Téli Tihany

radzeerTúra éve: 20162016.02.08 21:02:28

A nap velünk kelt fel, ahogy haladtunk az autópályán. Igazi álomszép idő kerekedett mára, amely inkább volt kora tavaszi, semmint téli. Ahogy közelítettük Tihanyt úgy törtek elő a nyári emlékek.Mind régi ismerősként üdvözölt itt, hogy újabb oldalát mutathassák be Tihanynak...

A link egy-két hétig csak ideiglenesen lesz elérhető, ezért ide is bemásoltam.

A téli tihany egy olyan túra, amelyre már két éve szeretnék eljutni, most eljött az idő, méghozzá napsütéssel. Eleddig azért maradt ki a félsziget meghódítása, mert vagy tanulnom kellett az egyetemen, vagy ónos eső volt. Mindkettő "blocking function". :)

Úgy nézett ki, hogy csak Anyával megyek, mert Orsinak dolga is volt és pihenni szeretett volna, de végül este Anya meggyőzte Zsófit, és reggel már Apa is talpon volt.

A nap velünk kelt fel, ahogy haladtunk az autópályán. Igazi álomszép idő kerekedett mára, amely inkább volt kora tavaszi, semmint téli. Ahogy közelítettük Tihanyt úgy törtek elő a nyári emlékek: bicó(!), Feri, geoládák, szúnyogok, vitorlások, a Balaton színe és persze Ötvös Csöpiék - ha már az utóbbi évben rajongó lettem. Mind régi ismerősként üdvözölt itt, hogy újabb oldalát mutathassák be Tihanynak.

Gyors parkolást követően egy kevésbé gyors nevezésre került sor, amely egy jó fél órás volt. Igaz ugyan, hogy nem neveztünk elő, de ez annak is volt köszönhető, hogy bizonytalanra nem szerettünk volna pénzt kiadni. Valami olyan rendszer jó lenne, mint kitörésen, ahol ez az adminisztrációt egyszerűsíti, de nem egy fix anyagi elköteleződés.

Egy turó rudival a tarsolyunkban neki is vágtunk a távnak. Itt az elején elmeséltem, amit megtudtam a látott halról [GCLAHA]. Ezúton is köszi geocaching! A további haladás során váltakoztak a nagyon enyhén jeges és mérsékelten sáros felületek. Nem volt gond egyikkel sem.

Megcsodáltuk a Belső tavat, felmásztunk az Aranyházba, majd indultunk is tovább a Gejzírmezők felé. Itt egy geovödör és egy PEZ cukorka, no meg egy pontőr vizsla várt ránk. Meglepetésemre sokan belepecsételtek a füzetbe, és még több loggal találkoztam [itt].

Na és aztán? Forralt bor és pogácsa! De csak miután leereszkedtünk a Club Tihanyhoz, érintve az Újlaki kápolnát. Itt is megvolt már a láda, annak idején elkeresgéltem egy darabig, mire meglett. Szemben a szokásossal most nyugat felé vettük az irányt a Horgásztanyákhoz. Itt láttunk egy pergolát, amit Apának le is kellett fényképezni, mert már egy jó ideje hallom, hogy ilyet szeretne.

Szerintem ezután jött a túra szebbik része, mert a félsziget nyugati oldalán végig a Balaton mellett sétáltunk a hegy peremén. Ide nem tudok most feltenni fotót, de a geocaching-es linkelt oldalra feltettem hármat a nevem mellé (b-lint). Az út leginkább egyszemélyes volt, nem fértünk el ketten, de nagyjából végig együtt mentünk.

Az Apáti-hegynél azért volt egy kis csavar, amire nem számítottam. A túra előtt ugyanis letöltöttem az útvonalat, és feltettem a GPS-re. Viszont nem ellenőriztem, csak amikor a helyszínen voltam, ott tűnt fel, hogy 17,3 km-t ír a GPS. Gondoltam szoftver hiba, de nem. A hivatalos útvonalba valaki elfelejtett belerajzolni egy plusz hurkot. Ennek nemigen örültem, de szerencsére pont valaki rákérdezett és így kiderült.

A hurokból visszajövet elhaladtunk a Külső tó mellett, fel egész az Óvárig. Itt már annyira melegem lett, hogy a négy rétegből egyet le is vettem. Ez a vetkőző műsor egyébként az egész túrán jellemző volt. Hegyre fel cipzárak le, hegyről le cipzárak fel. Ezt még fűszerezte a sál, a sapka és a kesztyű váltóműsora. Szél nem volt, így tökéletes volt az idő, körülbelül +8-+10°C volt.

A Barát-lakásoknál már megint újra rajtam volt minden, és csak azért nem olvastam el a tájékoztató táblákat, mert mindezt nyáron már megtettem. Akkor ugyanis itt hoztam fel a bringát, többször kézben. A kikötőnél direkt megnéztem különlegessége miatt is a sátorponyvára hasonlító épületet, ha már a [revomagon] megakadt rajta a szemem. Itt egy pontőr életrevaló jótanácsokkal is ellátta az előttem haladót, mely szerint ha ilyen szerény lesz (pár szál ropit vett a lavórból, ahelyett hogy két marokra vett volna), akkor az életben nem sok jó vár rá. Nos, azt hiszem ilyen hozzáállással tényleg nem lehet okunk panaszra. Már csak azért sem, mert az útvonalon kétszer volt szomjoltónak forralt bor.

Innen már csak fel kellett mászni a kálváriához és az apátsághoz, ahonnan egy lépésre volt a cél. Itt egy kicsit elléptünk apáéktól, de ez nem is volt baj, tekintve hogy mekkora sor volt a célban. Ez sajnos elég kiábrándító volt, mert vagy fél órát kellett sorakozni, és ha nem vesszük észre, hogy a virsliért külön kell sorba állni, akkor vagy ott hagyjuk, vagy egy újabb fél órával fejeljük meg ezt a nem túl kellemes időtöltést - mármint a sorakozást, nem a túrát! A virsli egyébként nagyon finom volt, külön piros pontot érdemel, hogy nem a legolcsóbb ehetetlen verziót szervírozták.

Összességében 5:20 alatt megvolt a 20 kilométer, körülbelül 800 méter emelkedéssel. A legközelebbi időjárásjelentés mindent elmond: METAR LHSM 061215Z 17010KT CAVOK 11/02 Q1025 NOSIG.

Köszönet a szervezőknek az élményért!

Le a kalappal a szervezők előtt: http://www.bthe.hu/index.php/component/k2/item/442-fontos-informacio-a-teli-tihany-tura-resztvevoi-szamara