Bakony 50/25/10

bence2000Túra éve: 20072007.03.31 16:54:43
Az idén is csak a 25 km-es túrára neveztünk, hiszen este még várt ránk a Somló!
Az idõ gyönyörû volt, reggel kellemes 8-9 fok, ami csak emelkedett napközben. Herenden, már reggel is elég sokan voltak, a regisztrációhoz is sorba kellett állni. Miután megkaptuk az itinert, hamar elrajtoltunk, nagyjából egyszerre mindenki, vagy 30-an. Hamar kijutottunk az erdõbe és a jelzéseket követve haladtunk felfelé. Az út mindenhol száraz volt és a kellemes reggeli hûvösben igen jól esett a gyaloglás. Nagy-Nyerges elõtt elfordultunk jobbra a sárga kereszt jelzésre, hogy elérjük a második ellenõrzõ pontot (az elsõn magunknak lyukasztottunk). A pontõrök igencsak felkészültek. Hatalmas sátor alatt már megfõtt a tea, amit örömmel hörpintettünk fel. Innen tovább Öreghálás felé az erdõben gyalogoltunk, különösebb probléma nélkül. A mezõn azonban szétvált az út és csak a minket itt beérõ túratársakkal történt rövid egyeztetés után sikerült eldöntenünk, hogy az irányban látszólag jó utak közül melyiket válasszuk. Jól döntöttünk. Itt már elsõnek regisztráltunk. A gerincig tovább törtetve haladtunk tovább. Hamar kiértünk a Csehbánya elõtti rétre (ahol egyik évben nyakig sárosak lettünk). A mûútról felnéztünk Hölgykõ vára felé (ezt a romot esetleg érdemes lenne bevenni a túra útvonalába). Csehbánya után átballagtunk a 8-as út alatt és 4 óra 15 perccel megérkeztünk Városlõdön a sportpályára. Nagyon szép idõben, igen kellemes túra volt. Gratulálunk a szervezõknek.