Vadaspark 15

hakaticaTúra éve: 20132013.04.29 09:05:07

Közel 41 km-rrel és 1150 m szinttel a lábunkban, továbbá késõ esti avagy inkább kora éjszakai hazaéréssel úgy töntöttünk, h jól kipihenjük magunkat és ha sikerül idõben ébredni, akkor megnézzük mi van a vadasparkban, ahol vagy 2-3 éve jártunk utoljára.

A késõi kelés miatt 11:00-kor rajtoltunk el és az elõzõ napi túrát is beszámolva igen-igen kedvezõ volt a nevezési díj. Már a bejáratnál "levadásztak" bennünket (is); kb. 1 perc alatt elintéztük a nevezést és már indultunk is a kápolna felé. Ezt követõen a Ördög-szószékhez értünk, ahonnan a"rövid leírás" a P+-on mutatta utunkat, de ennek se a saját se más térképén nyoma sem volt, így gondoltuk, mikor a Zhszögög végére érünk, akkor egyeztetünk a térképpel. A részletesebb leírásban már jól szerepelt, és egyszer csak be is csatlakoztunka Zhszögrõl a P+-ba, így már gördölékenyen haladtunk tovább.

Korábbi túráról már tudtam, h az Irhásárokba érve ügyelni kell, mert balra, hanem jobbra vezet a helyes út (voltak bizony, akik balról jöttek vissza). Végvári-sziklát elhagyva ismerõsök jönnek már visszafele; Makkormárián nápolyit kapunk és valamilyen csúszó-mászót lehett simogatni, már akinek gusztusa volt hozzá. Bár megjegyzem, h nem a pecsétért sorban álló sor  mellett 3 cm-rel kellett volna ácsorgni vele! Innen csukott szemmel elérjük a Budakeszi utat, majd besétálunk a Vadaspark elõtti rétre, ahol megkapjuk az oklevelet, és a kitûzõt.

Kényelmes sétával - kiv csoportok kerülgetése - 3h 20 p alatt elsétáltunk a célig. Nagyon tetszik benne, h nem az unalomig lerágott János-hegy, Normafa útvonalon halad.

Néhány észrevétel:

• a túra Cartográphia kupa része, de sehol sem volt se egy térképvázlet, se egy szint, se egy táv adat. Mi a gps-tõl tudtuk, h hol tartuk.

• a "rövid leírást" át kellene nézni

A résztvevõk 50% kedvezménnyel tekinthették meg a Vadasparkot. Maga a park (és még belépés elõtt a hozzátartozó külsõ részek) rendezésen esett át; kíváncsiak voltunk a medvékre is, ami viszont egy óriási csalódás volt, így teljesen elrontva az park összképét. A kilátó alatt kaptak helyet, ahol is kivágták az összes fát. Így szerencsétlenek a tûzõ napon kénytelenek tölteni napjaikat - nem is csoda, h az egyik nem kicsit idegesen keringett fel s alá, míg a másik a tónak csúfolt pocsolyában próbált hûsölni  Vajon tudják, h a Medveotthonban a társaik milyen jól vannak tartva?

Összességében jó kis túra, kedves pontõrökkel.