Galga

adam89Túra éve: 20072007.06.10 15:51:25
Galga 50 - Mivel a Nemzeti bajnokság egyik futama számomra kötelezõ volt a részvétel. Elõzõ este egy rövid kocsmázás után alvás a Galgahévízi Ált. Isk-ban. Szerencsére a hatalmas tornateremben össz-vissz kb. 10-en voltunk úgyhogy rendesen tudtam aludni, nem úgy mint pl. a Baranya-Tolnán. Reggel az elsõk között 6:10-kor indultam a Galgás Anitával s két csapattársammal Csabával és Ádámmal. Az elsõ néhány km-t a teljesen összenõtt Galgahévíz és Tura utcáin tettük meg. Az elsõ ep. a turai kastélynál volt, ami kívülrõl gyönyörû, belülrõl meg nem tudom, de van egy olyan sejtésem hogy nincs olyan jó állapotban mint ahogy kívülrõl látszik. A kastélypark megkerülése után elhaladtunk a turai piac mellett, majd a Galga hídján átkelve rögtön a második ponton találtuk magunkat. Ezután egy igen unalmas szakasz következett kb. másfél órán keresztül, amíg elértük Hévízgyörk határát. Itt zsíroskenyér és pezsgõtabletta várt minket, igaz a víznek igen érdekes íze volt, de gondolom ezért adták a pezsgõtablettát:-) Továbbindulás után átkeltünk a vasúton s a sineket egészen Aszód állomásig követtük egy ösvényen. Ekkor már akkora hõség volt hogy úgy döntöttem póló nélkül folytatom az utat (természetesen a célig teljesen összeégtem a tûzõ napon). Rövid séta után elértük a Petõfi Múzeumot, ahol már az 5. ep. volt. Ezután ismét egy kissé unalmasabb rész, az aszfaltúton Ikladig, ahol Csaba kedvéért beiktattunk egy 10 perces sörözést is az útmenti kocsmában. Pár száz méter megtétele után Domonyban voltunk, ahol egy sarki kocsmában volt a pecsételõhely. A falu végén majdnem sikerült eltévednünk de egy faluvégi cigányasszony meglepõen barátságosan elmagyarázta mi merre van. Egy kisebb kaptató után végre elérkezett a túra elsõ árnyékos része, de sajna nem tartott túl sokáig. Néhány perc gyaloglás után máris a domonyvölgyi horgásztónál voltunk. Félóra alatt leértünk a 3-as fõúthoz, ahol Laci bá, a fõszervezõ volt a pecsételõ személyesen. Itt mindenki kedvére választhatott 3 dl üditõt az eladónál s egy csokit a dobozból. Itt tartottunk vagy 20 perc szünetet, mivel már a felén túl voltunk: 31km-nél voltunk, s még csak pont dél volt.
Indulásunk elõtt nem sokkal megérkezett Márton Dani is, akivel az út hátralevõ részében együtt mentünk, s jól elbeszélgettünk. Pár száz méter országúti gyaloglás után elhaladtunk az ország legnagyobb sárga jelzése mellett, majd hegynek fel (na jó dombnak:D) s egy kis emelkedõ után végre erdõs szakasz követkett, a túrán talán elõször. Kb. másfél órával késõbb elértünk egy útelágazáshoz ahol ha kicsit nem figyelünk könnyen elmehettünk volna rossz irányba: egyetlenegy árva szalag sem jelezte, hogy le kell térni a kékrõl, Ezután is szalag kb. egy kilométeren keresztül nem volt, de mindegy. A Bika-tavi ellenõrzõ pont, és a tó megkerülése után a büfében egy újabb 10 perces intermezzo következett.(A jéghideg õszibarack fantasztikus volt 3 óra 35C fokban való gyaloglás után.)Innen csak 2-3 perc a Szent András domb, az utolsó ep. aminek a tetejére lépcsõk vezetnek fel. Sajnos ezután - mint késõbb kiderült kiderült- rossz irányba jöttünk le a dombról és a 15-ösök szalagozását követve a mûúton indultunk Galgahévíz felé. Fél km után a csapat két részre oszlott, én és Dani mentünk a jónak vélt szalagok után egy poros földúton, míg Anitáék a mûúton be a célig, de így is csak 5 perccel elõztek meg minket, bár késõbb kiderült egyikünk se a jó úton jött be, de a térképet megnézve nem volt rövidítés, sõt! 15:46-kor értem be, tehát 9:36-ot mentem ami nem valami jó, de aznap valahogy semmi kedvem nem volt kihajtani magamat az elviselhetetlen kánikulában. A célban a meleg leves jól esett, s fél hat körül indultunk haza Bp.-re.
Összegezve a túrát: az elsõ 15 km elég unalmas de mivel még nem jártam eddig arra sohasem én azért élveztem, az utolsõ 15 km pedig kifejezetten jó volt. Az ellátás egész jó csak a leírás és a szalagozás lehetett volna jobb is. Az útleírásban a résztávok általában nem feletek meg a valóságnak, sõt néha már vicces is volt, hogy a térképen 2 ugyanakkora távolságú szakaszra az egyikre 7 km-t a másikra csak 4 km-t írt, vagy hogy a két domonyvölgyi pont közötti szakaszra 5,5 km-t írt amit laza tempóban legyalogoltunk 33 perc alatt, úgy hogy még egy kicsit el is mentünk a rossz irányba. Ha ez igaz akkor ott 11km/h-ás átlaggal jöttünk.:D