Tavaszi/Téli/Őszi Kab-hegy

bhenn80Túra éve: 20122012.12.12 14:34:09

A Kab-hegy lábánál lakom jó ideje, de már legalább 10 éve nem jártam a tetején. Mikor megláttam a kiírást, tudtam, hogy most meg fogom mászni a hegyet.

Reggel az ablakon kinézve sem tántorodtam el, pedig elég rendesen hullott a hó. Na mindegy, ha már megbeszéltük a többiekkel, hogy megyünk, akkor ...

A starthelyet könnyedén megtaláltuk, majd a nevezés után indítóul kaptunk egy kis kóstolót a finom pálinkából. Jól esett, egy kicsit felmelegített. Az itinert elnézve nem tûnt nehéznek a dolgunk hiszen csak egyenesen a csúcsra, majd vissza ugyanarra. Ahogy írták is a az itiner leírásában nehéz eltévedni, mivel a csúcs mindig látható (már persze ha nincs köd).

Utunkat a vázsonyi Kinizsi-vár mellett haladva kezdtük, ami sajnos télen zárva van, de így is remek fotóalany. Nagyvázsonyt elhagyva szembesültünk a téli Bakonnyal. Sûrû hóesés, enyhe köd, és a szembeszél, ami kitartott egészen az erdõsávig.

Az erdõben rengeteg érdekes formájú fa volt látható, és az egyenes útnak köszönhetõen láttuk azt is, hogy mennyien is indultak a túrán. Jó volt látni, hogy mások is szívesen mozognak idõtõl függetlenül.

A "monoton" menetelést elég kemény emelkedõs rész szakított meg, a csúcs felé közeledve már többcentis hó, és csúszós út jutot osztályrészünkül.

A csúcson az ellenõrzõponton népes tömeg, forró tea, és finom virsli várt minket. Ez így a tetõn kifejezetten jól esett mindannyiunknak. Ha már a teõre felmentünk, nézzük meg a kilátást. Szerencsénk volt, mivel a köd felszállt, így a párás idõ ellenére is messzire lehetett látni. Sajnos a kilátónak csak az alapja van meg, remélem építenek rá valami magasabb kilátót, mert a Bakony egyik legmagasabb csúcsa a maga 599 méteres magasságával.

A csúcson töltött kis pihenõt követõen nekivágtunk a visszaútnak, szembetalálkoztuk a nálunk késõbb indulókkal, és a változatosság kedvéért, az erdõbõl kijõve nem szembeszél, hanem hátulról jövõ erõs, hideg szél kísért minket.

A célban pecsét, oklevél, kitûzõ, gratuláció volt a jutalmunk.

A túra jól szervezett, a téli idõjárásnak köszönhetõen újabb élményekkel lettünk gazdagabbak, köszönjük.