Bakonyi Barangolás

Rush2006Túra éve: 20062006.10.08 09:23:21
Bakonyi Barangolás 70

Negyed 6-kor indultunk, a teljes kocsiszemélyzet: lutak, Vlaszij, Vándorköszörûs barátnõje, és én. Kicsit döcögõsen, de szerencsére lejutottunk Zircre, a túra helyszínére:) Találkozás ismerõsökkel, majd lutak és Vlaszij elindulnak hamar, õk az 55-ösre mennek, mi OT Emõkével a 70-re. 7:05-kor indultunk neki a távnak, kb 5km-nél értük utól a topikos különítményt: lutak, Vlaszij, gethe, Kerek repkény, sancimanó, és speti(?) Bocs ha kihagytam vkit:) A Zolnay Forrás elõtt egy futó megelõzött minket, és nem vettük észre a Z- P+ elágazást, mentünk nagy naivan a futó után, majd pár méter után egy kis bozótharc után már a pontnál voltunk, a helyes úton. Eddig simán csak gyalogoltam, néha belekocogva, viszont innen kocogtam, futottam, mert a terv az volt hogy még sötétedés elõtt beérjek a célba. A Szurdok ellenörzõpont (2.) után a zöld egy sunyi jobbkanyart vett a rét szélén, egy sporttárs sajnos ment tovább, de túl messze volt hogy figyelmeztessem :( Sanci, és speti(?) szuperül bírta eddig a tempónkat, de innentõl lemaradtak, és OT Emõke is, így egyedül maradtam az erdõben. Bakonybél elõtt megcsodáltam a kálváriát, majd egy szerencsén (bal)szerencsén múlott hogy ne kavarjak el. A sárgán tökéletesen eljutottam Bakonybélig, a fõútnál betankoltam üdítõvel, de balszerencsémre már az út elején leesett a 3. EP-hez vezetõ új út, és hirtelen nem kapcsoltam, majdnem elkezdtem lefele futni, mikor hirtelen láttam kiírva hogy Bakonyi Barangolás.. Hmm.. Rákérdeztem két sporttárstól, hogy mi ez itt, hiszen az iskolában kéne a pontnak lenni, de mivel az én kezemben a régi leírás volt, így itt volt az új pont. Kész szerencse hogy észrevettem. No mindegy, a 4. pontig a ritkás K+-on kellett menni (táv 21,18, idõm: 3 óra 02) A 4. pont elõtt húzott el csanya különítménye (3an voltak)õk elõztek meg, meg az a futó, aki még az elsõ pont elõtt hagyott el, de õt most a pontnál utólértem. A futó kb. 5 perccel hamarabb indult mint én, de gyorsan szedelõzködtem, és a nyomába eredtem. A Z+ meredek volt, nem sokat tudtam hozni a hátrányon, majd egy érdekes szitu volt, hiszen 2 fele is ment a jelzés, én a baloldalit választottam, a futó a jobboldalit, ami mint kiderült hosszabb volt, de érintette a Széchenyi Emlékmûvet. Itt mögém került az illetõ, és már csak a csanya brigád volt elõttem, akiket képtelenség behozni:)

Az OKT-n elértem az 5. pontot (Hideg-Völgy). majd jobbra a meredek P+on vitt az út a bányáig, én állat, itt is kocogtam, a kis gyerekek csodálkozására:) A bánya elõtt értem utól VadMalacot, és Tibet-et, majd egy jó ideig együttmentünk, kocogtunk, sétáltunk, beszélgettünk. Így jutottunk el a 6. pontig, a Frissítõpontig. Õk elmentek egy forrást megnézni, de én mondtam hogy megvárom õket, és kb 20 perc után indultunk tovább, addig jól belakmároztam a pogácsából:) A Frissítõpont után elhagytam õket, mert találkoztak egy ismerõsükkel, így egyedül futottam tovább, majd egy idõ tán gyanús lett hogy nincs jel, és másnak is, akik a résztávokon mentek, és mindnyájan visszafordultunk, kb. 30 ember, úgy néztünk ki mint a tehéncsorda, persze mindenki utánunk jött, de a jelzés lent vitt a régi kisvasút nyomvonalán, nyíl sehol. Ez egy nagy eltévedési lehetõség lett volna, mindenki bedõlt ennek. A jó úton kocogtam tovább, itt utólért a futó, aki elment a Z+-on hosszabbítani, és utolért Vándorköszörûs is, egyik barátnõjével. No szép, jól belassultam.. A pontnál be kellett kenni a lábam, nehogy görcsbe menjek, addig Vándorköszörûsék elmentek vizet venni a panzióból. Én vagy 20 km-en át azt hittem jóval elõttem járnak már, de mint kiderült tévedtem. A Kõris hegyig felmenni kínszenvedés volt, alig vártam már hogy megérkezzek, majd itt is üdítõ, és ismét itt volt a futó, aki megelõzött, és ismét hamarabb indult mint én :) Az Öreg-Séd elõtt majdnem eltévedt, szerencséje hogy visszafordult, és látott engem elmenni a jó úton, és visszafutott. Innentõl kb. 10 kilcsin át együtt kocogtunk, beszélgettünk, és tanácsokat adott, ami még hasznos lehet nekem. Majd egy érdekes dolog még mindig a pont elõtt, találkoztunk csanyáékkal, akik visszafele jöttek, valamit nagyon csúnyán elcseszhettek..:( A Bödön kút EP-ig sokat kellett mûúton menni, ami nem nagyon tetszett, de hát nem tehettem mást.. A kútnál (ismét egy frissítõpont) találkoztam sétálós bácsival, és barátjával, akit már több túrán is láttam. Itt jártunk a futóval 55 kilcsinél. 58 km-nél volt a next pont, Szépalma pihenõ, a futó kolléga elment a panzióba legurítani egy sört, és innen egyedül maradtam, bár eléggé kifáradtam, és azt hittem hogy majd úgyis utólér, de mégse ért...:) A pont elõtt épp láttam csanyáékat elfutni. megismertem a pontõrt asciimot, kicsit elbeszélgettünk, majd irány tovább csanyáék után. kb. 60km-nél értem utól egyik társukat b_ferit, aki eléggé ki volt készülve. 65 km-ig (utolsó EP) együtt mentünk, beszélgettünk, majd mivel láttam hogy már csak 4 kilcsi van, elfutottam tõle, és nagy tempóra váltottam. 4,5 km-t megtettem 32 perc alatt :) Az emelkedõket is futottam már, még maradt bennem egy pici erõ úgylátszik. Közben a résztávosok drukkoltak, ami jólesett. A cél elõtt kb. 500-mrel értem utól Vlaszijt, lutakot, és gudlukingot, de futottam tovább, hiszen az idõm itt már számít. Beérve a célba az óra 17:44-et mutatott.

Sikerült 10 óra 39 perc alatt leküzdeni a 70 kilcsit, simán, egy órával sötétedés elõtt már a célban voltam, csak csanyáék voltak elõttem. Nagyon jó érzés volt érezni, hogy ezt is megtudtam így csinálni ahogy elterveztem, boldog voltam a célban nagyon, mégha nem is látszott:) Kaja-pia, majd szépen szállingóztak be a többiek, akiknek szintén nagy gratula! Vlaszijékkal mentem ismét haza, majd a megérdemelt naaagy pihenés jött :))