Hegyi Szent Bernát

Aja_029Túra éve: 20172017.05.26 11:26:33

Először indultunk a túrán, az ismert terepviszonyok és a fiatal kutyák miatt a 20 km-es távon. A túrakiírásban ugyan csak 600 méteres szintkülönbséget láttunk, de Dobogókő környékére ez túl kevésnek tűnt. Utólag jó döntésnek bizonyult, mert a végére 1400 méteres szintkülönbséget mértem, amiben mindannyian elfáradtunk.

A rajtnál és minden állomáshelyen nagyon kedves idős hölgyek és urak vártak vízzel, elemózsiával és nem győztek bíztatni, hogy a neheze még hátra van. Az első ellenőrzőpont után sikerült is eltéríteni minket: tudtunkon kívül a nehezebb, Pilisszentlélek határában vezető, szervezők által jelölt ösvényen kapaszkodunk fel a K+-ig. Innentől azonban már a hosszabb, de biztosabbnak tűnő túrajelzéseket követtük. Az ellátásra nem lehet panaszkodni, mert még az utolsó, Szent Bernát emléktáblánál található, csak gyalogosan megközelíthető, viszont kieső magaslaton lévő ellenőrzőponton is friss vízhez jutottunk.

Sajnos a rajtnál idén is csak „vaktérképet” kaptunk, de a turistajelek ez alapján is követhetőek voltak. Mi sosem indulunk túrára térkép nélkül: súlya nincsen, helyet sem foglal, de ha bárhol elmennénk egy szalagozás mellett, könnyen megtaláljuk az utat. Ezen a túrán a szokottnál többször vettük elő, de egy gyakorlottabb térképolvasónak elegendő a rajtnál kapott kis térkép is. A környéken rengeteg útvonal halad, így jó ötlet, hogy a szervezők szabadon hagyták, melyik választjuk a következő ellenőrzőpontig. Jövőre másik utat fogunk bejárni.

Sose gondoltam volna, hogy valaha kutyákkal fogok felmenni a Rám-szakadékon, de hirtelen ötlettől vezérelve, pillanatnyi fáradtság miatt úgy döntöttünk, nem mászunk fel a Lukács-árkon, bevállaljuk a szakadékot. Miután az első létrára felcipeltem a két 15 kg-os kutyát, mondhatni megbántam. Valószínűleg az itteni nehézkes haladás miatt vesztettünk sok időt, a végére éppen csak sikerült szintidőn belül maradni, de a nagy szintemelkedés tett róla, hogy sokan lecsússzanak.

Igazi teljesítménytúra volt ez, nem várt szintkülönbségekkel és nehezítésekkel, sőt időnként beillett volna tájékozódási versenynek is, de szeretjük a kihívásokat!