Lókúti túrák / Lókút Trail

Petya83Túra éve: 20162016.07.24 20:40:57

Lókút 20

2016.07.24.

Mivel pénteken sikeresen körbetekertem a Balatont egy nap alatt, elegendőnek láttam egy 20 km-es távot lenyomni ezen a vasárnapon. Fél 9-kor indultam neki két hölggyel, akikkel már több túrán indultam.

Lókútról egy szekérúton mentünk ki, itt egy tíz perces eső kísért minket. Folyamatosan emelkedtünk, de nem kellett nagyon menni fel, mivel Lókút bőven 400 m felett fekszik. A Papodi-hegy 646 m magas, egy új kilátóról szép panoráma nyílt a kissé párás idő ellenére.

Innen a Közép-dunántúli piroson mentünk erdős részen több km-en át, bár néhol a gps segítségét kellett hívni, mert több elágazásban nem volt jel. De sikeresen kiértünk a Győr-Veszprém főútra, ahol Eplénybe kellett gyalogolni a Mókus büfébe. Itt pecsétet kértünk, ittunk és indultunk tovább a főúton ki a faluból.

A falutábla után nem sokkal balra tartottunk, egyenes szekérúton már csak 4 km volt Lókútig. Itt megjött a szokásos nyári zápor, ezt egy faegyüttes alatt sikeresen átvészeltük. Tíz perc után már sütött a nap. Hamarosan be is értünk Lókútra, a Hites-birtok udvarába.

Itt többféle finmoság várt minket: háziszörpök, tökös-mákos rétes, házi mangalicazsíros kenyér, házi kovászos uborka. A hölgyek hazaindultak, én még maradtam és kipróbáltam ezeket a finomságokat.

Egy laza és jó 20 km-en vagyunk túl. Az úton nem volt "emberes" ellenőrzőpont, de olyan kicsi táv volt, hogy felesleges is volt. A célban lévő ellátmányért pedig már megérte elmenni. :) Köszönet a rendezőknek!