Margita

sunflowerTúra éve: 20072007.02.20 17:37:48
Margita 20, Gödöllõi dombság, 2007.02.10.
Vizsgaidõszak és egyéb teendõk miatt már ezer éve nem jutottunk el teljesítménytúrázni már nagyon vártam hogy végre mehessünk. A margita tökéletes bemelegítésnek ígérkezett a kényszerpihenõ után az éves nagy ttúra tervezetemhez!:) Csöppnyi csapatunk egyik tagja szülinapozott így csak 2en indultunk útnak. Gödöllõ nagyon közel van nekünk úgyhogy nagy volt a havaii. Belépve a suliba rengeteg emberrel találkoztunk legtöbbjük futó volt merthogy a szervezõk egy futóversenyt is hirdettek a túrák mellé. Sok sok jóképû izmos fiatalember szaladgált erre arra vékonyka szûk futónaciba nemcsoda hogy idõ kellett hogy megtaláljuk a regisztrációs asztalaunkat!:) 8:50kor sikerült elrajtolni. Sajnos a túra nagyrésze betonúton ment. Úgy kezdtük hogy átsétáltunk Gödöllõ teljes hosszán betonon a fõút mellett. Már alig vártam hogy bérjünk az erdõbe. Máriabesnyõnél ez be is következett. Sebtiben letértünk az útvonalról hogy begyûjtsünk egy geoládát, szerencsére nem volt nagy kitérõ és a láda is hamar meglett és közben megnézhettünk gróf Telki Pál sírját és bemelegíthettünk a ládához vezetõ kisebb emelkedõn. Aztán visszafutottunk a ttúra útvonalához és már haladtunk is tovább. Az 1. ep-t (Pap Miska-kút) hamar el is értük ahol a pecsét mellett egy csokit is magunkévá tehettünk. Aztán újra aszfalt ami lakott területre vitt minket hatalmas falusi házikók karámok lovak és lovardák fogadtak bennünket. Innen kiérve következett a 2. ep (Babatpuszta) ami után erdõn át kis ösvényeken vezetett utunk. Útközben találkoztunk egy kisebb nyugdíjjas korú emberekbõl álló csoporttal. Nagyon klassz volt õket látni hogy itt vannak eljöttek egyet kirándulni egy teljesítménytúra keretein belül és helyt állnak maximálisan és látványosan élvezik is! Én is szeretnék ilyen lenni öreg koromra! Egy hosszabb homokos útszakasz végében már integett nekünk a 3. ep (Domonyvölgy) de a "digitális irénytûm" újabb ládát jelzett aminek nem lehetett ellenállni. Le is tértünk az útról ám hamarosan egy baromi nagy horgásztó állta utunkat. A láda a túlparton volt, mindenképp meg kellett kerülni. Egy kedves horgász beengedett minket így már útban is voltunk a túlpart felé. Miután átértünk emelkedõ következett aminek nyeregpontja elõtt volt a láda. Kb negyed órát keresgéltünk, a szintidõnk egyre jobban veszélybe került. Kénytelen voltam felhívni a tulajt mert nem akartuk feladni se a ládát se a ttúrát. Tök rendi volt a srác rávezett a rejtekre és kiderült hogy õ is itt van a margitán a 40es távon. Kicsi a világ.:) A megtalálás után lerongyoltunk a 3. ep-hoz feltankoltunk sütibõl meg teából és tempóztunk tovább. Ismét lovardák és karámok között mentünk még egy lovasbemutatót is megcsodálhattunk és egy két szürkemarha is az utunkat állta. A dombtetõre felérve minimális katarzist kiváltó kilátás fogadott minket viszont lefelé a dombodalon olyan eufória öntött el hogy alig bírtam magammal. 2en bandukoltunk ragyogó meleg napfényben fölöttünk szikrázó kék ég és a nyugalmat és a csendet csak a csicsergõ madarak törték meg. Kedvem lett volna elnyúlni a domboldalon és élvezni a tavasz egy apró sugarát a még tartó szürke télben. A nagy élvezkedés közben sikerült eggyel korábban elkanyarodnunk mint kellett volna és a csordaszellemhez híven a 2 srác is akik idõközben beértek minket arra jöttek mint mi így az út végén vissza kellett másznunk a kijelölt útra. A cél már nem volt messze sajnos ismét következett az aszfalt egész a suliig. 2 óra tájt érkeztünk vissza, kaptunk szép oklevelet és kitûzõt megittam 3l teát aztán lassan hazaindultunk. Gyönyörû tavaszi idõnk volt mindenképp jól döntöttünk a túrával annak ellenére hogy az út maga nem volt olyan izgalmas.