem nagyon fogjuk teljesíteni, szépen visszagyalogoltunk szomorkásan a Libegõ alsó állomásához, majd megkérdeztük a szervezõ hölgyet hogy na hogyan tovább, és miért nem volt pontosan jelölve az út.. Persze senki se tudott semmit, az E.P-n levõ személyzetek is azért voltak csak ott hogy "legyenek"... Gondoltam tök jó hogy a szervezõk se tudják hogy mi,hol,merre.. majd megkérdeztünk egy férfit, késõbb ki derült hogy Ujj Zoltán, a Zöldgömb Sportklub vezetõje.. Õ legalább tudott nekünk segíteni, és elmagyarázta nekünk merre menjünk tovább.. Már nem voltunk nagyon jó idõbe, mert vhogy éreztem hogy ha szintidõn belül akarok célbaérni most hajtani kell nagyon.. Itt mondtam a lánynak akivel együtt mentem hogy köszönök mindent, szép utat, és miután megtaláltuk azt a fránya zöld jelzést, elkezdtem iparkodni, magyarán mondva futni. Mire a Normafára értem már izzadtam mint a ló, de gondoltam ha így folytatom lesz még egy kevéske idõm talán. Pecsét megvan, futás tovább. Pár perc múlva már a Libegõ felsõnél is voltam, persze a lábaim fájtak, izzadtam mint a ló, de legalább büszke voltam kicsit hogy már igenis sokat futottam ezen a túrán, pedig nem is hittem volna magamról hogy ennyit fogok futni :) Pecsét megvan, a köv. állomás ismét a Libegõ alsó állomása volt, nagyon meredek, veszélyes részen kellett lemennem, gondoltam a visszaút brutális lesz, fõleg ilyen fájdalmakkal.. Leértem, pecsét megvan, nyomás vissza a Libegõ Felsõhöz, ez a nehéz meredek rész sokat kivett belõlem, mire felértem nagyon kivoltam már.. Innen pár perc volt a János Hegy, a cél, majd sikerült szintidõn belül(!) visszaérnem a Libegõ Felsõhöz, és megkaptam az oklevelemet, és a kitûzõmet. Nagyon örültem neki, hiszen nem sejtettem volna hogy +7 km mulva is szintidõn belül érek célba (5 órás volt a szintidõ én 4 és fél óra alatt teljesítettem a "távot")

Összességébe szép túra volt, érdekes, gyönyörû kilátásokkal, bár a szervezettség ugy érzem még messze nem az igazi, sehol nem volt legalább egy nyíl kitéve vagy vmi, a szervezõk se tudtak válaszolni a kérdésekre.. De örülök hogy ismét túrázhattam egy jót, ezúttal a Budai hegységbe :)