Éjjeli Remete

ritasunTúra éve: 20162016.07.31 14:21:30

Éjjeli Remete 10-18km-es túra élménybeszámólója pozítívumokkal és A negatívummal. Szép nyári estén való megérkezés a rajthoz, nevezés és indulás. Térkép útvonal leírása hibátlan, jól átlátható jól értelmezhető. A táj és a budai hegység ebből a szemszögből még ismeretlen volt számomra mert ezen a részén még nem jártunk, tetszett az elején a sziklás kavicsos enyhén felfelé ívelő meredek rész megmászása majd a tetejére érve a csodás kilátás a fővárosunkra. Közben lassacskán besötétedett és kezdett izgalmassá válni a túra, fel és le a sziklás részeken ez ami igazán a kedvemre való volt ismét, nem egy unalmas szántóföldi végeláthatattlan túrázás. Mint mindig minden túránkon van valami izgalom , most sem maradhatott el. Apáthy-szikla közelében az éjszaka kellős közepén valami állat mozgásának a zajára lettünk figyelmesek, konkrétan már csak azt láttuk hogy lejött a szikla oldalfalárólegy nagyobb testű állat szembefordult  és farkasszemet nézett velünk kb 10m-ről. Ezzel nem is lett volna gond csak közben hallottuk, hogy kis malacok sírnak a közelben (onnan jött le az anya vaddisznó is) mert közben rájöttünk, hogy ez csak vaddisznó lehetett, akit elzavartunk mert ő is meg mi is meglepődtünk egymáson. Majd tele nadrággal vettünk egy gyors fordulót és visszafordultunk de csak rövid ideig kb. 10percre míg felmásztunk a szikla egy részére , időhúzás céljából. Szerencsére jöttek másik túrázók is gyorsan utánuk eredtünk majd mikor ismét a kritikus helyre értünk ujra ott voltak kis kedvenceink, de már a gyerekek is lejöttek anyucival a szikás oldalról keresztezve utunkat , de most már sokkal többen voltak nagy zajt csapva a száraz levelekben a hegyoldalban így futásnak eredtünk és sikeresen kiértünk az azfaltos utra ahol volt a 4. ellenörző pont. Nagy izgalmak után már csak azt vártuk, hogy a maradék utunkat befejezve beérjünk a várva várt utunk végére és elfogyaszthassuk az egyesület által kínált finomságokat, ami mi tagadás nagyon jól esik-"esne" ilyen hosszú táv megtétele után. Volt ott minden,  zsíroskenyér hagymával, befőttek, nutellás kenyér különféle szörpök, meg egy "kedves"- nek nem mondható kiszolgáló is akinek szó szerint rá volt írva az arcára, hogy Te túrázó csak fizesd be a nevezési díjad de a zsíros kenyérből és a szörpből nehogy merjél enni egy szeletnél többet vagy egy pohár szörpnél többet se merjél inni,  mert aztán lesz irgum- burgum. De kérdem én ha ez a kiszolgálás ekkora problémát okoz  és sajnos nem ez volt az első alkalom, hogy ezzel szembesültünk a Sarokkő egyesület túráinál akkor irják oda a fogyasztási limitet és akkor tisztában van vele a kedves túrázó, és a tökéletesen jól sikerült túráját nem egy kenyerét megkenő, nem kedves kiszolgáló fogja majd elrontani mint a mi esetünkben is!

Ebbő egy tanulság számomra, biztos nem fogok részt venni a Sarokkő egyesület túráin a jövőben. Ha adnak szívesen adjanak, ha nem szívesen akkor ne is adjanak semmit sem!!!