Gödöllő Éjszakai

freeuserTúra éve: 20152015.06.14 06:18:29

Gödöllõ 12 Éjszakai

Hála a Jézuskának, aki legutóbbi karácsonykor egy-egy fejlámpával lepte meg a fiaimat, a nappali túrák után immár semmi akadálya nem volt, hogy a gyermekek is betekintést nyerhessenek az éjszakai t-túrázás szépségeibe. Kezdésnek kitûnõ lehetõségként kínálkoztak a gödöllõi éjszakai túrák, ahol a 12 km-es távot néztük ki.

Már nyolc óra elõtt néhány perccel megérkeztünk a rajtba, ahol már ekkor az iskola kapuján kívül kígyózott a nevezõk sora, de nagyon jól haladt a rajtoltatás, pár perc múlva már az asztaloknál voltunk, s az idõközben még hosszabbra nyúlt sor mellett elhaladva tehettük meg túránk elsõ métereit a sárga sávon.

Túljutottunk az Erzsébet parkon, és még szinte el sem rajtoltunk, egy kerítés mögötti vaddisznócsapat jelezte, hogy a Vadaskertnél járhatunk, s hamarosan megpillantottuk a kert végénél az elsõ EP jól ismert kockáját. A kerítés melletti jobbos, majd az M31 autópályán átívelõ hídra felvivõ balos is gond nélkül sikerült, ebben a zöld nyilacskák is segítettek, át a száguldó autók felett, majd rögtön jött balra a sárga +, s egy dombsághoz illõ kaptató után elértük a második EP-t (Nyaktörõ alja).

Itt a hosszabb távok egyenesen tovább, mi jobbra el, s miután három gyönyörû repülõ hím szarvasbogarat is megcsodálhattunk, hamarosan feltûnt az M3-as, itinerbe foglalt benzinkútja. Az aszfaltútra kiérve jobbra el, s az aluljáró elõtt még egy meglepetés EP is várt bennünket egy meglepetéspecséttel és meglepetésmüzlivel.

Újra a sárga sávon, jól festett jelzések és fényvisszaverõ szalagozás segítette a tájékozódást. A fejlámpák leküzdötték a szürkületet, s a puha homokon haladva elértük a vadászházat, majd a távolban feltûnõ, szembejövõ fények jelezték, hogy hamarosan visszaérünk az M31 hídjához, ahol a késõbb rajtolók jöttek tömött sorokban szemben, hogy aztán bevehessék a sárga + balkanyart a 2. EP felé. Mi fel a hídra, immár jobbra leváltva a kis ösvényre, majd a kerítés sarkánál tett balos után, folyamatos szembeforgalom mellett elértünk – most a túlsó oldal felõl közelítve – a harmadik, egyben elsõ vadaskerti ellenõrzõ pontot.

Itt viszont már nem tovább egyenesen kellett mennünk az Erzsébet park felé, hanem jobbra el, és jött a nordic walking pálya „fenyõfája” (az itiner térképén a következõ szakasz tökéletesen megformálta óvodai sematikus rajzainkat). Jobbosunk az EP-nél okozott némi zavart a másik irányból érkezõk egy csoportjában, de utánuk szóltak szerencsére, hogy ez majd a zárószakasz lesz.

A „fenyõfa” már közös szakasz volt a 6 km-es távval, így örömmel nézhettük, hogy mennyi csoport, osztály, kisgyerekes család hasznája ki ezt a távot a természet megszerettetésére. Egy jobbos, egy balos, az ágakon felkapaszkodva elértünk a fenyõ csúcsáig, ahol nem csúcsdísz, hanem a Nordic fordító nevû negyedik, egyben utolsó ellenõrzõ pont várt bennünket. Balra az ágakon le, majd újabb balossal jutottunk a fa törzséig, majd egy jobbkanyar után a törzsön leereszkedve visszajutottunk a már járt útra, ahol jobbra véve az irányt hamarosan beértünk az Erzsébet park immár teljes sötétjébe, hogy aztán 2 óra 30 perces menetelés után újra az iskola kapujában találhassuk magunkat.

Az érkeztetés is rendkívül gyors volt, már kitöltött oklevél várt, rajta egy mosolygó sünnel, s boldogan aggattuk ki a gyerekekkel egymásra a jól megérdemelt kitûzõt és indultunk a zsíroskenyerekkel megrakott padok felé.

Nagyon méltányos nevezési díj, gyors rajt, pontos itiner és térkép, jól szalagozott/nyilazott terep, kedves és segítõkész pontõrök, gyors érkeztetés és végül a célban finom tea és zsíroskenyér :-) – profi szervezõmunka volt, látszott a túrán, hogy vannak gazdái, és a gazdái elkötelezetten szeretik, amit csinálnak. És külön jó volt látni, hogy a Mátrai Csillagokhoz hasonlóan egy igen komoly regionális tömegsportesemény a Gödöllõ Éjszakai, fantasztikus, családias hangulattal.