Decathlon Mátra Túra

GEONEOTúra éve: 20142015.01.02 09:15:16

eredeti:http://www.gn-geoneo.blogspot.hu/2014/04/matrai-decathlon-turanap-2014.html

Mátrai Decathlon Túranap 2014

Szent Anna 12

Hol is kezdjem, már egy hete csak erre az idõpontra vártam - ismét egy jó kis teljesítménytúra. Megfelelõ táv a családnak, nincs is messze és még pecsétet is kaphatok...

A munkahét elég gyorsan elszaladt, az utolsó napon gyors élelem bevásárlás a "hatalmas" túrára, hamarosan reggel és irány Mátrafüred.

Decathlon túrán még nem voltam, vagy nem emlékszem rá, biztosan nagyon jól szervezett lesz - gondoltam. Indulás elõtt még ment a gondolkodás reggel, hogy egyedül menjek vagy induljunk neki mindannyian, mert hát a hétvége elég rövid lenne mit csinálni. Végül is úgy döntöttünk, hogy ha már nagyon vártuk és terveztük is akkor hajrá, ezt teljesíteni kell.

Rajt/Cél helyszín:

Mátra Erdészeti, Mezõgazdasági és Vadgazdálkodási Szakképzõ Iskola és Kollégium Mátrafüred

Útvonal: Mátrafüred – Szent Anna kápolna – Pálosvörösmart – Csepegõ-forrás – Mátrafüred

Rajt

1. EP Szent Anna kápolna

2. EP Pálosvörösmart

3. EP Csepegõ-forrás

Cél

Végre egy olyan kirándulás vagyis teljesítménytúra ami közelünkben van és nem is kell korán indulni, jó sokáig lehet nevezni, egy 1 pont a túrának.

A parkolás a kései érkezõknek persze nehéz volt, mint nekünk is. Kicsit messzebb a rajttól, de sikerült találnunk egy helyet. Besétáltunk a "suliba" majd minden értelemszerûen kitáblázva, szinte azonnal tudtunk is nevezni.

Az elõnevezést kihasználva, hatalmas összeget fizettünk be, mindössze 900 Ft-ot, vagyis 300 Ft fejenként. Hát ez fantasztikus jöhetett is a 2. pont a túrának. Nem drága és még cserébe egy nagyon kidolgozott itinert is kaptunk.

A térkép fotó minõségben, minden egyértelmû, turista jelölések még magyarázattal is. Minden fontos, sõt ami még nem is az is rajta volt. Jöhetett az újabb, vagyis a maximális 3.pont a mai túrának és a szervezõknek.

Kicsi a világ, cactus-al újra összefutottunk. Legközelebb valaki fizet!

Szóval irány a rajtvonal, irány a túra.

Start (10:05) - Az iskolán átsétálva, máris csodás tanösvényre értünk és azon haladtunk tovább olyan 4-500 métert szalag jelzéssel könnyítve az utunkat. Ekkor már látszódott, hogy igen jó idõnek nézünk elébe, mert kisütött rendesen a napocska.

Kb. 3 km-t haladva a sárga jelzésen elég gyorsan meg is érkeztünk az elsõ állomáshoz:

1. EP Szent Anna kápolna

Gyors pecsételés (10:45) majd irány tovább. Innen egyenlõre csak lefelé kell menni, de ez azt is jelentette, hogy amennyit le, annyit fel is....

Voltan érdekes dolgok menet közben, közben már eszünkbe is jutott, hogy erre már jártunk. Vagyis egy darabon, kezdett ismerõs lenni a hely.

(a buli miatt)

Kicsit megküzdöttünk a lefelé vezetõ úton, de azért csak beértünk a településre Pálosvörösmartra. Itt egy ideig, jó 1-1,4 km-t aszfalton mentünk, nagy melegben. Már nagyon vártuk a következõ állomást. Elég a településbõl, jöjjön az erdõ.

Hopp, a templom után jobbra és már láttuk is a következõ EP-t:

2. EP Pálosvörösmart

Sorban álltunk a pecsétért (12:01), majd egy kis nasi a tömegben, majd indultunk is tovább - irány felfelé! Végre elhagyhattuk az aszfalt-ot mehetünk az erdõbe. A következõ EP, ami már a cél elõtti utolsó pont a Csepegõ-forrás lesz. Készültünk a pontos leírás alapján a 153 méter szint emelkedésre, de ezen a 2595 méteren szakaszon nem is volt annyira megerõltetõ. Egy kis part, majd a piros négyzeten lassan sétálva haladtunk a forrás felé.

A térképet figyelve rájöttünk, hogy a visszafelé úton az általunk már ismert helyre fogunk érkezni, itt már geoládáztunk valamikor. Viszonylag gyorsan oda is értünk a forráshoz, hiszen ezen a könnyû szakaszon el is beszélgettük az idõt.

3. EP Csepegõ-forrás

Gyors pecsételés (12:43) a ponton, pár fotó és irány Mátrafüredre a Piros (fehér) Zöld sávon lefelé. Ekkor már éreztük, hogy sajnos nem sokára itt a vége a túrának - nagyon kellemes táv és gyönyörû útvonal mondható ennek a túrának. Nagyon jó választás volt ez a mai napra.

Nagyon kedvelem ezt a szakaszt itt Füreden, nem megerõltetõ, rövid és pompás helyre visz a lejtõ. A Bene patak, onnan már csak 1 km és jöhet az utolsó pecsét a célban.

Ekkor már jó sokat lettünk az utakon, mindenki a célegyenesben. Füreden a jobb oldal foglalt, teli van emberekkel. Mi a vasúti megálló oldalát választottuk, árnyék és pár fotó erejéig. Dalolva lehet már a célba érni, letudtuk a távot, megfelelõ idõben. Mintha csak most indultunk volna.

Cél

Be slattyogtunk az iskolába, ismét sorban állás a pecsétünkért és a dokumentálásért (13:29). Idõ rögzítve, majd a másik pultnál megkapjuk a gratulációt és az oklevelet, a mai nap kitûzõjével.

Nem mondom, hogy gyorsak voltunk, de egy családi sétának igen jól teljesítettünk. Közben arra gondoltam, hogy futva biztosan feleztem volna az idõt.

A célban ismét a frissítõ és a zsíros kenyér ami várt bennünket. A szervezés elsõ osztályú volt, minden klappolt, nagyszerûen sikerült - köszönet a szervezésért!

Még jó, hogy nem felejtettem el, hogy a Mátra teljesítménytúrázója igazoló füzetbe is tetessek egy pecsétet, ne hogy már kimaradjon! Ezzel már két pecsétem van a füzetben, igaz apró távokkal, de várhatóan jó sok túrára eljutok és a kitûzött kilométerek is meg lesznek októberig.

A célnál még pár fotó, majd indultunk utunkra. A Decathlonáltal szervezett túrákra biztosan járni fogunk, jövõre ismét eljövünk, de akkor már a nagyobb távra.