Turul / Téli Turul gyalogos teljesítménytúra és résztávjai

ToteszTúra éve: 20122012.01.24 18:21:28

Nagykovácsi fontos hely számomra, többek között ezért is döntöttem úgy, hogy a Kerecsen 20 túrán indulok el. Egy túrakedvelõ barátom, Kortom is csatlakozott hozzám.

Nagykovácsi

A rajt helyszíne kifejezetten ideális, könnyen megközelíthetõ volt számunkra. Káposztásmegyerrõl valamivel egyszerûbb a Déli-pályaudvarra kijutni, mint a hegyekbe. Mivel ezen a túrán még soha életemben nem jártam, Kortommal úgy döntöttünk, hogy kényelmes tempót választunk. A rajtból nyolc órakor indultunk el.

Az elsõ ellenõrzõpont a XII. kerületi Turul emlékmûnél volt. Egy kedves hölgy pecsételt. Innen emelkedett a fõvárosi hegyoldal, egészen a Széchenyi emlékig. Az útvonal egy része ismerõs volt a korábbi futóedzéseknek hála.

Széchenyi emlék

Az emlékmûtõl a zöld jelzésen, kellemes idõben bandukoltunk át a Normafán található síház mögötti parkolóig, ahol csokit kaptunk a pecsétünk mellé. A Téli Gyermekvasút útvonalát folytattuk. A Makkosmária felé vezetõ úton a múlt heti havat tükörjég váltotta fel, amelyen sikerült néhányat esnünk is, hiába figyeltünk. :)

Makkosmária felé

Makkosmárián nagyon finom teát kaptunk, majd a piros sáv jelzésen Virág-völgy felé vettük az irányt. Elhaladva a gyönyörû ház õrzõje, Beethoven mellett mindig gyönyörû kilátás nyílik a Budai-hegység kevésbé "használt" részeire. Szerencsére most is ragyogó napsütésben haladtunk. Ez az, ami melegséggel tölti fel az ember szívét.

Makkormária

Az ötödik ellenorzópontot elhagyva már olyan útvonalon haladtunk Kortommal, amelyet még sosem érintettünk. A meleg hatására megolvadó talaj több helyen sártengerre emlékeztetett, fõleg a Petneházy tanya elõtti enyhe lejtõn. A cél elõti utolsó ellenõrpontot, a lovastanyát elhagyva szomorúan tapasztaltuk, hogy sokan levágták az utat. Ahol a piros jelzés balra kanyarodik, ott sokak egyenesen mentek tovább. Még ránk is szóltak, hogy arra rövidebb... Mi viszont nem szeretünk lenyalni a távból!

Nagykovácsi felé haladva eszembe jutott Kox barátunk is, aki sajnos nem lehetett velünk a túrán. Felvillant néhány régi kép, ami miatt boldogan szedtem a lábaimat. A célban rövid sorban állás után nagyon kedvesen fogadtak minket. Kaptunk rétest, frissítõt, oklevelet, kitûzõt és az elsõ teljesítésért járó jelvényt.

A Hármashatár-hegy a Petneházy Lovastanya felõl

Vasárnap (2012. január 29.) pedig újra Nagykovácsiba utazunk, hogy végre eljussunk oda, ahová már nagyon régen terveztük: a Nagy Kopaszra.

Köszönjük, hogy részesei lehettünk a túrának!