Óbudavár

nafeTúra éve: 20122012.05.15 22:46:26

Óbudavár 20

GPS-el mért távolság: 21,5 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintemelkedés: 410 m.

Reggel, lassan már megszokottan 24 órás szolgálatból indultam, így csak kilenckor tudtam rajtolni, kezemben a térképlappal és az itineres igazolólappal. A térképre kézzel volt berajzolva az útvonal, ami nem gond. Úgy gondoltam, jól jön a térképlap, mivel a saját térképemet kivételesen otthon hagytam. Ennek eredményeként, könnyebb lett a hátizsákom. A túra szervezõinek javára szól, hogy nem is éreztem hiányát, sõt a térképlapot is csak az elején néztem meg, utána bõven elégnek bizonyult az itiner és a szalagozás. A 20-as táv, csaknem egészében megegyezett az éjszakai túráéval, így legalább nappal is láthattam már egyszer.

Az éjjeli esõk miatt vizes a fû, így gondolkodtam rajta, hogy a német katonasírnál kint maradok az aszfalton, mivel a bakancsom minden csak nem vízálló, s azt terveztem, ha minden jól megy, csinálok még egy tízes távot is. Átázott bakancsban pedig nem szeretek gyalogolni. A hideg szél azonban fölszárította a rövid füvet, ráadásul keréknyom is volt, így nem kellett aszfalton mennem. A kilátás szép, az idõjárás viszont hideg, szeles. A legrosszabb fajta. Ahol ér a szél nagyon hideg, ahol nem és még a nap is süt, ott nagyon meleg. Egyszerûen lehetetlen hozzáöltözni. Igen gyorsan elértem Szentantalfát, s azzal a lendülettel el is hagyom a focipálya felé. A forrásnál megkapom az elsõ pecsétet, s megkezdem az elsõ kaptatót az országos kéken. Szép a kilátás a Balaton felé. A Tagyon-hegy oldalán gyalogolva hamar meglátom a Hegyestût is, ahol a következõ ellenõrzõ pont lesz. Addig azért még menni kell egy kicsit. Az egyik kert szélén, már érik a májusi cseresznye, amibõl ettem is pár szemet. Finom. Végre idei, hazai gyümölcs! Bujkálok egy kicsit a borókásban, majd kellemes erdei úton ballagok fölfelé. Jobbra rátérek az aszfaltútra, s azon érem el a Hegyestût. Ismerõstõl kapom a pecsétet. Beszélgetünk egy kicsit, iszok egy üdítõt, s megyek tovább. Még nem vagyok éhes, így kihagyom a zsíros deszkát.

Kellemes gyaloglás következik Monoszlóig. A beígért kutyák csak akkor vesznek észre, amikor már bõven elhaladtam mellettük. A falun gyorsan átrongyolok, s a sárga jelzésen, szalagokkal segítve ballagok Balatonhenye felé. Nyílt mezõn vezet az út, ezért nagyon ér a szél, így kénytelen vagyok fölvenni egy széldzsekit. A kilátás egész jó. A henyei templom tornya messzirõl látszik. Hamarosan elérem a kocsmát, ahol a pecsét mellé megiszok egy kólát, s megyek tovább. Visszafelé alaposabban megnézem a templomot. Sajnos eléggé leharcolt állapotban van, pedig szép a két kereszthajójával, s a két kis fiatoronnyal. Felújítva a falu dísze lehetne. Következik a második kaptató. Legalább újra kimelegszem egy kicsit. Gyorsan fölérek. Hol kellemes erdõben, hol pedig nyílt mezõn megyek. Mivel egy kis fennsíkon vagyok, így szép a kilátás. Épp ideje volt már nappal is gyalogolnom erre. Gyorsan beérek a célba, s menten benevezek a tízes távra, mivel keveselltem a 20 km-t.

Könnyû, gyakran látványos túra.

A túra ár/szolgáltatás aránya kiváló. 800/700 Ft-ért színes térképlap, itineres igazoló lap, a célban pedig emléklap és kitûzõ járt. Indulásnál egy stampedli pálinkát kaphatott, aki szereti. A Hegyestûnél zsíros kenyeret, ásványvizet, vagy üdítõt kaptunk, illetve a lehetõséget, hogy a bemutató helyet 600 Ft helyett 200-ért nézhetjük meg. A Balatonhenyei kocsmában féláron vásárolhattunk üdítõt, vagy sört.

Óbudavár 10

GPS-el mért távolság: 8,5 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintemelkedés: 200 m.

Haladéktalanul megkezdtem a második távot. Körülbelül egy kilométer a közös szakasz a 20-assal. A német katonasírnál megkezdem balra a kaptatót, Egész jó. Fölérve, tartósan szép kilátásban volt részem. Jól haladtam. Hamarosan meg is érkeztem a Szent Balázs-templomromhoz, ahol a pecsét mellé zsíros kenyeret és ásványvizet kaptunk. Mivel kezdtem éhes lenni, ettem is egy kicsit, közben megnéztem a templomromot.

Elindultam visszafelé, majd egy keresztnél rátértem a Herendi-templomromhoz vezetõ szakaszra. Kellemes erdei úton gyorsan fogy a távolság. Úgy belendülök, hogy be is nézek egy elágazást. Szerencsémre alig 50 métert követõen újabb elágazás, s nem látok egy szalagot sem. Jön a klasszikus módszer, visszafordulok. Megyek az utolsó szalag felé, de még elõtte meglátom, hol vezet le az útról a szalagozás. Rátérek, s hamarosan ott vagyok a Herendi-templomromnál. Pecsételés, s megyek tovább. Kellemes utakon ballagok. Az Óbudavár elõtti emelkedõn holtpont. Fáradt és álmos vagyok. Majd elalszom menet közben. Azért csak beérek.

Eddigre fölébredtem, s eldöntöm, most már csak a buli kedvéért benevezek a maradék három távra. A célban Gáborékkal találkozom. A 20-as, az 1-es és a 0,1-es távot teljesítették.

Ez is könnyû kis túra, amely visszafelé a Herendi-templomromhoz történõ letérésig látványos is.

A túra ár/szolgáltatás aránya jó. 700/600 Ft-ért színes térképlap, itineres igazoló lap, a célban pedig emléklap és kitûzõ járt. Indulásnál egy stampedli pálinkát kaphatott, aki szereti. A Szent-Balázs templomromnál zsíros kenyeret, ásványvizet kaptunk.

Óbudavár 5

GPS-el mért távolság: 5,2 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintemelkedés: 150 m.

Megkapom az itinert, a térképlapot, s már megyek is. Egy rövid átkötõ szakaszt leszámítva a 10-es táv útvonalán halad. Két óra körül van ugyan, de az idõ inkább hûl. Hamar beszerzem a Herendi-templomrom pecsétjét, s megyek tovább. Immár nyoma sincs az álmosságnak. Gyorsan beérek a célba.

A túra ár/szolgáltatás aránya drága. 500/400 Ft-ért szürkeárnyalatos térképlap, itineres igazoló lap, a célban pedig emléklap és kitûzõ járt.

Óbudavár 1

GPS-el mért távolság: 1 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintemelkedés: 35 m.

Leigazolom az elõzõ távot, s a rendezõi szóbeli útbaigazítás alapján irány a mosókút. Ott rátérek a Kertalja táblával jelzett útra, s azon térek vissza a falu felsõ részére. A fõ utcát elérve, keveslem a távolságot, így elgyalogolok a falu vége tábláig, s onnan ballagok be a célba. Így pontosan megvan az 1 km.

A túra ár/szolgáltatás aránya megfelelõ. 400/300 Ft-ért emléklap és kitûzõ járt.

Óbudavár 0,1

GPS-el mért távolság: 0,1 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintemelkedés: 5 m.

Az elõzõ táv igazolását követõen elsétálok a templomig, meg vissza, s meg is van a túra. Ezt tényleg csak a buli kedvéért csinálja az ember.

A túra ár/szolgáltatás aránya megfelelõ. 300/200 Ft-ért tanúsítvány, a világ legrövidebb teljesítménytúrájáról és kitûzõ járt.

Miután megvolt az összes táv, átvettem az emléklapokat, kitûzõket, megettem az egész jó babgulyást (aki az összes távot teljesítette, nem kellett fizetnie a babgulyásért), hazafelé vettem az irányt.

Ha valaki az összes távot teljesítette, akkor összegzetten az ár/szolgáltatás arány jó.