Kilátóavató - Csákberény

nafeTúra éve: 20122012.09.23 21:13:39

Kilátóavató 13

GPS-el mért távolság: 13,4 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintemelkedés: 295 m.

Csákberényben sokkal kellemesebb idõ fogadott, mint ami a Bakonyban volt. Csak némi szellõ lengedezett. Odafelé menet, gyanús lett a falu elõtt utolért fehér Suzuki. Leparkolásnál kiderült, nem alaptalanul, mivel Zsuzsáék szálltak ki belõle. Gyors készülõdést követõen beneveztünk. Egy kis beszélgetés után neki is eredtünk a túrának. Nem kifejezetten megerõltetõ távról van szó, hiszen csak 13 kilométer. Ennek, s a kedvezõ idõjárásnak megfelelõen, montizást terveztem utána. Mire átértünk az Ugró-völgybe sikerült kimelegedni egy kicsit. Ott viszont érezhetõen hidegebb volt mint a faluban. Ezt máskor is tapasztaltam már. Akár hetekkel késõbbig is megmaradhat a hó és jég. Jókedvûen sétáltunk, beszélgettünk, nézelõdtünk. A Szentegyházi-hegy sziklakiszögelésén lévõ kereszt nem látható. Remélem, csak a lomboktól. A Kis-nyíres-völgy elágazásnál megkaptuk az elsõ pecsétet. Én szívem szerint, fölraktam volna ezt a pontot a Kató-hegyre a sózóhoz.

Kikapaszkodtunk a völgybõl, s a fennsíkon ballagtunk tovább. A Gémförtés-völgy felsõ végétõl igencsak megszaporodott a túrázók száma, mivel becsatlakozott a rövid táv. A következõ pecsétet, a Z+ - Z3 elágazásnál kaptuk meg. Kisétáltunk a hegység peremére, nézelõdni egy kicsit. Érdekes, a rövid (inkább mini) távosok közül elég sokan kihagyták, pedig a jelzés arra vezetett. Lényegtelen. A kilátás viszont pazar, mint mindig. Az idõ száraz, így az Orondi-szõlõk fölötti szikláról történõ leereszkedés is egyszerû. A szalagozást követve megnéztük, hol van a régi kilátó romja, s hol lesz majd az amit most avattunk volna, ha a hatóságok ismerik az õ tevékenységüket meghatározó szabályzókat. Nem maradt más hátra, mint leereszkedni a Z+ jelzésû úton, s némi sétával beérni a célba.

Kellemes kis sétának bizonyult. Az idõ szép. Viszont mire megkezdtem a biciklizést, beborult, s olyan is maradt az idõ, egészen addig, míg visszafelé Gánt közelébe nem értem. Jövõ héten egyesületi túrát vezetek Várgesztesrõl, s a túra egy rövid szakaszán még nem jártam, így azt néztem meg. A borult idõ miatt, viszont rövidebbre vettem, nehogy rám sötétedjen az erdõben.

A túra ár/szolgáltatás aránya igen jó. 700 Ft-ért szürkeárnyalatos térképes igazolólapot, a Pap-réten PEZ cukorkát, a célban pedig emléklapot, kerámiakitûzõt, vagy hûtõmágnest, XL-es Balaton-szeletet és ásványvizet kaptunk.