Görgey Artúr, Batthyány Lajos, Fézler Balázs Emléktúra

ZiribárTúra éve: 20072007.02.11 06:23:04
2007. 02.10.
Batthyány Lajos Emléktúra (Batthyány Lajos születésének 200.évfordulója alkalmából)
Táv: 14.34 km
Szint: 351 m

Ezen a hétvégén úgy terveztük, hogy az alig két éves gyermekünkkel indulunk túrázni, ennek megfelelõen egy könnyen elérhetõ, rövid túrát terveztünk. Eredetileg a 10 km-es távra akartunk menni, de a gyerek elkezdett köhögni hétközben, ezért inkább anyukámnál hagytuk és ketten indultunk el. Mivel változtatni már nem volt idõ, ezért csak annyit tehettünk, hogy 10km helyett a 15 km-es távon neveztünk. Örömmel láttuk, hogy sokan voltak gyerekkel ezen a szép tavaszias napon.

A 8.30-as busszal indultunk Szentendrére, majd átszálltunk a Pilisszentlászló felé és kb. 20 perccel a rajt elõtt már ott is voltunk. Azt hittük, hogy várni kell a hivatalos rajt nyitásra, de kiderült, hogy már lehet nevezni.

Az elsõ szakasz a Szent-László-völgy volt,ami még télen is rendkívûl szép és vadregényes. Jó sok idõnk el is ment a fényképezéssel, ezért a második szakaszon, az Apátkúti-völgyben aztán belehúztunk. A harmadik szakasz, végig Visegrádon, a Fellegvárhoz vezetõ úton kellett haladni. Ez nem tetszett annyira. A negyedik szakasz volt a túra talán egyetlen megerõltetõbb szakasza. A kéken föl a Nagy-villámra. Itt volt a 15 km-es táv egyetlen ellenörzõpontja. Kaptunk 1-1 energiaitalt és pecsétet. Bosszúságunkra, a Kilátó zárva volt, gondolom a tél miatt, így aztán igazán szép kilátás nélkül maradtunk. Az utolsó szakasz, a K+ nem jelentett nehézséget, mentünk lefelé nagy iramban. A végén elég sokat kellett menni aszfalton a révig, ahol a sörözõben megkaptuk a szép kitûzõt (az idei négy túránk közül talán a legszebb) (oklevél nem volt) és a tea utalványt, amiért egy nagy pohár forró teát kaptunk. Az idõnk 3 óra 25 perc volt, nem rohanva, viszonylag kényelmesen. Mivel a buszról éppen lemaradtunk, 1 órát vártunk a sörözõben és láttuk, ahogy a többiek beérnek a célba. Így aztán nagyjából ugyanazokkal az emberekkel utaztunk hazafelé is, akikkel idejövet utaztunk.

Összefoglalva: Nem túl fárasztó, igazi családi túralehetõség volt, jó, hogy ilyen is van, nem csak a hosszú távok. Szerintem elég sok gyerek is teljesítette a 10 vagy 15 km-es távot. Lehet, hogy belõlük lesznek a jövõ nagy teljesítménytúrázói.
Köszönjük a Szigethalmi TE-nek a rendezést. Az itiner jó volt, térkép szinte nem is kellett. Külön köszönet a Batthyány Lajost bemutató részért. Az ellátás a nevezési díjnak megfelelõ volt.