Cuha 25/35/50/ Bakonyalja 25/45 / (Erdőalja 25) / Bakonyerdő

padlerTúra éve: 20062006.09.06 22:04:28
Bakonyalja 45 / Erdõalja 25 tt. pontõrködés

Efemmel két ponton is vállaltunk pontõrködést, az Õsfenyvesnél (elsõ ep.) és a Zsivány-barlangnál (utolsó ep.), ami technikai okok miatt ténylegesen a közeli Ördög-réten valósult meg.
Kis keverés után találtuk meg Bakonyszentlászló központját, ahol már több túrázó várakozott. A rajtoltatás a meghirdetett kezdéshez képest mintegy fél órával késõbb kezdõdött, a túrázók lényegében két hullámban, 9 és 10 óra környékén indultak mindkét távon, a hosszún 10+1, a röviden 38 fõ (két rajtszám véletlenül nem kiadva, ezért lett a legmagasabb sorszám 51).
Az elsõ pont helyét, a Bakonyszentlászlóról jövõ jelzetlen út és a Z+ keresztezõdését a gyér jelzések ellenére hamar sikerült megtalálnunk, és mire felállítottuk a pontot, meg is jelentek az elsõ túrázók. A rajttól mintegy 4 km-re lévõ pontot mindenki elérte kb. egy óra alatt, így 11 után a tervezett idõben bonthattuk a pontot.
Ezután átmentünk a másik pont helyére, ahol megállapítottuk, hogy a Zsivány-barlangnál a közelben lévõ Ördög-rét kedvezõbb a pont mûködtetésére, ezért a barlangnál tájékoztató táblát tettünk ki. A réten viszonylag kényelmesen sikerült berendezkedni, erre szükség is volt, mert hét órát töltöttünk itt. Közben efemm segített a fõrendezõ és leamortizálódott biciklijének a célba történõ visszajuttatásában is.
A résztvevõk nem voltak túl gyorsak, a rövidtáv elsõ túrázói a rajttól számítva 5:40-re értek oda, alig tartva a négyes átlagot. Ebbe biztos a többek által említett S+-on történõ eltévedés valamint az Alsó-Cuha völgy nehezebben járhatósága is szerepet játszott (ezért a ponttól visszafelé a P+ másik ágán történõ haladást javasoltuk).
Meglepetésünkre jelentõs számú résztvevõvel nem találkoztunk a ponton, a 25-ös távon 9-en, a 45-ösön 5-en nem igazolták az áthaladásukat a nyitvatartás alatt, ugyanakkor többségük beérkezett a célba. Pontbontás után még mi is bementünk a célba leadni a felszerelést, így Bakonyszentlászlót már sötétedéskor, a falunap egyik zenés rendezvénye alatt hagytuk el.