Budai Trapp

olsenTúra éve: 20182018.02.18 11:41:57

szia emberek,a budai trapp..

Na végre,új útvonalon,vidékről indítva,egész heti gálya után indíttatást és késztetést érezve,unicumot töltök magamba a pályaudvaron,amit még Eiffel cége tervezett az indóház helyére.Börzsönybe húzó arcok,pénzügyi szférás hölgy,a tébéká arcai,nők szinte mind,a bajszos nem,a csonkafélék jenői ágáról,a vonaton falatozás és gyűlés,mindenhol elkéső arcok,akik reggel csak átfordultak a hajnali indító csiripelésére..tele kocsi,Thomast, a gőzmozdonyt utánozó,és Vörösvár után kiürülő szerelvény.

A rajthely előtt toporgás,újabb unicum,nevezés és usgyi van,sárga jelen,kutyások és nem annyira,fiatalok nyomnak kezembe müzliszeletet,elesettnek tűnhetünk,mert másokkal is ez történik,félkilenc tájban,a tájban még házak és élelmiszerláncok,a takarékszövetkezet mellett sárgulunk el,egyelőre hármasban,két hím és valaki,aki nem.Az építést kerüljük – van ám itt pénz,uniós is biztosan,nem tudunk vele mit kezdeni,ezért utak és játszóterek kerülnek átépítésre,ahol a jövő nemzedék fogja képezni magát közmunkássá.Nemzeti dohánybolt után lassan sorompóba torkollunk,ami nem tart vissza,megkerüljük,mint a jelzésfestő tette egykoron.Aztán újpesti különítményt fogunk be,a ráczok közüliek,kétfős társaság,egybélással válnak teljessé,és miután tisztázzuk a ferencvár és a lilafehér különbözőségeket,el is maradnak.Felfelé tart az utunk,árok van mellettünk és hó,hó,és hó..itt a tél,apó nélkül.Időjósok a képernyőről ezeket a viszonyokat halálosnak és borzasztónak titulálják,mert egyszer valaki erre oktatta őket,hiszen a közmunka programba kell az arc,ne haljon ki dicső fajunk a hóban.Túlzás nélkül állíthatom,mi is csak eltévedő arcokat keresgélünk,hiszen hol a boldogság mostanában?barátságos,meleg vendéglőkben..hát,ide nem épült ilyesmi,mert a brüsszeliek nem segítenek,magunktól pedig nem..nanemá..jelet váltunk,piros,még nincs betiltva,csak csillagformában,szűk és ostoba politikus arcok kezdeményezésére,mert az idővonalra sokunknál beégett,kitörölhetetlenül.Szerencse,hogy minden élő ember halálra van ítélve,az orvostudomány minden erőfeszítése dacára,így a mai bilin ücsörgő már nem hiányolja a régi erkölcsöket,értékrendeket,nem emléxik,hogyan nézte a magyar a vagonba terelt másvallásút,aztán a vagonba terelt másnemzetiségűt,aztán terelték őt is,málenkij robotra.Elképzelhetetlenül távolinak tűnik,mint a Don kanyar,vagy a Szénások.Hoppá,a siratófal,ellenőrző pont,lenyomatot veszünk,és még mindig hármasban,tova,föl,és be az épített környezetbe,ahol a hó példásan el van takarítva,mert káros jellemzőket hordoz.Társnőnk ismerkedik,mi is..rádiós arc,izzad és sört keres.Elszakadunk a tömegektől,mint a vezetőink is olykor-olykor,felmászunk a piros jelen,mert innen a Wadkan is zászlót bont,gyalogút a hóban,mert itt nem járt a köztiszta,sem a közmunka..utóbbi talán nem is annyira hatékony.Tekergünk a budai dombokon,a Vöröspocsolyánál is láttamoznak, hölgytársaság, kellemes,de nem akarnak közülünk kiszakítani senkit,számunkra érthetetlen,túratársnőnk számára nagyon is érthető alapállásból..aztán a Fekete fej,ami szintén felfedezője után lett keresztelve ilyennek,386 méteren fexik..és a kilátója már nincs meg,huzamosabb ideje,csak szólok..és innen lefelé, meredek, csúszós,gyakorolhatod a halálfélelmet és nézheted a piros jelet.Más túra is vezet erre és csak úgy is járnak emberek,akiket elüldözött az asszonyi önkény és lementek pálinkáért..vagy tojásért..eltévedtek,és ide jutottak.Azért a létszámuk nem számottevő,talán pártalapításhoz sem elegendő,hiszen a Molnárcsilla szólt a képernyőről előzőleg..Kis Ördögárok,a hídja sokévtizede hiányzik,nem is kell,úgyis leszakadna,mert lösz van..lösz,ami lösz,átkelünk és Hárshegy..az oldalban cikázunk,izzadunk és kávézunk,hozottból persze,és megint hölgyek őriznek egy pontot,elnőiesedik ez a pálya.Manci,az emanci..pált,kiszorít bennünket és olyan új szokásokat hoz be,amit idegenkedve nézek,mert kozmetika és szemfesték igen,pálinka és sör-bor,vagy egyéb tudatmódosító nem..sebaj,lefelé,mert a Hűvösvölgy kell,sárga újfent a jel,és persze sarat is hoz a civilizációs közelség.Ördög árok,frissítőnek müzli,a kékmackós női ikon,szürkében álcázásilag..azért köszön..,és Vadaskert és a nyereg,láttunkra a főszervező kereket old,és mivel a női pecsételő visszafog,iparkodnunk kell,hogy utolérjük.Sikerül,és az Újlaki alatt együtt cammogunk,ugyanis hozzámódosulunk,előző este is együtt voltunk,így négyesben vesszük a Virágos nyerget,de onnan megint a régi hármas,mert a főnöknek van egy rövidebb útja..nekünk pedig meg kell látogatni a Csúcs másik oldalát,ahol idős túravezető társam vigyáz fiatal lányokra..nem,nem futtatja őket,állnak és szótlanul pecsételnek..futtatni mi futtatunk egyet,az érettebb korosztályból.Lefelé és befelé,Menedékház utca,aztán gratula és lehet enni,korai érkezők tehénkednek az asztalon,ikontípusok,nekik az ülőhely jár,le is fexenek,a nevezési díjban benne foglaltatik..részünkről marad a terített asztal,kiszédülünk és elkapunk egy tömegközlekedési eszközt,időben végeztünk..

Szerencsés időben,szerencsés túra..itt a helyetek,mindig,mert a szervező várja az adóforintot és az egy százalékokat.Gratula,mert tényleg sikerült,és a kistávval a jövő ikonjai is örömködhettek..igen,ezt teszi az évek és a rutin..köszönjük a bétéesesznek..