Sajgó éjszakai

GeldarTúra éve: 20042013.08.28 18:58:09

Sajgó 50 éjszakai

Elöljáróban hadd mondjam el, hogy egyáltalán nem bánom, hogy ezt a túrát azóta nem láttam viszont. A Táncsics 40 után a másik olyan túra, amire nem emlékszek vissza szívesen - nem csak azért, mert állatira nehéz volt. A túrára Attilával, Mátéval és János bá'val érkeztünk, s hamarosan hozzánk csapódott még egy fickó, aki végig velünk tartott. A szentendrei HÉV megállójából indult a menet, a Skanzenig viszonylag egyszerûen eljutottunk, bár egy rövid kertek alatti kavargás közbe jött. Azóta megtettem ugyanezt a távot gyalog, de akkor határozottan rövidebbnek tûnt... a Skanzen után belevesztünk a teljes sötétségbe, lassan elõkerültek a zseblámpák - már az az egy, ami nekem volt, János bá'én kívül. A Vörös-kõnél fantasztikus látványban volt részünk, az ég tiszta volt, a Dunakanyar innensõ részét teljesen beláttuk. Ezután újra belevesztünk az erdõbe, Édeslyuk után pedig kifogyott a zseblámpám. Innentõl az elõl haladó János bá' lámpafényét követve botorkáltunk, egészen a Visegrád határában levõ Panoráma útig. Itt vízzel és bodzaszörppel kínáltak minket, ami jól esett; majd ismét az erdõ következett.

A sûrû sötétben gyakran eltévedtünk, de valami csoda folytán mindig sikerült rálelni a jó útra, így jutottunk be Pilisszentlászlóra, ahova percek múlva berohant egy, a hatvanas távot teljesítõ srác, akit elmondása szerint odáig vaddisznók üldöztek. A surranóm valahol ezután törte fel a lábam, így a Lajos-forrás mászása elég nagy kínokkal járt. Ahogy a lassan reggeledõ erdõben való lépések megtétele is, valahogy sikerült mégis elvergõdni a Dobos-hegyig, ahol már látszott Szentendre. A célba való bevánszorgás után már csak a kitûzõre vártam és egy lavór vízre majd otthon - akkor láttam meg, miféle kitûzõvel örvendeztetnek meg minket. Férfiasan bevallom, akkor - 15 évesen - a rívás kerülgetett, meglátva a kék háttér elõtt lámpást tartó, sárga rajzfilmfigura-csillagot. Emlékeztetõül szolgál, hogy még egyszer ne menjek, bár nem feltétlen volt egyértelmûen rossz. Nappal talán szebb, s könnyebb út vár a vállalkozókra.