HÓ-Fejérke / Piroska túra

GeldarTúra éve: 20042013.08.28 17:13:50

Hó-fejérke 30

A túraévadunk elsõ útja Sörédre vezetett 2004-ben. Általános örömömre a szervezõk az egyik olyan domb mellett vezették el, ami rólam kapta a nevét (Bence-hegy), ezért utólag is hálás köszönet!

A túrán több régi (Laci, a sziklamászó) és új arc csatlakozott a keménymaghoz (apám, öcsém, és a lányok), Csókakõig jó kedvvel meneteltünk, majd a vár után következett õsellenségem, a Kocsmáros-domb. Hóban nem volt a legjobb fölfele haladni, sok idõt vesztettünk, de végül csak sikerült leközdeni.

Laci hamarosan bizonyította, hogy megérte eljönnie: egy havas úton, amikor elõrementünk megörökíteni néhány bokrot, óriásit üvöltött. Persze semmi baja nem volt. Csak tesztelte az akusztikát.

Csákberényig innen a jól ismert zöld plusz jelzés vezetett, majd a faluban a kocsmával majdnem szemben fekvõ boltban vettünk néhány zsemlét és irgalmatlan gyorsasággal termeltük be õket.

Aztán vissza a hegyekbe, majd Csókakõt újból elhagyva Orond mellett gyalogoltunk, ekkor derült ki a pontõrök elmondása alapján, miért is Piroska-túra a rendezvény másik neve.

A célba szalagozott úton értünk, rengeteg ló mellett haladva.

Jó túra volt, a hó nem kifejezetten hátráltatta a társaságot, a következõ évben újra eljöttünk.