Téry Ödön emléktúra 50/25/20

PSPTúra éve: 20072007.03.26 19:26:56
A Téry Ödön emléktúra 25 (2007.03.24.)

táv: 23,761 km - szint: 826 m - menetidõ: 5:35 (forrás: GPSmap 60 CSx)

Eredetileg az 50 km-es távot terveztem, de az idõjárás volt olyan kegyes, és közbeszólt... Sajnos már napokkal a túra elõtt világossá vált számomra, hogy bizony ez egy sárdagasztós, és elázós nap lesz, így inkább úgy döntöttem, hogy megyek szokásos túratársaimmal (Eszter és Tomi) a rövidebb, 25-ös távra. Bevallom, még ehhez is igen nagy akaraterõ kellett, ugyanis még soha nem túráztam esõben, és igazából nem is akartam változtatni ezen a szokásomon. De ha már úgy rákészültem, akkor nem volt mit tenni, el kellett menni :-)

9:33-kor szálltam fel a vonatra Angyalföldön (5 perc gyaloglás otthonról - ideális közlekedés), ami sajnos tömve volt, így végig álltam, ráadásul nem is Siemens volt, hanem az az orosz motorvonat :-( Na de nem keseredtem el, Tomiék és még pár ember, akit beszerveztek (összesen így nyolcan lettünk), már ott vártak. Az út gyorsan elszállt, az esõfelhõk meg nem, így kellemetlen idõben szálltunk le Klotildligetnél. Épp a románokat vertük vízilabdában, amikor megkaptuk az igazolólapunkat, és az ekkor nagyjából szakadó esõben nekiindultunk. Felavattam az új TNF Megamouth hátizsákomat is, amivel megoldódott a folyadékpótlási problémám is (lusta vagyok megállni, levenni a táskát, stb. ha inni akarok). Kivételesen két bottal mentem, ami az emelkedõkön jó volt, de mivel csak eggyel szoktam menni, a végére a bal vállam mögött az izmok rendesen érezték az igénybevételt... Eleinte a P+ jelzést követtük, volt egy kemény emelkedõ, aminek a tetején kicsit megálltunk, majd lecsúszkáltunk a P- útvonalára. Innen Dobogókõig ismertem az utat a Piros 50B-rõl, de ennek ellenére nem emlékeztem csak pár jellegzetes pontra.

Pl. a Vadföld feletti irtás most is szép volt, még szebb lett volna, ha a Pilisbõl is látszik valami, de az elbújt az esõcseppek mögött. Mivel nekem olyan emlékeim voltak, hogy be kell menni Pilisszántóra, ide bementünk a P-rõl a falu határában letérve, legyalogoltunk a templomig, és ott fordultunk felfelé megint a piros irányába. Rövid "betongyloglás" (és nem sárdagasztás ami a falu elõtt volt rendesen - szép tavakkal az úton) után megint turistaúton haladtunk, megint felfelé és megint meredeken. Itt elmentem pár ember mellett, majd a tetõn a tisztás (Piros-földek) szélén vártam be õket. Innen megint beton az elsõ ellenõrzõpontig, ahol kaptunk innivalót, a totó kitöltése után meg csokit (csak két hibánk volt). Itt egyébként elég hosszan idõztünk (megszárítottuk a cuccainkat, amennyire lehetett), és mivel a "bibliában" 6 óra volt megadva szintidõnek, kicsit aggódni kezdtem, hogy ebben a tempóban miként fogunk beérni... Habár sehol nem írtak idõt az ellenõrzõlapra, azért én szerettem volna hat órán belül beérni.

Elég jó lendülettel indultunk el felfelé, fõleg hogy még az esõ is elállt... Eszter meghúzta az Akhilleszét, így õk kicsit lemaradtak, és 10 perccel késõbb értek fel Dobogókõre. Addigra én már kimenekültem a nagyon meleg múzeumból (ahol egyébként a következõ pecsétet is megkaptuk) és megcsodáltam a kilátást is (szürke fal elõttem 10 méterre). Innen lefelé már nem volt probléma, hasítottuk a levegõt :-) Ráadásul a Rezsõ-kilátótól már láttunk a ködön kívül mást is, a Felvidéken szépen sütött a nap... Az Ilona-pihenõ után én elléptem a többiektõl, hogy azért kényelmesen 6 órán belül lent legyek Dömösön. Így lefelé még 4-5 túratárs mellett elmentem (50-esek is voltak, így nem csoda...) és (szép erdõben haladás után) 16:21-re értem be a célba. Itt megkaptam az oklevelet (míg a biblia csak emléklapot írt...) és a kitûzõt, majd megpróbáltam elérni a buszt, ami érkeztemkor még benn állt... hát nem sikerült. Nem sokkal késõbb, úgy 15-20 perc múlva megérkeztek a többiek is, õk is megkapták a díjazást, majd ettünk és vártunk a buszunkra. Erre a sofõr alig akart felengedni, látva hogy milyen erdõnyomok (sár) vannak rajtam, és még az utánam felszálló pár emberrel is pörölt, de úgy 20 turista után szerintem megunta... A hazaút nagyon hosszú volt, a túra viszont az esõ ellenére is tetszett.

Persze kiderült, hogy a szintidõ végül nem is 6, hanem 7 óra volt... jellemzõ :-) Ez egyébként a leírásban volt, csak hát azt minek is nézné meg az ember. Az idõm 5 óra 35 perc lett ami 4,3 km/órás átlagot jelent... Okok: sár, tapasztalatlanabb túrázók a csapatban. :-)