Szurdok / Útvonalkövető

Forrai U96Túra éve: 20122012.07.08 09:01:21

2013. SZURDOK 40.

Idén második alkalommal indulok, U96 jelzéssel...

Forrai László. Mindenkinek sikeres elsõ vagy sokadik TTúrát! Útvonalkövetõk 100 és 100 EXTRA HAJRÁ!

---

30 km.

2012. SZURDOK 40/30.

Photos & Written by Forrai U96, Tamás Csaba. 224 és 223 számú versenyzõk.

2012. #1. Ver. 1.1

-- ---- - --- ---- --  ------------------------ Elsõ teljesítménytúránk 2012-ben.

RAJT: UKK2003.

8 után indulunk el, többekre rákérdezek, kapom a válaszokat. Betonon írom a NEVEZÉSI LAPOM. Csaba az asztalon... Nagyon a HÉV-rõl szálltunk le, Dunaújvárosból jövünk, meg BKV... Jóóó.

Mielõtt futnánk, a CBA Boltba megyünk be, nézegelõdünk, vásárolunk, van minden.

Tájfutóval találkozunk, megkérdezzük elõször vagy már sokadjára; SZURDOK 40; Igen-igen, tûz.

Sietünk mi is lassan, úgy gondolkodunk, kergetnek.

El is nézzük a Z sávot, a 3. pont elõtt, a hangokra kiugrunk az erdõbõl a Janda Vilmos Kulcsosházhoz. Szinte repülünk.

FOTÓK készülnek.

Kaptató jön, itt van mögöttünk az elsõ páros, kérdezem melyik rajtszámmal; nem tudom.

Na föl az elsõ PECSÉTELÕHELY-re: NAGY-CSIKÓVÁR. Ok.

Itt már látni távolabbi jövõnk helyeit is. És!;

Lefutunk a Holdvilág-árokhoz, a Meteor létrára. " Tériszonyosoknak nem ajánlott!" P kereszten járunk. Elötte nagyon szép a földes kimarás. Gépi munka lehetett szerintem, CSABA is osztja.

Az út végén Kislány alig mer lemenni a létrán. Várunk.

Lent fotó fel, a Remete barlangot is, mégis... PECSÉTELÕHELY: Holdvilág-Árok. Ok.

Találkozunk elõször a DEBRECENI versenyzõkkel, 12-14 körül a létszámuk még!

Reméljük a legjobbakat, egyébként elõre írom, egymást elõzgetjük sokszor, kérdezõsködünk, viccelõdünk, meg ezmegaz. Közös vízfogyasztásunk Rekord. Meg.

É-ÉNY-ra fel a Salabasina-kúthoz, itt 1969-es dátumú tábla, Víz.

Jön a harmadik élõ PECSÉTELÕHELY: TÖLGYIKREK. Ok.

Jön az a beígért, figyelemfelhívós útszakasz; a DUNA MARATON Kerékpáros, a végletekig poros útszakasz. Itt a S sávot nézzük el a portól.

A DEBRECENIEK szembõl érkeznek, útbaigazítjuk egymást, segítünk egymáson. GO.

Az É-ÉNY irány Tölgyikrektõl NY-ira vált, s sikerül sok minden után a TORINA rétet megnyerni, itt leszakad a víz rólunk, zuhanyzunk...

Csabának felhívom a figyelmét a Pilisi Parkerdõ ZrT. erdei autó-motoros-terepjáros-gyalogos útján egy motoros õrültre.

Nyeljük a port, aztán csak elérjük a eligazító táblát, Csabának itt megtetszik a TV-relé ( Dobogókõ ). Nem-nem, szalagozás itt a múlandó bodzán, erre.

Nemsokára nagyon meredeken az eddigieket lefele tesszük meg, szinte liftes zuhanunk alá, Csabi cipõje, ami drágábban adja az életét, kezd zombiként viselni. Poros is.

Itt megegyezünk abban, hogy felfele nagyon sokszor jobb menni, fõleg ha csak úgy kirándulgatunk, sétálgatunk, nézegelõdünk, hi-hi.

----------- Negyedik PECSÉTELÕHELY: Szent-Kút. Ok.

Nagyon kedves nõ story-zik egy 22 km-es távról...

Mi leisszuk magunk mellette... Vki fotózik, mi is bekerülünk a gépbe, ok. Én Máriát nézem, fotózok is, nyugodt, szép hely. Búcsúzunk.....

Még jelezzük, jövünk! :)

Tovább le, Orzságút, ez a motorizációs elvonási tünetünket gyorsan helyrerántja, II-osan a POMÁZ-DOBOGÓKÕ országúttal haladunk, majd keresztezzük, és a TTT zászlaja alatt berohanunk az 5. PECSÉTELÕHELYRE: SZURDOK. Ok. ( Névadó! )

Itt sok a Paradicsom, zsíros kenyér, LILAHAGYMA... Elõkerül még a pomázi MILÁNÓI szalámim is, önálló átváltozós állapotú, kémiailag azért még nem önálló periódusos rendszerbeli elem, el is kezdem enni, CSABA saját szendviccsel, eddig még nem is láttam hogy evett volna. 20 km-nél vagyunk.

Jön a SZURDOK, ez egy tanösvény, számozott táblák amik több 100 Millió évekrõl írnak, lazán, de szépen, hisszük, látjuk a víz mire képes. a hidak pofásak, ide-oda, ide-oda megyünk rajtuk, elkap a Rayman 2 ügyességi játék nosztalgia. Meg a 3.

Fotók.

Pékeren ( Pilisszentkereszten ) ahogy hívom egyedülállóan, beérnek a 228-as és környéki versenyszámú "versenyzõk", szépen meleg van már, 34 fok kb. Nagyon várjuk a Klastrom-Kútat, nálunk lévõ vízzel a sapkánkat áztatjuk, felcsapkodjuk a fejünkre!

A pékeriek házaikban, azok sikongatnak, akik medencét építettek így, vagy amúgy...

Szépen LEKASZÁLT füves Terület mellett elhaladunk, dõl a fotó. PECSÉTELÕHELY: Klastrom-Kút. Ok.

Nemsokára a napfény alatt, egy elígazító tábla jön, Z sáv, S kereszt ( Dobokókõ felé 5.2 km ), meg Narancssárga festés.

Jobbról a leírt murvás út, haladunk.

A Vaskapu-Szikla kimarad idén...

Mária-padtól balra a P kereszten a 7. PECSÉTELÕHELYRE érünk a Vaskapu-Völgyben! Itt megint észrevesszük hogy fotógépbe kerültünk, Dobogókõn találkozunk aztán, meg is kérdezzük hogy hol leszünk képként, ígéret a netre tõlünk is. PECSÉTELÕHELY: Vaskapu-Szikla. Ok. Egyébként a Nagy-Szoplák mellett a völgyben vagyunk, a Római út mellettünk, nincs messze KÉT-BÜKKFA-NYEREG, de még a PILIS-NYEREG BE is berepülhetnénk, Fekete-Kõre is. .... ... .. . . . .. . . ..... .

Vissza Mária-padra, itt crossmotoros találkozó alakul.

Tovább a Római úton, a debreceniek újra, 3-an jobban talpon....

Megint kiérünk a Két-Bükkfa-nyereg közeli útra, keresztezzük, majd korábbi TTT-elnökünket ÜDVÖZÖLJÜK, itt látunk Sárkányrepülösöket, meg a Vaskapu-Sziklát, nincs kinek integetni, Pinkert Lászlóra gondolunk!

Erre a PECSÉTELÕHELYRE a K c-n kaptatunk: ZSIVÁNY-SZIKLÁK. Ok.

Sok kép készül, az elemek villognak, merülnek, de a SANYO Eneloop-ot csak ajánlani tudom, nagyon jók. Jó gépbe.

Az ORSZÁGOS K Sávot követve tovább a kaptatón beérünk az erdõvel összesimuló DOBOGÓKÕRE. Jobbra-Balra, Kút, papa integet, viszont, messzirõl egy árust gondolunk OKLEVELEZÕS helynek, rohanunk, aztán nem; odébb a Báró Eötvös MenedékHáz-nál van a CÉL, PECSÉTELÕHELY: DOBOGÓKÕ, SZURDOK 30 végülis, Kitûzõ, Dera-pataki Szurdok a képen, Oklevél.

Ahogy beérünk, szembõl is beér a híres csapat, Ottorinoék, kezet kell fognom, így legyen ötösöm, mondtam is Csabának, õk lentrõl pont akkor fognak befutni.

Vették is a lapot szerintem, Aztán! Nagyon örülünk.

Kimentünk az összeomlás pillanata állapotában a KILÁTÓHELYRE, Fotók! Csóványost nem fogjuk kihagyni, az tuti.

Dr. TÉRY ÖDÖN-rõl készül egy közeli kép, jobb, mint amiket a neten találni. ( A Magyar Túristaság Alapítójának emelte az MTE 1926-ban. )

Errõl jut eszembe a BEAC MAXI 110 résztávja: a TÉRY 80. Csabának emlegetem. :)

Prédikálószékre mutatok, meg itt találkozunk a 7. PECSÉTELÕHELY ffi-nõi tagjaival...

Csabának mutatom, onnan jöttünk volna fel, õ hajléktalanul borul egy közeli padra én is, jó sokáig, reggel hatkor innen buszozunk Pomázra...

Ott egy Pad a levegõbe emelkedett velem, Csaba Fotóz! KV-k.

Barátnõ érkezik Tahitótfaluról... HÉV. BKV. Gyorsított személy.

2012. SZURDOK 40/30.

Photos & Written by Forrai U96, Tamás Csaba. 224 és 223 számú versenyzõk.