Bakonyi/Teveli-tó®túra / Pápai látogatás / Odvaskő

valkailászlóTúra éve: 20072007.06.30 17:10:18
Beszámoló a túráról
Táv 35 Km .
Már régóta készültem erre a túrára hiszen pápai lakosként kötelességemnek éreztem az indulást.
Reggel a 7.20 - as indulásnál szemerkélõ esõ fogadott, reménykedtem hogy nem lesz nagyobb esõ.
Annak viszont örültem hogy nem volt nagy meleg.
Nekivágtam hát , kis idõbe tellett mire belerázódtam az iramba.
Miután elhagytam a Pápa táblát nyirkos fû fogadott aminek annyira nem örültem, lévén a cipõm nem esõbiztos.
A Pápa-Nagygyimót mûúton átkelve murvás úton folytattuk az utunkat , elhaladtunk a lókorház épülete mellett.
Idõközben utolért egy Nordic walkingos úr , jó tempóban ment meg kell hagyni.
Szeretném majd egyszer én is kipróbálni milyen .
Miután elhagytuk Sávolypusztát továbbhaladtunk egy akácos úton amely homokos volt így kicsit visszafogott a haladásban.
Lassan de biztosan elértük az elsõ ellenõrzési pontot ahol csokit kaptunk.
Sajnos itt kell az elsõ kritikát megejtenem hiszen a pontõrök rossz irányba irányítottak minket, szerencsére hamar észrevettem és gyorsan visszafordultunk.
Búzatáblák között értünk be Homokbödögére.
Továbbhaladtunk a Bakony irányába a Sárga kereszt jelzésen amirõl az itinerben nem ejtettek szót .
Pápai lévén már jártam erre ezért tudtam az utat , egy ideig.
Miután a murvás utról rátértünk a homokos talajra komoly problémák adodtak.
Az itinerben az állt szép kilátás majd jobb kanyar .
Szép kilátás valóban volt de sajnos jobb kanyar is akadt egy pár.
Ezen a túrán ez a másik kritikám , a szalagozás hiánya.
Nem azt mondom hogy az egész erdõt be kell szalagozni , de ahol nem egyértelmü oda illene szalagot tenni.
Szerencsére jött egy úr aki vitte a pontõröket aki útbaigazított így hamarosan elértük a a második ellenõrzési pontot a Hermán kutat ahol újfent csokoládé várt minket.
Innentõl már volt szalagozás de mivel már jártem erre amúgy is ismertem az utat.
Ez a rész a Bakony-ér szurdok nekem nagyon tetszett mivel vadregényes a táj .
Miután sikerrel teljesítettem ezt a könnyünek nem nevezhetõ szakaszt ( keskeny ösvény a hegygerincen ) kiértünk az erdõbõl.
Idõközben a nap is kisütött így elég meleggé kezdett válni az idõ.
Hamarosan elértük a teveli alsó tó-t.
Homokos talajon folytattuk utunkat és nemsokára elértük a a 3. ellenõrzési pontot ahol finom zsíros kenyér fogadott minket és ásványvíz.
Mivel eddig pár negatív dolgot mondtam az igazság kedvéért tegyük hozzá az ellátás jó volt:)
Itt megpihentünk egy fa hûs árnyékában majd folytattuk utunkat tovább Pápa felé.
Mivel gyakran járok ki kerékpárral a teveli tóra ezért ezt a szakazt jól ismerem így váltam egy kis idõre túravezetõnek.
Miután felérünk egy kis emelkedõre nagyon szép kilátás nyílik Pápára ,látni a templomtornyokat.Nem is gondolná az ember hogy ilyen rálátás van nem messze Pápától a városra hiszen sík ez a terület.
A másik megjegyzendõ hogy errõl a pontról minimun 8 templomtornyot lehet látni .
Napraforgó és kukoricaföld között értük el a következõ ellenõrzési pontot ahol egy számot kellet felirni.
További plussz pont a szervezõknek még toll is volt kihelyezve , remélem még megvan:)
Továbbhaladva elértük Adászteveli focipályát majd balra haladtunk Tapolcafõ irányába murvás úton ,majd ujra jobbra az öreghegy felé.
Szerencsére nem voltak kint a vad kutyák , sokszor találkoztam már velük , nem értem miért nem lehet valamit tenni ez ügyben?
Innét már Pápa belterületeén vezettet az út illetve földút és végül a Kisligeten túlhaladva beértünk a célba a Reaktorba.
Összességében megvoltam elégedve a túrával , részben tudtam is hogy mire számíthatok ( a környék elég sík) , de sík terült is lehet szép :)
Voltak hiányosságok a szalagozásban de ettõl eltekintve minden ok volt.
Természetesen ha jövõre megrendezik újra elindulok ahogy egy jó lokálpatriótához illik.
Jó egészséget és sok szép túrát a túrázóknak.