Magyar Hősök Túrasorozat - Bulcsú vezér/Hunyadi/II. Rákóczi Ferenc/Zrínyi/Széchenyi István/Prohászka Ottokár/Sebő Ödön/Attila k

olsenTúra éve: 20162016.12.19 04:59:37

szia emberek,a magyar hősök..

Az úgy volt,hogy reggel vonaton ülök és két arccal osztom a pilisvörösvári rajtig tartó időt..aztán fellép Bubu is,aki a macilacik családjához tartozik ,bár az ebben járatlanok Gáborként is emlegetik, tele emléklappal és kitűzővel,régebbi teljesítéseket akar jutalmazni napközben.Pilisvörösváron frissítő az ájer,sőt a vonat sem volt agyonfűtve,vannak,akik ezt az állapotot ..”qrva hideg ..”jelzős szerkezettel illetik,ha a te levesesedő orrod nem jelezné is.Megvan a vendéglátó intézmény,ahol két arc hirdet,kinyilatkoztat,pénzt gyűjt és itinert osztogat,a pénzt a női egyed kezeli..hamar túlesünk egymáson,és itinerrel a kézben kérleljük a csaplárosnét fagyálló folyadék kimérésére,apró poharakba,persze..szakállas ikon érkezik,persze,hogy fogyaszt egyet,fizetek és megyünk is elfelé,bár kistávosak vagyunk,azért sötét és hideg van,nem barátságos a falu..megyünk is kifelé,négyesben egyelőre,három pasas – ebből kettő nagyon teljesítményes –,csekélységem és egy valódi angyal,aki Angyal is.Persze hogy nő.A papír hun királyt idéz,aki láthatólag magyar is volt,a catalaumi csatát róla nevezték el,mi már csak az uniósokat oktatjuk,mint elkorcsosult utódok.Fölfelé van a pirkadat,fotózok vadul és kétségbeesve,alig van még néhányszáz napfelkelte a számítógépen,ami sikeresen meg lett örökítve..ugyan senkit sem érdekel,de örökölhető..Húznak a futók,száll fel a köd és a szmog,fenyők és akác,olykor tölgy,csertölgy is keveredett közé,a Kálváriát és a kápolnát elhagyva már otthonosan téblábolunk,a szakállas arc elhagy bennünket,mert hatvanas,Bubu pedig osztja a jövő évi programokat – szóban –és lemarad,mert százas.Tempózunk a hajnali reggelben,a vadállományt a korai indulók már szétkergették,csak egy-egy holló röpdös,csendben teszik ezt is.Kódot rögzítünk egy kanyarulatnál,és Klastrompusztán érzékelünk tömeget,az etetőpont kitérős,oda-vissza forgalommal,spenótszínű jön szembe, persze, Zsolti,vargaféle,már jóllakott,és halad tova..remek az ellátás,de sietünk,még van fölfelé és oda is..Másik arc szembe,kedves női túratárs a múltból,köszön,de láthatólag zavarba hoztam,pedig egyedül van,és mégis..ezért és másért is elválunk újfent,de a szemetet gyakran összefújja a szél..Irány a Pilis nyereg,hó van,nem méteres,de hó..és kódot rögzít a lap,Sasfészek felé több jelzés mutatja a rövidebb utat,ezért mi kerülünk,mert az itiner és a mai nap így akarja,idős temészetjáró kacarász rajtunk.. hát,nemcsak az eszünkért lehet szeretni bennünket.Szóval a nehezebb szakaszon is felkecmergünk,az út mellett böhönc,kidőlt,eldőlt,szép kort ért a méreteiből ítélve.A turistaház,ahonnan egy könnyű tea után a még nehezebben leszállunk alá..autóroncs és barlang közepette.Hó van,mint Shakespeare mondta,írta,sok hűhó..a hűből több mégis,jeges patakátkelések,forgalmas közúti tipródás,autók és autósok tesztelése,igen,meg tudnak lassulni..át a sárga sávra újra,és föl,erdősávnál jelzésvesztés,kis tipródás,aztán toronyiránt a Vaskapunak..a túrán egyébként végig nemzetiszínű szalag segíti az elmét,itt egy ponton nem sikerült felfedeznünk és GPS sem segített..fejből kellett tájékozódni,ami teljesítménytúrán azért nem jellemző..sebaj,mert a sárga sáv háromszögre vált,ami ugyebár a Vaskapu étteremhez visz,ami Brilli Gyula,amit eddig nem tudtam..és még sok mást sem.Remek sütőtökkrémleves vár,és persze a jelvény,a mai napra ennyi volt kitűzve..még a háromórás vonatot megfogjuk.Hősöknek kijár a tisztelet,de a vonatjegyet meg kell vásárolni,a Nyugatiban forralt bor is van..nem túl jó,de folyik..kellemesen zsongít a meleg,és örexünk tovább..

Jó volt..a szervezők új arcok a teljesítménykényszeresek palettáján,ügyesek és profik,nem véletlenül kedvelem a mákos dolgokat tányérban is..gyere le,ha még gondolkoztál is előzőleg,tetszeni fog..részemről lesem a következőt.