Túrabeszámolók


@Éves túraösszesítő

moiwaTúra éve: 20192019.01.09 16:57:49
Éves túraösszesítő – 2018

 

Megtett táv: 5417 km

Megtett szint: 190480 m

 

Külföldi km-ek: 2998 km

Hazai km-ek: 2419 km

 

Túrák száma: 89 db

 

Százasok (illetve annál hosszabb túrák) száma: 27 db (ebből CSUT-os. 18 db)


Ezeken megtett táv: 3207 km

 

Országhatárt elérő ill. metsző túrák száma: 16 db

 

Meglett az 50ezredik gyalogos km: Dél-Börzsönyi kilátások 50 (Remete-barlangnál)

Meglett a 100. százas túra: Spacincei százas

 

Nyertes „tájegységek” (legtöbb legyalogolt km): Szlovákia és Csehország

 

Teljesített mozgalmak: Kerületről kerületre (arany fokozat), Transztúra (ezüst illetve érdemes fokozat), MVTE érem maxi, Budapest kupa

Giga Túra Liga 3. hely, Túrafüggő (21 tájegység), Slovenská Ultratrailová Liga: 11. hely; CSUT bronzérem (25 stovkáért)


 

Túrarendezések: összes MVTE túra (8+1), Kiss Péter Emléktúra, Transzban Pesten Szeptemberben, Pilisi szirtek, Rákosborzasztó

 

Leghosszabb: 100 míl krajom Malych Karpát (207 km)

 

Leghidegebb: Kysucká stovka, Kiss Péter Emléktúra bejárása (hajnalban -17 fok)

Legnagyobb eső: Pieninek búcsútúra (pillanatok alatt áztuk el kisgatyáig)

Legtöbb jégeső: Kazinczy 200 (ötször sikerült elkapni)

Legbrutálisabb szél: Letecká stovka (cél előtti 20 km-es gáton végig viharos jeges szembeszél, az év küzdése volt)

Legdurvább zivatar: Mátra 115 (rögtön az elején, még Jagus előtt, egészen közel csapkodtak a villámok), Kék Balaton 110 (teljes Káli-medence szakaszon a kitett sík terepen össze-vissza villámlott a sötétben)

Legnagyobb Armageddonos vihar: Decathlon Mátra – Galyatető 50 (szerencsére a legjavát még a leutazáskor megkaptuk, ám így is még masszív esőben startoltam el)

Legnagyobb hó: Bükki kihívás 55 (Istállóskő - Bánkút között leginkább), Fellegvár 45 (Skanzen és Pilisszentlászló között a Z sávon)

Legérdekesebb idő: Vágódó Panka 45 (az Alacsony-Tátrában „száraz köd” volt, amitől nem lehetett látni szinte semmit, cserébe nem volt nedvességtartalma, sajnos így a Király-hegyről harmadik látogatásomkor sem adódott semmilyen kilátás)

Legdöbbenetesebb látvány: Kazinczy 200 (Zsidó-réten a jégeső jege fehérré varázsolta a tájat)

Legnagyobb latyak és víz: Téry Ödön emléktúra 50 (Fagyoskatona után elmerült a bakancs a latyakban, Szakó-nyereg utáni meredek irtásos részen pedig a patakká vált ösvényen lehetett csak közlekedni)

Legnagyobb meglepetés a talajviszonyok kapcsán: Becsület útja (sokkal nagyobb sárra készültem)

Legnagyobb sár: Börzsöny kapuja, Szepesi-Magura 40, Szent László hadosztály nyomában

Legemlékezetesebb párás meleg: Vychodniarska stovka

Legdurvább izzadás: Vychodniarska stovka (Boksov gerincre fel), 100 míl krajom Malych Karpát (fel a Petrklínre)

Legnagyobb mázli az idővel: Severny Zivloplaz (körbe-körbe villámlott és esett az útvonalon, de sosem pont ott, ahol épp haladtunk); Jávor maraton (a végigjárt útvonal több részét a rendezvény után 1-2 nappal a hatalmas eső elmosta, le is zárták a fél Tátrát), Nagy Szalonka 15 (a Nagyszalóki-csúcs meglett oda-vissza még az eső eleredése előtt), Spacincei százas (célbaérés után pár perccel kezdett rá a többórás komoly eső), KeSaPiZ 100 (a beígért eső előtt sikerült célba érni)

Legemlékezetesebb elszomjazás: Káli 60 (25 km-en keresztül nem volt vízvételi lehetőség)

 

Legnagyobb taknyolások: Szigetelő 20 (Dagály előtti oszlophoz majdnem odakenődtem, amikor egy hó alatt megbújó tükörsima fémlemezen elvágódtam), Szepesi-Magura 40 (Zsgyár előtt az ömlő esőben hatalmasakat korcsolyáztam és boboztam a vizes-csúszós füves úton)

Legizgalmasabb patakátkelés: Szepesi-Magura 40 (lengyel oldalon a megáradt patak felett egy kapaszkodóval megerősített hosszanti rönkön kellett átmenjünk)

Legtechnikásabb mászások és ereszkedések: Prágai százas (Olaf elemében volt, 30 feletti „kopec” kimászását irányozta elő, persze mindegyik tetején kontrola), Loucení (Vrabinec) Tynist’ské slápoty od dubu k dubu (Potstejn környéki őrült hullámvasút)

 

Legszebb befagyott patakok: Kysucká stovka (türkizkékre egybefagyva)

Legszebb napkelte előtti látvány: Krakonosova stovka (fent a köves határgerincen, a feketéből sötétkéken majd világoskéken át ment át narancsba az ég színe)

Legszebb mesefenyves: Malohanácka stovka (pár centis hóval bevonva)

Legszebb őszi színek: Javornicka stovka

Legszebb rétek: Strázovská 50-ka (Chata Baske és Homolka között)

Legtöbb homok: Szlak Orlich Gniazd (sokszor szinte km-enként kellett cipőt üríteni), Tynist’ské slápoty od dubu k dubu (közvetlenül a cél előtt a homokdűne)

Legszebb homokkő-képződmények: Cervenokostelecká stovka (Adrspach, Broumovské steny), Jarním Sluknovskem (Schrammsteine), Skalními hrády Labskych Piskovcu (Jonsdorf felett, ill. Kopec és Na Tokání között)

Legizgalmasabb bazaltkúpok: Loucení (Vysoké Ostry, Sedlo, Kletecná), Skálnimi hrádky Labskych Pískovcu (Jedlová, Klíc, Hvozd)

Legszebb körpanoráma: Strazovská 50-ka (Vápec)

Legszebb kilátások: Stovka Podyjím (Hardegg és a Dyje folyó minden irányból)

 

Legtöbb „nagypistázás”: Karancs-Medves 50 (alig pár km extrával csodás dolgokat lehet belevinni az útvonalba, az időbe amúgy is belefér)

 

Legnagyobb kóválygás: 100 míl krajom Malych Karpát (Kosariskai pont nem volt jelölve a térképen, csak a GPS tracken), Loucení (Buková hora iránymenetben), Szlak Orlich Gniazd (Olsztynban az ellenőrzőpontot durván elnéztem a térképen), Stovka Podyjím (GPS és szalagozás hiányában a követendő útról rengetegszer lekeveredtem az éjszakai részen)

Legtöbb létra: Jarním Sluknovskem (Schrammsteine környékén leginkább)

Leghosszabb patak menti kanyargás: Tynist’ské slápoty od dubu k dubu (Zdobnice patak mentén a K sávon, több mint 20 km-en át)

 

Legemlékezetesebb „sorozat”: 9 db százas (vagy afeletti táv) zsinórban teljesítve, 9 egymást követő hétvégén

Legnagyobb megelégedettség a teljesítménnyel: Kazinczy 200 (a sok jégeső ellenére alig csúsztam ki a 40 órából), Ponitrianska stovka (bár ez volt a 9-tagú százas-sorozat utolsó etapja, mégis itt sikerült csaknem 6-os átlagot menni); Téli Mátra XL (bakancsban kocogva a hóban, közel 7-es átlaggal), KeSaPiZ 100 (bár volt sár, főleg a sárgán, különösebb erőlködés nélkül meglett 6-os átlag felett), Börzsönyi Mikulás 25 (elején sprintgyalogolva, majd kocogva, közel 8-as átlaggal)

 

Legváltozatosabb élmények: Boubín-Libín-Klet’ (elején hosszú aszfalt, sok szép várral, középkori belvárossal, városnézés Cesky Krumlovban, fenyvesek és mezők a Sumavában, végén kemény kimászás Volaryból a Bobíkra, majd hóesésben csúszkálós lejövetel a Boubínról)

 

Legcsaládiasabb kirándulás: Zólyomi százas (négyfős magyar delegáció követte a megadott GPS tracket, rendezőkkel csak a célban találkoztunk)

Leghangulatosabb hétvége: Magashegy 45 + Tompa Mihály 35

Legnagyobb logisztikai kihívás: Kovács Béla emléktúra

 

Legnagyobb újdonság ismert hegységben: BükKinyúlsz 60 (Kőlyuk-galya és környéke), Kőről-kőre a Budai-hegységben (Villa Negráig szinte minden)

Legnagyobb újdonság városban: 15 km a 15. kerületben, 11 km a 11. kerületben (Kopaszi gát környéke)

 

Legnagyobb meglepetés az ellátás kapcsán: Spacincei százas (bár nem volt nevezési díj, többhelyen kaptunk frissítést, a célban pedig gulyáslevest és sört, persze a megszokott pálinka kínálás most sem maradt el)

Legjobb frissítés a természettől: Magashegy 45 (Lak előtt igen finom és érett szilvát legeltünk, elképesztő mennyiségben volt a fákon és már a földön is)

Legkisebb esély az eléhezésre: Mátra 115 (az ellátás minőségét és mennyiségét ezúttal is csak szuperlatívuszokban lehet említeni)

 

Legemlékezetesebb frissítések:

korlátlan bólé, vastag szelet füstölt sonka barna kenyérrel, tartalmas leves (Cavisovska stovka)

korlátlan kesudió, mogyoróvajas kenyér, sós-édes kolác  (Javornicka stovka)

májgombócleves Ivanáéknál (Prágai százas)

gulyásnak nevezett sűrű marhapörkölt (Malohanácka stovka)

káposztaleves a célban (Maratón Pohronskym Inovcom)

hotdog sült hagymával (Attila király 115)

házi pizzás-pecsenyezsíros sóssüti (Örsi-Somlyó 30)

áldos (Megalöszölő)

 

Köszönöm a rendezőknek, hogy előkészítik és megrendezi túráikat! Köszönöm a túratársaknak a társaságot, valamint az autós lejutáshoz (különösen a külföldi túrák esetén) a sofőröknek a fuvarlehetőséget.