Vadrózsa

GEONEOTúra éve: 20142015.01.02 09:19:29

Vadrózsa 2014 (20km, lefutva)

Ismét indult a Vadrózsa túra!

Már korábban be terveztem, hogy ide biztosan menni, mennünk kell. A táv még nem volt eldöntve, függött attól, hogy kikkel megyünk vagy csak gyors séta lesz, esetleg futás.

Elõzõ nap már vártuk és megbeszéltek alapján max. a 20km-es táv mert akad még tennivaló. Igaz már a 30km-eset legyalogoltam volna, kicsit azt a környéket is újra megnézném.

Változott a program. Reggel korán ébredtem, de senki más nem akart indulni, kell a pihenés - mondván. Hát akkor legyen, megyek Én  egyedül is, legalább futok egy jó ízût így reggelrõl. Gyorsan össze szedtem magam, amihez mégis kellett vagy fél óra.

Négykerekûvel legurultam a starthoz közel, majd gyalog a regisztrációs pulthoz. Legnagyobb örömömre, rengetegen voltak. Mindenhol parkoló autók és nem csak magyar rendszámosak. Juj, de jó lesz ez a mai nap! Sok-sok ismerõs arc és sok-sok új túrázó. Az idei év rendhagyó, öt táv közül lehet választani 10, 20, 30, 50 km és egy egyszeri rendezésû 150km.  A túra része a Mátra teljesítménytúrázója mozgalomnak, tehát jár érte egy pecsét az elhanyagolt füzetembe is, ami sajnos nem dicsekedhet rengeteg km-el. Ebben az évben beterveztem a 150km-t, de mindig úgy jött ki, hogy vagy nem értem rá, vagy az országban sem voltam. Sebaj, gyûjtöm még decemberig, vagy talán jövõre össze jön.

Hopp, Én következek, mennyire is? Hát mivel futni szeretnék így a 20-assal kiegyezek, legyen. Nevezési díj befizet, sõt 50%-os kedvezményem is van - jöhet a dokumentum és indulás.

A rajtban találkoztam ám ismerõssel, kollégával és még családtaggal is. De jó, irány mindenki ki a szabadba.

Vadrózsa 20

Indítás: 7.00-9.00(10:00) óra Nevezési díj: 1200 Ft/fõ Táv (terepen): 18.5 km Szint (terepen): 520 m Szintidõ: 6 óra MTSZ pontszám: MTSZ 38 pont MSTSZ pontszám: D24/5,5

Rajt:Cél: Rózsaszentmárton, Arany lámpás bt. Horgásztó (borozó) Bányász út, Rózsaszentmárton

0km / 7:43

Egy darabig egy kollégámmal sétálunk a part felé, legalább beszélgettünk egy kicsit. Õ hozta a kutyáját is, aki nagyon örült a szabadnak vadászkutya révén. Irány a part egy kellemes kis bemelegítésként. Ezt a távot nem nagyon szeretem, mert nincs nagy látványosság odafenn a Kopasz oldalon.

Mikor a mûútról letértünk, már nem bírtam tovább, elköszöntem az 50-es távosaktól majd Futás!

- Kopasz-oldal 3,2km

Itt csak egy kis ellenõrzõ pont volt. Gyors pecsételés majd futás tovább, hamarosan jön a kedvenc helyem a Somlyó. Ott úgy is lassulok egy kicsit, mert felfelé a tetõre csak séta lesz.

- Somlyó-hegy 8:35 / 5,8km

Hát igen gyors gyaloglás kicsit fújtatva felfelé, de már nagyon vártam a tetejét. Sok túrázóval találkoztam, mindenki felpakolva,  Én meg két szelet csokival és fél liter folyadékkal szaladgálok itt. Na végre, felértem a tetõre, jöhet a sorban állás, várom a pecsétet. Nem szusszanok, hiszen felfelé séta volt, ott kipihentem magam, irány futásban, rohanásban lefelé a hegyrõl. Már régen ki akartam próbálni, milyen ezen a távon, szakaszon lefelé futni.

Hát mit mondjak, tetszett, viszont eléggé csapkodott a lábam a talajon. Nagy szinteltérés és meg csak próbáltam lassítani lefelé, néha sikertelenül. A túrázók kedvesen engedtek lefelé, utat biztosítva nekem. Mire leértem egy kicsit szusszannom is kellett, gyorsan jöttem annyi biztos.

A Ferenc-tanya felé jött az irány (6,9km), itt is lehetett már futkározni, hamarosan jön a jobb kanyar irány le a Széles-kõhöz, vagyis az Apci tengerszemhez a tóhoz. Itt is találkoztam már újra gyalogosokkal, persze Én futva csak elõzgettem a népet.

Most nem igazán nézelõdtem, nem nagyon fotózgattam, hiszen a futás volt a cél és a táv legyûrése. Még a geoládákra sem koncentráltam és a saját rejtésemre sem a dombtetõn.

- Széles-kõ 8:52 / 8,4km

Be az erdõbe, csak futás. Végre a másik odavezetõ út felé ment a túra, legalább láthattam ezt a szakaszt is, erre már vagy 15 éve nem voltam. Jobban tetszett mint a megszokott út, nekem könnyebb is volt. Percek alatt már az állomásponton is találtam magam, ahol pecsét és egy kis szõlõ fogadott. Gyors csevely a korábbi túratársakkal akik a pontot voltak, Õk most csak horgászgatnak, nem túráznak, hiszen szervezõk.

Pihenés, s már indultam is toronyiránt fel a turista útra. Nem nagyon kedvelt szakaszom következett. Apró szinteltérésekkel felfelé, csakis felfelé a Hármashatárhoz. Itt egy kicsit lelassultam, a pihenés az oda - olyankor mindig kifáradok, ha megszakítom a futást.

- Hármashatár 9,8km

Itt most nem volt ellenõrzõ pont, sajnos elég kevés pont-õrt tudtak beszervezni - szerintem ha Én vállaltam volna akkor itt lettem volna egész nap. Ez van, Én futni szerettem volna, ezért is nem jöttem most el szervezõnek. Talán majd egyszer.

Innen jobbra, mert a 30-50 távok haladnak balra, az ilyen gyenge 20-asok pedig jobbra a Pincék felé.

- Pincék 9:35 / 13,4km

Ez is egy futó szakasz, mármint amikor a pici emelkedõnek vége van. Innen szinte már csak lefelé vezet az út a Pincék ellenõrzõ ponthoz. Az már az utolsó pont a cél elõtt, onnan már nem sok lesz hátra.

Futottam Én, de néha meg-meg álltam, sõt még egy túrázóval is beszédbe elegyedtem. Kicsit rontott ez az idõmön, de hát ebben a jó idõben jól is esett egy kis séta.

Lankás! Akkor futás, mert gyorsítani szeretnék. Irány le a Pincékhez. Kicsit rövidítettem a szakaszon, nem akartam kóvályogni a pincék között. Jöhetett az utolsó neki futás irány jobbra a régebbi pincék fel. Itt is ismerõs arcok vártam, borral is, de még vezetek. Pezsgõtabletta és mûzli na meg egy pecsét és már futottam is tovább. Kis emelkedõ ami a pincék útjára vezet, aszfalt ami csak csapkodta a lában. Ekkor már éreztem, hogy sokat pihentem, kicsit lassabban megy a futás és sokat is kell pihennem menet közben. Csak öregszik az ember, nem lehet mindjárt végig futni ezt a távot a szinteltérésekkel együtt.

Erre lakom, ismerõs környék, már látom is a templom tornyot (16,2km), jöhet Rózsaszentmárton és a településen való futás.

- Rózsaszentmárton 10:14 / 18,45km

Beértem, irány átszelni a falut, köszöngetés ismerõsöknek. Na ekkor már éreztem valamit a térdemen, nem nagyon akart menni a futás - ellenkezett. A csípõm sem a legjobb állapotban van már - maradt az utolsó fél, 1 km-re az erõltetett futás vagyis már csak a séta. Biztosan a hegyrõl lefelé vezetõ csapkodós futás, meg a sziklára való oldalra lépés volt az oka. Egy térdszorító jól jött volna.

Be is értem a célba - már örömmel fogadtak. Pecsét majd gratuláció és a kitûzõ az oklevéllel. Azt hiszem jól teljesítettem, legalábbis nekem ez majdnem megfelelõ volt. Szerintem a következõ futásom, ismét a 30 lesz ezen a tájékon.

Pihenés képen megnéztem a tavat, a horgászversenyt, meg egy autót (TESLA) és már indultam is hazafelé. Kicsit lelassulva a térdem miatt.

Na ami ezután következett, az nem volt kellemes - lábra is kellett állnom - ez az ami nehezem ment. Kötés a lábra, így elviselhetõbb volt a nap hátralevõ része. Jól esett, nem tántorít el ez sem a távoktól.

Köszönet a Héricsnek, a szervezõknek - a mindig színvonalas rendezésért és a túráért. Este még nyomon követtem a 150km-es túrázókat, kitartóak.