Meteor

olsenTúra éve: 20122012.09.17 05:51:21

szia emberek,a Meteorról szól a lant..

megbeszéltük,találkoztunk,Õk lemondták,a maradékkal elindultam,éjszakás mûveletek után kissé késve,de szorgosan..egyiknek teljesen új a teljesítménytúra,maratonnal indítja karrierjét..fizetünk,a papír zsebbe,az elsõ két pont jól ismert útvonalon,gyakori túrapontként ismerõs,meg tudjuk,bot kell hozzájuk,mert a csúcsa  - mint a legtöbb hegynek – legfölül van,ide kell feljutni,meg le és újfent föl,a jelzés sárga majd piros,hát igen,olvassunk és izzadjunk,még hûs a reggel, de mégse fázás van,a János hegy pontõrei aranyos fiatalok,és máris lefelé van,itt a piros –sárga kombináció jön elõ,túratársaim közül kettõ nõ,több pedig nincs,kiválóan teljesítenek a sebesség vonatkozásában,többi erényük még kitapasztalásra vár – úgymint fõzés és sütés – de ez a gyaloglás nem arról szól,Piktortégla üregek,Csacsi rét után a Sorrentó felé Maci ér utól,aki félórával késõbb indult és két órával elõbb ér be a célba,örömködünk,errõl fényképes bizonyíték keletkezik,átmenetileg helyrebillen az ivararány,de aztán otthagy,még megtudjuk,hogy a Sorrento neve nem a felfedezõjétõl eredeztetett..haladunk a Meteor szurdok felé,elkavarunk,aztán vissza,keressük az M betût,meg is van,el se veszett,a szurdok ebben az évszakban(is)nagyon szép,az aszály ugyan nyomottá varázsolta,de mégis varázslatos az erre fogékonyaknak..hirtelen a 22-es busz végállomása,kúttal,lángossal,cébéával és piaccal,szusszanás,folyadék-és szilárdanyagpótlás,Péter ér utól többedmagával,szokás szerint borotválatlan,oldalbordája csatlakozik,húzunk a mamutfenyõk felé,szembe Barbi többedmagával,végzett,kistúrázott,és a mi kedvünkért sem jön tovább..a fák alatt stempli és lihegés,több fõre duzzadt a társaság,ösvényen a kõbánya felé,közben kerülõ a vadasparkban,Halima csatlakozik,kedvenc  iszlamista túratársnõm..aztán Elemér ér utól,aki soká indul és elõbb ér be,ahogy szokta,most megáll egy fotóra,sõt a lányokat is maga mellé veszi,ritka pillanat,a fotó sokat ér(het),majd meghirdetem..Tarnai pihenõ,ami káprázatos,mint egyébként is,ilyen volt már a szocik alatt is,sõt annak elõtte is,ide kevés építési engedélyt adtak ki,de sebaj,elmúl(hat),az utakon már autóforgalom van,sok idõszakos parkolással,csak lesz elõbb –utóbb parkolóõr,majd közigazgatás és vezetékes víz,és a Naszályhoz hasonlóan másképpen látjuk,mint RPali..de most a mai napon még ez csak vízió,mint a kormányváltás,nincs realitása,megyünk hát piros háromszögön,bele a vöröspocsolyába..apropos,ezt is át kellene nevezni,én szóltam..kettesben tolom új túratársnõnkel,a többiek elõttünk valahol,és két érett szépasszony a pontõr,és felveszem másik túratársnõmet,és elmesélem a pontõr csajoknak az életemet,persze csak nagy vonalakban,az idõ sürget,harangoznak,az út mellett falunapok,innen üzenném a Szeibert családnak,hogy az örökbefogadott vérbükk szelídgesztenye(Castanea sativa),ne hagyják magukat átverni, megkárosítani,vagy a tábla,vagy a növény nem az igazi,esetleg lemaradtam megint egy kétharmados határozatról.. és a Remete szurdok következik,majd az aszfaltséta Máriaremetéig és a Hûvösvölgyig,a tanárembertõl elsajátítom a szendvicsfalás ideológiáját és a távoli bablevesére gondolok,Elemér újra utólér és ismét elhagy bennünket,nõtt a szakálla,amióta nem láttuk..a célban szépjelvény,mint általában,kisücsi,de a szomszédban lehet a depressziót maligánra cserélni,pénz közbeiktatásával,mint általános csereeszköz..

kiváló túra,kiváló társaság,köszönjük.. asszem,nem lehet véletlen,hogy idejárunk..