Vértesi barangolások / Vértesi kerekezés

sunflowerTúra éve: 20062006.08.20 16:30:06
Vértes, 2006. 08.19. 15km
2. teljesítménytúrámon 3-an vágtunk neki a vértesi túra 15km-es távjának. Gondolkoztunk a nagyobb távon de úgy döntöttünk kezdésnek ez is bõven jó lesz.
A rajt Gánton volt. Az odautazás kissé nehézkesen indult mert Pestrõl vonattal ill volánnal körülményes lett volna, fõkén a hajnali 4-es keléssel így az autó mellett döntöttünk. A rajt gyorsan ment kaptunk cerbonát ásványvizet szuper térképet szintemelkedést mutató ábrát és miután felocsúdtunk a luxusi körülményekbõl pályára állítottuk magunkat és elindultunk. Az 1. ellenõrzési pontig enyhén lankás néhol földutas néhol erdõs terpen haladtunk a zöld jelzésen igen csak nagy sebességgel. Egy két helyen kellemes kilátás tárult elénk ami egyben az erdõírtások nyomait is látatta ami kissé rossz kedvvel töltött el. Utunk egy mûút keresztezése után a földtani tanösvény mellett vezetett aminek elején integethettünk a bauxitbányászati múzeumnak amit azért sajnáltam hogy nem nézhettem meg. Miután rácsatlakoztunk a sárga jelzésre már el is értük az erdészházat ahol ücsörgött pár kedves hölgy pecséttel a kezében. Miután megszereztük a dokumentációt magunkhoz vettünk némi elemózsiát és indultunk tovább a sárga jelzésen. A 2. ep kb a 13. km-nél lehetett, szinte a távunk végén. Odáig az út szinte végig erdõben vagy erdõszélen vezetett. Egyenes szakasz alig volt végig "hegyre fel- hegyrõl le". Az eslõ emelkedõ után egy fával sûrûn benõtt területre érkeztünk ahol bármerre néztünk vékony fatörzsek voltak jó sûrûn az ösvényünk is nagyon vékony volt volt kis gyér aljnövényzet és szórtan beszûrõdõ fény. Olyan békés volt! Csak pár madár hangját lehetett hallani meg egy-két lehulló levél zaját. Itt vhogy olyan jó érzés fogott el.. Aztán innen kiérve egy hosszú széles ösvényen haladtunk tovább ahol utolért minket egy kedves fiatalember aki rendkívüli beszélõkével volt megáldva így kb fél órát amíg velünk tartott aktív mosolygással és túrabeszámolóval töltöttünk. Elhaladtunk a Mária-kép mellett majd a Bagoly-hegyet is megszemlélhettük aztán beértünk a Szélesföldi erdõbe. Itt lassítottunk a tempón mert másfél óra elteltével félúton jártunk így több idõ jutott bámészkodásra és fotózásra. Tovább haladva a sárga jelzésen kiértünk a Réti-földek kiéget száraz legelõjére ahol az erdõ hûse után igencsak mellbe vágott mindet a nagy meleg és a forró napsütés. Útközben sok túrázóval is találkozunk, a legnagyobb meglepetésemre egy családdal is ahol apuka a hátán cipelte a még járni nehezen tudó picit anyuka pedig kézen fogva sétált a már járni tudó nagyobbacska kisfiúval. Olyan jó érzéssel töltött el hogy ilyen emberek is vannak a világon! A legelõ után egy nagyobb emelkedõ következett ahonnan ismét megcsodálhattuk a vértes tájait. A Gánti barlangot sajnos messzirõl elkerülte az utunk amit azért sajnáltam, mert oda szívesen benéztem volna szinidõ ide vagy oda. Lassan elérkeztünk a 2. ep-hoz a Kenderáztatóhoz ahol egy csapat pihenõ falatozó kiránduló fogadott minket körbevéve a pecséletõ néniket. Mivel innen már csak 2 km volt hátra nem idõztünk sokat. Az út egy földúton vezetett a kék jelzésen, át a Réti földek legelõin vissza Gántra. Már messzirõl láttuk a templomot ahova vissza kellett érni. 3óra 10 perc gyaloglás után rögzítette a néni célbaérésünk idejét. Jutalmunk egy szép oklevél és egy kitûzõ volt és persze a vértesi táj egy apró pici darabjának a megismerése, élménye és emléke.
Mindent összefoglalva szuper szerevezésnek és túrának lehettünk tanui, (már amennyire szerény tapasztalatom engedi hogy megítéljem) az út végig jelzésen haladt ahol nem volt ott szalagok voltak a térkép is jó volt sztm csak az tévedett el aki akart. És mindenki nagyon kedves volt, az állomások is jók voltak szóval jövõre is jövünk! :)