Tatabánya

sunflowerTúra éve: 20062006.10.23 12:08:29
Tatabánya 20, Vértes, 2006.10.15
Ördögkerékes tapasztalataim miatt letettem az embertömeg összeszervezésérõl (magára vessen aki lusta mert szuper élményekkel lesz kevesebb) így ketten indultunk el Tatabányára. Vasárnap nem nagyon volt kedvünk olyan korán kelni (amúgy se nagyon szokott:)) így a 8órás vonattal mentünk aztán helyi busszal. Tökjól le lehetett menni, 5 perc volt rá ugyan hogy elérjük a busz csatlakozást de simán ment minden. A rajtot pedig ha akartuk volna se tudtuk volna eltéveszteni annyira szembetûnõ volt a buszvégállomásról! Felsõgallán a rajtnál megkaptuk a kis füzetkét, mindenféle infókkal volt tele aztán már gyalogoltunk is. F10kor indultunk, elég hûvös volt az idõ a nap épp csak elõbújt a felhõk mögül és lassan oszlatni kezdte a reggeli ködöt. Nagyon sejtelmes volt az erdõ, a fákon keresztül szûrõdött át a gyér napsugár és enyhe köd borította a fákat is. Sajnos ennek a reggeli idillnek hamar vége lett de a hûvös idõ megmaradt. (Emiatt sajnáltam hogy nem hajnalban indultunk annál tovább élvezhettük volna a reggeli ébredõ erdõt!) Az elsõ ep Csákányospusztán volt kedves bácsik osztogatták a pecsétet sajnos útravalót itt nem kaptunk de ami késik nem múlik. Idáig kicsit erdõben kicsit mezõn mentünk nem volt különösebb emelkedõ az út hol ösvény volt hol ilyen leszórt kavicsos út. Az ep után jött a nagy izgalommal várt Mária szakadék, ami azért nem volt szakadék de nagyon szép volt, az út kis vékony kanyargós ösvény volt a domboldalba, nem lehetett rajta unatkozni. A távolban közben egy sárgapólós fiatalember intenzíven közeledett, dejavu érzés kerített hatalmába, mikor már látható térbe került felismertem Barnabást akivel az Ördögkeréken hasonló helyzetben találkoztam és aki igencsak meggyötört állapotban szaladt a cél felé a kupáért ami a leggyorsabb teljesítõnek járt. (Grat neki mert megnyerte!) 2 szót sikerült váltani dehát jobbnak láttam nem feltartani mert már ott loholt mögötte kupájának leendõ elrablója így tovább haladtunk ismét ellentétes irányba. Még a túra elõtt igencsak igérgette, hogy bizony õ velünk tart majd a 20as távon is (a 30as után) dehát nagyon úgy festett hogy ebbõl ugyan nem lesz semmi. Ezt a tényt nyugtázva folytattunk utunkat. Igencsak hamar jött körtvélyes ahol egy erdei temetõ kísérte utunkat majd új osztás felé vettük az irányt. Utunk egy fenyveserdõ mellett vitt, azt hiszem ha benne vitt volna az izgalom a tetõfokára hágott volna, ugyanis éjszakai sötétség csend és szállongó köd honolt benne olyan zárt volt a növényzet. Vissza kellett fognom magam hogy ne tegyek arra egy kis kitérõt. Miután elértünk az új-osztási ep-re rájöttünk hogy igencsak túlparáztuk a határ hegy magasságát mert nem voltunk elfáradva. Kb ez volt a félút idõben teljesen jók voltunk de nem álltunk meg pihenni mint ahogy javasolták hanem tovább mentünk mert a térképen jelöltek egy szimpatikus pihenõhelyet padokkal meg minden és ott gondoltuk megállunk egy szendó erejéig hamár úgyis idõmilliomosok vagyunk. Új osztásnál vált el amúgy a 20as és 30as táv útvonala addig együtt haladtunk. A pihenõig sajnos aszfaltúton vitt az utunk. Útközben vérnyomokat találtunk az úton, kiütközött rajtunk a kíváncsiság, muszáj volt megnéznünk mi történt, nem is kellett sokat keresgélni találtunk is 2 kutyatetemet behajítva az erdõbe. Számomra persze szívszorító látvány volt.. A többi túrázó szerint lelõtték õket nekem elég elütésgyanúsak voltak. Valahogy a kezünkbe került közben az itiner, jellemzõ hogy a túra közepén vagy végén olvassuk csak el mit is írnak benne, és kiderült hogy 5ig el kell hagynunk az erdõt mert vadászat kezdõdik. Nem akartam belegondolni mirõl is szólhat ez a "vadászat".. Közben elértünk a pihenõhelyünkre ahol újabb ismerõs arcokkal találkoztunk, a nagydumás Tamással és barátjával akiknek szintén feltûnt az 5kor kezdõdõ vadászat és épp azon heherésztek hogy vajon a többi turista látta e a kiírást vagy 3 vadkan mellett 2 túrázó is felkerül a kilõttek listájára. Az 5 perces lakoma után miután vagy 20an ep-nek néztek minket folytattuk utunkat. Sebtiben el is értük Szarvas kút ep-hez ahol jól feltankoltunk csokiból. Ezután intenzív folyamatos vastüdõs emelkedõ következett mélyutakkal (Sanyi örült volna :)) egészen a vitányi várig. A túra vonala közvetlenül nem érintette a várromot, de egyszerûen nem lehetett kihagyni idõnk úgyis volt így megnéztük. Hát nagyhiba lett volna ha nem tesszük!! Labirintusszerû rom volt, minden kis zegzugos ösvény a romok között különbözõ szögekbõl mutatta meg a körülöttünk heverõ gyönyörû õszülõ tájat! Bárcsak lett volna még idõnk ott heverészni.. Sajnos menni kellett tovább. Az emelkedõs szakaszok folytatódtak de már közelgett Csákányospuszta. Az erdõbõl kijövet az elsõ ami feltûnt egy hatalmas farakás rajta egy emberrel. Látványosan élvezkedett a napsütésben. Sárga póló helyett már kék volt rajta õ volt Barna. Ez már a sokadig meglepetés volt részérõl ugyanis marhabiztos voltam benne hogy többet nem fogom látni. Dehát ott volt, és utunk hátralévõ részén velünk tartott így gyorsabban telt az idõ és a már egyszer látott tájon át vezetõ utunk is érdekesebb volt. A célban isteni tea zsíros ill. lekváros kenyér fogadott minket továbbá az oklevél és a kitûzõ. Elsõ nekifutásra a rengetegféle kitûzõbõl ki is választottam egy baromiszépet és örültem neki vagy 5 percig még egy kedves néni a kedvemet szegte hogy álljak csak meg az 30as kitûzõ és én csak a 20on mentem. Nagy bánattal kicseréltem 20asra, miközben a néni intenzíven biztatott hogy jövõre menjünk majd a 30on. Számíthat ránk! :)
Amúgy nagy kézfogás a szervezõknek nagyon szuperul megszervezett ttúra volt, volt minden földi jó eltévedni nem lehetett minden méteren jól követhetõ jelzés volt, ahol elágazás volt nyilakkal ellátott papír vezényelt minket a jó irányba, valószínûleg ezért is értünk be 1 órával korábban mint a szintidõ. Mondtam is a társamnak hogy mégcsak eltévedni sem hagytak minket, így már nem is ttúra a ttúra! :)Egy dolgot sajnáltam hogy rengetegen voltak túrázók bicajosok crossosok és nem lehetett élvezni az erdõ és a várrom csendjét nyugalmát és magányát, de ugyanakkor a másik oldalról végülis jó is volt mert sokmindenkit meg lehetett ismerni.
Jövõre jövünk a 30ra! A kitûzõért! :)