Tanúhegyek nyomában

olsenTúra éve: 20142014.11.30 17:52:21

szia emberek,a Tanúhegyek..

Ez a túra is a hegyeket preferálja,de a közlekedésszervezõt még nem sikerült átállítani,tehát aki nem a hegy lábánál lakik életvitelszerûen,annak oda kell jutni..valahogyan,bármi áron.Részemrõl autót választom,szakállas barátommal,hajnali indulással.Többeket akartunk,végül kettesben indulunk.És olyan korán nem,de nyolc elõtt el is indulunk a rajthelyrõl,a zöm már elõttünk,a futók még mögöttünk,szóval köztes állapot.Ászok a rajthelyen UK-s túra,a kékdroidtól a nagyGetéig,szervezõi mivoltukban is ászok,mi csak csöndben kikérünk egy rajtbélyegzõt,és elhúzzuk a belünket,miután sört toltunk a szervezetbe,barátom ezzel üzemel továbbra is.Köd van,a kétharmad ellenére is,és további ködösülés várható.A pálcákat üzembe helyezzük, ködszurkálásra készülünk.Fölfelé vezet az ösvény,zsáktalan népek engednek elõre,haladunk.Szépcsizmás hölgy a bazalton,barátja edzõcipõben.Elsõ pontunkon az mvte melegítõ dacára is fázós pontõr,pálinkát öntünk bele,óvatosan kortyol.I. esik ránk,kedves túratársnõ,sebeibõl lábadozva,új társasággal,félpályázik,elfogadja a kínált vadvizet,ennek ellenére otthagyjuk,még vagy negyven kili van hátra,és a kilátás nem túl biztató.Zötyögünk lefelé és el,kilátópontok kilátás nélkül,féláron kellene adni az ilyen túrát.De bízni kell az idõben és a kormányban,Magyarország jobban teljesít,a ködöt pedig brüsszeli pénzbõl fel lehet(ne)számolni,csak szólok,kell egy pályázat..A haladás lehetõsége megvan,nem nyomnak hátulról és mi sem rontunk rá senkire,a látótáv ugyanis csekély és éppencsak..Z. ér utól,ifjú titán,éppen most juttat csõdbe egy céget,de a teljesítménytúrákon odatesz.Tördemic és Szigliget,sokat nem olvassuk az itinert,aki olvasni akar,menjen könyvtárba..oszlik a köd,és egymásba ér a túrázó,Emese válik ki közülük és csapódik hozzánk,persze,új arc,nem ismer bennünket,de a kapcsolat így is csak idõleges,mindössze az életpályáját vázolja a születési helytõl idáig..romtemplom lenn és romos vár fönn,használaton kívüli ágyú,nápolyis pontõr,nem kér vadvizet,szétnéznénk,a köd csak részlegesen enged,éppen csak a túratársakat látjuk,nna,gyerünk tova…Utolérjük Emesét,a fonákján sárfolt bizonyítja fiatalos hetykeségét,nagy baj szerencsére nincs.Horváth pince,nyugdíjas kaposváriakat dicsérünk,jó tempót mennek,nincs velük férfiember és bennünket sem marasztalnak,hja,aki járás közben pórul..kifacsarjuk az oroszlános-kutat,és keményen fölfelézünk a sárkányölõrõl elnevezett buckán.Víkendházak és hulló falevelek,és persze csapadék köd formátumban.A csúcson pontõr,sátorral,magányosnak tûnik és nem iszik,az élet kegyetlen olykor..kis lefelé,Moiwa székel,de nem,csak virtuálisan van jelen a negyvenkilenceseivel,sem nem pont,sem nem egyéb,aha,értjük és ott is hagyjuk.Ház,forralt borral,zsíros kenyérrel,lekváros vajassal és ÉVA-EGON vendéglátókkal,hát lehet nélkülük rendezni?lehet,de nem érdemes..Viszonylag kevés a hölgy túrázó,vagy csak a másik ivarból van több?szakállasok és szakálltalanok üdvözölnek,még néhányan emlékeznek,Torinó és Andi,szokásos copfok és körszakáll,nem akar fotót az öreg és pálinkát is csak a hölgy..aki szereti,mint miniszterelnök a külügyminiszterét,,,de mindenkit odahagyunk,öreguras a tempónk ugyanis..és lefelé,Kisapáti és az Egervíz,ezúttal híddal,balról jobbra folyik a patak,ezt a túlpartiak vitatják,hát igen,ezért nem jut az ország elõbbre,ebben sem tudunk megegyezni..kellene erre is egy bizottság,szakértõkkel és uniós pénzekkel támogatva.Szívesen részt vennék a munkában, jelentéktelen díjazás ellenében..csak éppenhogy,a látszat kedvéért vennék egy villát,,,vagy egy kanalat,,,sár és Gyulakeszi,magányos vagyok,az egyik elõttem,a másik mögöttem…siófoki arc mellettem,aki régen látott..és ez már Csobánc,ide is jutott pénz,látványos,szép és ködös..talán csak a ló és a huszár hiányzik belõle,meg az út,hogy autóval is föl lehessen jönni,a büfé és a wellnesz is mûködjön,mert ez kell a magyarnak.Körbejárok,megérkezik a szakállas arc és együtt tolatunk lefelé,aztán a Tóti hegy,túratársnõ két testõrrel,itt is sátra van a pontõrnek, mindkettõnek,egésznaposak és nem sikerült nõt fogniuk a látogatásom idejéig..a hegyet kötéllel rögzítették,bolhás túratársnõk kedvéért,akik lépcsõt és korlátot is igényelnek,ajánlom õket mások figyelmébe is..persze,sok kísérõvel vannak,így is kell,ha nõ vagy,legalább szekírozzad a környezetet,különben nincs fejlõdés..lásd Tróját.Innen a sötétség rohamos,nemcsak fejileg,a maradék nap is elszivárog,fejlámpa támad többünkön és van,akinek a csuklóján is..Márcsak a Gulács,amihez nehezítés az oda-vissza a Tótihoz hasonlatosan,de annál bõvebben mérve..itt csak komoly idõráfordítással tudom beszerezni a matricát,és a lefelé is kalandos.Zalaegegerszegiekkel érek célba,ahol zsíroskenyér és tea,és persze az okleveles kitûzõ..Z.rongyol körbe vadvízzel,a kékdroid fõzi a konyhában a személyzetet,a tömeg udvarol és udvaroltat magának,igen,hõsök voltunk,csapzottan,büdösen,átizzadva..szakállas arcok,M.és nõi társa,nem barátság van köztük,papíron is társak..befut vezetõm is,lazán sörözve dobozból..

Remek volt minden,alig-alig drágább,mint egy pestközeli,csak itt a pénz javát az utazás viszi…köszönjük az uk és mvte nagycsoportosainak..