Királyháza

olsenTúra éve: 20122012.07.22 08:29:52

szia emberek,a Börzsönyben bicikliztünk..

autózással és esõvel kezdtük a napot,Diósjenõn vettünk magunkhoz kávét,unicumot és itinert,aztán nyeregbe és start,mivel ideje vala,és máris fölfelé,a népek gyéren,az esõ tömegben,visszakapcsolás,a Závoz nyeregbe negyven perc az út Diós felõl,és csak egy elkavarás volt..fönt mezõõr küllemû arc köszön,amíg fotózok,mert a táj az esõvel is QRVA szép,mint a Börzsöny általában is,és az arc – Laci a második neve,szakállas – a tarajos gõtékrõl foglalja össze ötpercben a fõbb tudnivalókat..annyit leszûrök,hogy nem támadnak kerékpárosra..megjött,felöltöztetem,mert a lefelé fagyos lehet, és megyünk,innen le,fék,de az ötvenhetest kihozom a digitálisból.esik,Királyháza,vizes pontõr etet-itat,eligazít,tépünk tova,az út gyönyörû,a forgalom nokedli,ketten vagyunk és a Börzsöny,túratársam a másik ivarból,pláne..bár Õ is régebb ideje fiatal..turistaszállók és kempingek,valamennyiben van hely,Kemence,kisvasút,kedves lányok pecsételnek és küldik a népet gyalogolni,Zoli is megjelenik,mint fõszervezõ,köszönünk,eligazít a tésai ellenõrzõ pontról,és zamek máris tova,az esõ lassul,Tésán megszûnik,füstölnek a hegyek,kód az elágazásban,rögzítek és tova,határkõ balról S jelzéssel,Petõfi arca néz ránk egy kanyarból,határkõ jobbról M jelzéssel,érik a szilva és a ribizli,Bernecebaráti templomot épített a hegyre,szintidõ van,hasítunk el,és újra Kemence..meglepetés,itt a díjunk,kevés volt az induló,talán az esõ miatt..akkor is megtesszük a visszautat,az autó miatt és egyébként is,az esõ elállt,a táj haragoszöld,a Gyeplõ-kútnál ebédelünk,egy-egy eltévedt futó illeszkedik a tájba,amúgy magunk vagyunk..Királykút,pontõr és mezõõr beszélget,gyalogtúrások kanyarodnak el,gyors fotó,hajtûkanyar és a Závoz nyereg,Jenõ felé a lefelé sokkal meredekebb,hja,ez mindössze három kilométer,de szerencsésen befutunk,az autó megvárt..

remekül kitalált túravonal,az idõ segíthetett volna a tömegvonzásban..mi mindenesetre jövõre is,köszönjük,Zöldgömbösök..