Kisgyón

nafeTúra éve: 20112011.09.19 20:47:23

GPS-el mért távolság: 13,5 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintemelkedés: 455 m. Ez az általam megtett távolság. Ezen a túrán, nincs kötött útvonal, mindenki magának tervezi.

Egy ideje elég gyakran foglaltak a hétvégéim, s ez hosszú idõre így is marad, ezért ki kell használnom minden túrát, hogy teljesítsem az Észak-Dunántúl Kupát. Ennek megfelelõen a montis túra helyett választottam a Kisgyón kupát. Gyorsan beneveztem, s vártuk, mikor indulhatunk, meddig tart a találkozó hivatalos része, illetve megtudjuk, mennyi idõ is áll rendelkezésünkre. Megérkezik a fõszervezõ, s közli, hogy a négy adat közül (200-tól 250 percig) a legkisebb, a 200 perc az igazi. Eddigre megterveztem az útvonalat, amit indulást követõen módosítanom kellett, mert feltétlenül útba kellett ejtenem az Erdei-szentélyt, hogy vizet vigyek az ott pontõrködõ Dominikának és Patriknak, no meg Folti kutyának. Tempósan nekivágtam a távnak. Az idõ remek. Már az indulásnál kipakoltam a hosszú ujjú pólót, mint szükségtelent.

Gyorsan begyûjtöttem a keleti rész pontjait, kitöltöttem a totót. A kõbánya után úgy döntöttem, nem megyek vissza az aszfalton, hanem a kapott tájfutó térképen található úton rövidítek. Többszörösen hibásnak bizonyult a döntésem. A térkép enyhén szólva is elavult. 300 méter után, megszûnt az út. Az erdõt közben kivágták, s embermagasságú dzsindzsában vitt egy keskeny ösvény. Végre átverekedtem magam az útig. Gyerünk. A következõ letérésnél meg akartam nézni, milyen pontértékûek a következõ számok. Kiderült elhagytam az igazoló lapot. Kész vége a dalnak. Valami gaz kiszedhette a zsebembõl. Nem mentem vissza érte, inkább folytattam az utat, az Erdei-szentélyhez. Gyorsan odaértem. Patrikék éppen befejezték a pontõrködést, mivel elment az utolsó induló is. Odaadtam a vizet, a pizzát és a kutyának az itató tálat, s beszélgettünk egy kicsit.

A Hosszú-kígyós felé elindultam egy másik útvonalon, hogy visszamenjek és megpróbáljam megtalálni az igazoló lapot. Egy nyiladékban szaporáztam a lépteimet, amikor az utat elfoglaló dagonyában néhány vaddisznó süldõt pillantottam meg. Megálltam, s figyeltem. Óvatosan közelebb mentem, s közben szétnéztem, van e a közelben alkalmas fa, amire föl tudok mászni, ha a mamák is megjelennének. Kicsit még közelebb óvakodtam, készítettem néhány fotót, mire a süldõk észrevettek, s egy nyikkanás nélkül, villámgyorsan eltûntek a sûrûben. Vártam pár percet, tovább mentem, a dagonyát kikerülõ úton, majd visszamentem a dagonyához, hogy érezem e disznók szagát. Hát nem. Sokkal gyengébb lehet, mint az õzeké, vagy szarvasoké, ami akár 100 m-rõl is megérezhetõ.

Szaporán mentem tovább, bár tudtam, sikeres teljesítésre esélyem sincs. Az aszfalt úttól kb. 50 méterre megtaláltam az igazoló lapot. Nem sokat kellett volna visszamennem, s egy csomó idõt takarítottam volna meg. Most már csak annyi idõm maradt, hogy a Bányász-emlékmûvet érintve visszamenjek a rajthoz. A késést ugyanis elég durva pontlevonással díjazzák. 5 percenként 20 pont levonás, amikor a legmagasabb értékû pontért, csak 10-t lehet kapni, az összes pontért pedig 130-at.

Beértem a célba, leadtam a lapot, amit a többivel együtt folyamatosan értékeltek ki. Reklamáltak, miért saját tollal írtam be a kódokat, miért nem a pontokon található zsírkrétával. Megkaptam a pecsétet az ÉDK kupalapra, amivel erre az évre már teljesítettem is a kupát. Visszamentem a montis célba, ettem egy szelet zsíros kenyeret, segítettem elpakolni. Megkérdeztem a két gyereket, volna-e kedvük, egy Óbudavér éjjeli túrához. Lett volna, de hát vasárnapra is korai kelés volt beütemezve, ismét csak pontõrködéssel, valamint a házi feladatok sem készülnek el maguktól, így kérdéses volt. Õk elmentek ebédelni, én meg egy kicsit biciklizni. A montizásból visszatérve kiderült, nem jönnek túrázni, ami végül is érthetõ. Átöltöztem beszélgettünk egy kicsit a büfénél, s elindultam Óbudavárra, az éjjeli túrára.

A túra ár/szolgáltatás aránya megfelelõ. Csapatonként 300 Ft-ért tájfutó térképet, emléklapot és igazoló lapot kaptunk. Nekem kifejezetten jólesik az ilyen túra, ahol magamnak tervezhetem meg az útvonalat. Az egyetlen probléma, a négyféle szintidõ megadása. Nekem szimpatikusabb lett volna, ha a 250 perc áll a rendelkezésünkre. Valószínûleg többen tudnának kiváló szintet teljesíteni.