Tenkes 30/15

ThommybojTúra éve: 20152015.03.28 19:38:45

Ez volt a második Tenkes 30 túrám. Tavaly elsõ ízben hiányzó Villányi-hegységet pótoltam, bár akkor a kiírásban szereplõ táv és szint helyett többet mentünk a Csarnótai tó munkálatai miatt.

Idén már rutinosan mentem és elsõ között indultam Dalma kutyámmal. Az idei útvonal a tavalyi eredetileg tervezett útvonal visszája volt.

Így elsõ állomásunk Bissére vezetett, itt csokival vártak minket, majd egy túratárshoz csatlakozva jött a túra elsõ emelkedõje amit viszonylag gyorsan letudtunk. Ezután már csuroghattunk is le Máriagyûdre. Szerencsére a tavalyi sziklás kaptatót idén lefele küzdöttük le, ami így sem volt egyszerû, de a 2. állomásra leérve, már el is feledtük. Itt bort és zsíros és lekváros kenyért kaptunk. Az elsõ kemény emelkedõ most jött, mivel ismét felkaptattunk a tetõre, de onnét már mentünk is lefelé a pincesorok felé. Pecsételés után jött a számomra lekeményebb emelkedõ. Ezt leküzdve a Csukma-keresztnél pihentem egy keveset, majd innen ismét visszamentünk Máriagyûdre,  ahol ismét magunkhoz vettünk némi itokát és élelmet. Az utolsó nagyobb emelkedõ is kissé izzasztó volt, de ide felérve már mentünk is lefelé a Tenkes csárdához onnét pedig a Csarnótai kilátóhoz. Itt is volt rengeteg utánpótlás, de itt nem idõztünk sokat. Csarnótára leereszkedve már nem volt sok hátra a célig. Megtekinthettük az elkészült tavat is. A célban megkaptuk a kitûzõt, ami külön tetszett, hogy mindenkinek a teljesítés számával jelzett kitûzõt adtak.

A túra ismét szuper volt, hiába volt erõs szél. Az egyetlen hiányosság talán Máriagyûdön a piros jelzések fakósága és néhol hiányosságra, de errõl nem a szervezõk tehetnek, ráadásul a térkép mellé részletes szöveges itinert is kaptunk, így nehéz volt téveszteni.