Pannonhalma teljesítménytúrák

napvirágTúra éve: 20122012.04.21 20:52:47

Pannonhalma 50     Táv: 48 km, szint: 750 m     2012.04.14.

Mivel Budaörsrõl érkeztünk, - elõzetes rendezõi engedéllyel - 07.40 kor rajtolhattunk. Az út során több rohamban is zokogtak a felhõk, így mindenre fel voltunk készülve. Mire megérkeztünk elfogytak az esõcseppek és mivel nem érkezett utánpótlás, a túrát szárazon megúsztuk. Az étterem elõtt már nem volt parkolóhely, így átgurultunk a közeli temetõ elé. Utolsó rajtolók voltunk a maxi távon. Ennek a késõi indulásnak az lett a következménye, hogy ez a túra számunkra igen csak „embertelenre” sikeredett. Alig – alig találkoztunk túratársakkal az út során. Ez szokatlan érzés volt számunkra. Elõször a jánosházi pihenõhely elõtt futottunk össze egy rövid idõre a 15 kilométeren indulók tömegével. Másodszor Écs elõtt bukkant fel egy futó szembõl a piros kereszten, akirõl kiderült, hogy már korábban eltévedt és meglátva bennünket elõször azt gondolta, hogy mi megyünk rossz irányba, de hamar meggyõztük az ellenkezõjérõl. Harmadszor, az utolsó ellenõrzõpontnál ért utol bennünket két túra kollega akik szintén elkeveredtek vala/mikor/merre és jó pár „méterrel” megtoldották az amúgy sem rövid távot. Késõi rajtunk okán több ellenõrzõpontnál is csak ránk vártak már. Ezúton is köszönjük  a pontõrök türelmét!

Az itiner nagyon informatív volt, jól lehetett használni a térképet is. Ahol nem volt turistajelzés, ott szalagozás segítette a tájékozódást. A gyõrsági vendéglátóipari egység kivételével, elõ táblák is jelezték, ha ellenõrzõpont felé közeledtünk. A rajt és cél pecsét a szervezõk emblémáját jelenítette meg. Öt ep.- on (Rekettyés-tetõ, Vadalmás pihenõ, Jánosházi pihenõ, Apátság, Imre herceg-hegy ) állatfigurák voltak a nyomdán. A Ravaszdi-hegyen lepke matrica járt az igazoló aláíráshoz. Két helyen (Écs, Ravazd) egy-egy kérdésre kellett megkeresni és leírni a választ. A vendéglõben (Gyõrság)  pedig a hely hivatalos bélyegzõje került a lapra.

A pannonhalmi-dombságot járva, új tartalommal telt meg a hegy, az emelkedõ és a lejtõ fogalma. A sík volt az úr, szép ívû zöldelõ lankákkal tarkítva. A talaj minõsége jó volt. Csak egy-két helyen volt sár, de szerencsére a kikerülhetõ típusból. A túra három olyan emlékoszlopot is érintett melyek felépítése kísértetiesen hasonlított egymásra. Sok helyen a virágzó gyümölcsfák végelláthatatlan sorai, gondozott szõlõ ültetvények utaltak a terület mezõgazdasági jelentõségére. Felejthetetlen élményt nyújtott a hosszan kanyargó lösz és - földfalak látványa és különbözõ mérete. A gyurgyalag lakótelep még üres volt. Az Écs elõtti horhosban szinte törpének érezte magát az ember. Néhol ijesztõen hatott a kapaszkodó fák meztelen gyökérzete. A túra során a Fõapátságra többször is rá lehetett látni, jó tájékozódási pontként szolgált. Összességében olyan látványt nyújtott, mint gyûrûn a hatalmas drágakõ. 39 kilométerig közeledtünk felé (Leszámítva  távunk plusz kis körét a Tarjáni-völgybe és a Ravazdi-hegyre) majd távolodtunk a Bencések székhelyétõl. Meglepõdve láttuk, hogy nem látjuk a Boldog Mór kilátót. Ravazd felé közeledve hatalmas „piskóta tekercsek” sorakoztak a szántó szélén egymásra halmozva.  A környezõ települések lakói már készültek a tavaszra. Gondozott porták voltak mindenfele, amerre csak a szem ellátott. A községeken való áthaladás elkerülhetetlenné tette az asztalt koptatást de volt, hogy az erdõs részeken is csak ezen lehetett tova haladni.

A szervezõk kedvesség, odafigyelés, vendéglátás terén magasra tették a mércét. A rajtnál volt lehetõség vadpörkölt vagy gulyás befizetésére nagyon kedvezõ áron. Mindegyik pontnál kaptunk valami kis csekélységet keksz, csoki, sós rágcsa, nápolyi,  … formájában. Mindenhol lehetett folyadékot is pótolni és aki élni kívánt a lehetõséggel, vitaminporok illetve pezsgõ tabletták fogyasztásával fedezhette vitamin szükségleteit. A célban házi süti és pogácsa is várta a megfáradt túrázókat. Volt tombola és emblémás pólóvásárlási lehetõség.  A szép oklevél és a vele harmonizáló kitûzõ mellé járt még vitaminpor is.

Köszönjük a lehetõséget mindazoknak akik önzetlen munkájukkal, vendégszeretetükkel hozzájárultak a sikeres szervezéshez!