Pilis 50/35/16

agillaTúra éve: 20172017.05.20 16:27:43

Pilis Családi 5

Már nagyon rég kinéztem a Dera-szurdokot magamnak...most volt itt az alkalom, a gyerekek is lelkesedtek, az idő pedig remek volt. Más elfoglaltság miatt csak 11 után indultunk, a pontőr írtó kedves volt, jó fej , igazi "reklámarca" lehetne a turázásnak. A szurdok maga gyönyörű, fahidak, csobogás, fák, avar, hamar felsétáltunk a kulcsos-házhoz, ott már meg is kaptuk az oklevelet és a jelvényt  (a jelvény is nagyon esztétikus). A rendezőség levest, sört, zsíroskenyeret kínált, de nem ettük el a nagy túrázók elöl (35, 50 km után van csak rá szükség igazán ). Megettük a saját szendónkat ebéd gyanánt és elindultunk lefelé , kicsit csalinkáztunk a gerincen is, fotóztunk, megnééztük a kilátást majd vissza a szurdokba, igy egy kicsit kitolva ezt a remek környezetben zajló sétát. Minden kisgyerekesnek ajánlom ...itt nem lehet unatkozni, lehet vizezni, sarazni, fahidakon szaladgálni, ásványokat keresgélni...nagyon szép környék. Visszafelé még a jófej pontőrrel váltottunk pár kedves szót...meg is jegyezték a gyerekek, hogy lehet hogy ez a bácsi idegen és mégis ilyen kedves....hát így (y)