Mátrai Csillagok éjszakai teljesítménytúra 40/25/15

kpeterTúra éve: 20072007.05.30 17:59:46
15-ös

8 elõtt már méretes tömeg várt a rajt-célul szolgáló iskolában, bár a nevezés gyorsan ment, de az indításhoz kb. 20 perces sort kellett végigállni. Ezen még lehetne javítani, egyébként a szervezés igen profi (kiírások, eredmények, statisztikák, stb. teljes egészében fent a neten, teccik).

Az elsõ szakaszon, a Sár-hegyre felfelé jó erõs szél fújt, szerencsére nem túl hideg, fent a gerincen pedig csak fokozódott a helyzet. Ráadásul itt a mezõny is elég sûrû volt, és bár jó sokan elõre engedték a náluk gyorsabban menõket, de több helyen sikerült "beragadni". Ahol már hangosan felröhögtem az az volt, amikor elõttem srác+lány kézenfogva blokkolták az ösvényt, a srác hátranézett "Te, az ott nem a Benõ?", majd mikor kilátott tõlem, szomorúan konstatálta, hogy "nem" és mentek továbbra is egymás mellett, anélkül hogy eszébe jutott volna, hogyha egy kicsit nem kézenfogva mennek, talán nem a sarkukban ugrálnék...

A tornyoknál mond valamit az itiner, hogy hogy nem szabad rákeveredni az aszfaltos útra: nos nekem sikerült, de mire feltûnt, addigra már célszerûbbnek tûnt az úton végigmenni, mely szerencsére nem visz rosszirányba, hanem szintén a Szent Anna kápolnánál lyukad ki. Végülis térkép alapján sikerült találni egy helyet, ahol 20 m bozótharc után ismét a S-án voltam.

A következõ navigációs kihívás a pipishegyi reptér volt, ahol az itiner szerint szintén nem kell elmenni a hangárig, de ezt úgy e mezõny 80%-ának sikerült mégis abszolválnia. Szerencsére itt egyszerûen vissza lehet kavarogni a S-ra.

Innen már nincs messze Mátrafüred, bár a kerítés végénél volt néhány trükkös derékszögû forduló egy tisztáson, ami jelzés nélkül eléggé átverõs, én is leginkább a helyismerettel rendelkezõ túratársak alapján találtam meg elsõre.

Az utolsó kóválygás, ahol pedig az itinert követtem, az a kilátóhoz vezetõ út megtalálása volt:
"A kerítések között kijutunk az Üdülõsor utcára, ami már aszfaltozott. Itt a zöld kereszt jelzés jobbra folytatódik. Forduljunk itt mi is jobbra! A következõ keresztezõdésben forduljunk balra a Kilátó utcába."

Üdülõsor u. megvolt, jobbra fordulva Z+ megvolt, elsõ keresztezõdés balra megvolt, megyek rajta felfelé, utcanév sehol, S3 sehol, aztán a következõ sarok után egyszercsak dzsungel és zsákutca...

Mint kiderült, az Üdülõsor utcán tényleg jobbra folytatódik a Z+, de a kilátó, meg a Kilátó utca egyenesen volt innen... És még volt is egy papírlap az egyik oszlopon nyíllal, de mondjuk ha innen nézed erre mutat, ha onnan, akkor meg arra :)

A célban már üdítõvel és zsíros kenyérrel vártak, a szervezés az itineres dologtól és az indítástól eltekintve profi volt, az idõ szuper, a táj kicsit ritkán jelzett, de kellemes.