Mezőföld

kpeterTúra éve: 20072007.07.08 13:49:17
Éjszaka a Mezõföldön 20

Összefoglalva: éjszaka a Mezõföldön sötét van, és könnyû eltévedni, fõleg jó leírás híján.

A 100 feletti nevezõ úgy tûnik a rendezõk elõzetes várakozásait felülmúlta, már térképet se kapott mindenki. Aztán kiderült, hogy az nem térkép volt, hanem az Iringó tanösvény sematikus térképe (a hátoldal tanúsága szerint egy májusi túra emléklapjaként). Az szöveges itiner nagyjából ennyi volt: "menjünk át a vasúti átjárón, kövessük azt a vele párhuzamos földúton, majd a 3-as állomásnál csatlakozzunk be a tanösvénybe"...

A fõszervezõ rövid szóbeli útvonalleírása alapján nekivágok az éjszakának.
Vasúti átjáró OK. Párhuzamos földút OK. 3-as állomás már kérdéses... Egy vasúti töltést kellett megmászni, melyet mindkét oldalon csatorna, nádas, gazos övezett és a sötétben csak az elõttem járók próbálkozásai voltak megtalálhatók, de ösvény semmi, szóval azt taposni kellett.

1. ellenõrzõpont megvan, egy éjszakai bográcsos buli, jó hangulat, segítõkész fiatal srácok.

Innentõl gondoltam már egyszerû lesz, csak követni a tanösvényt, errõl már útvonalvázlat is van. 4-es tanösvény állomás is megvan, ír a tábla vmi löszfalról, de ebben a sötétben az Eiffel torony se tûnne fel 30 méterrel elõttem :)

5. állomás pont egy útelágazás villájában áll, a vázlat szerint nagyjából egyenesen kéne menni, itt megtalálom az éjszaka elsõ, és nekem egyetlen szalagját is, úgyhogy követem az utat, ami bekanyarodik néhány pajta meg dühös kutya irányába. Ez már kezd érdekes lenni, de mivel nem kéne kanyarodni a vázlat szerint, kis korrekció után rátérek vmi kerítéssel védett csatornával párhuzamos tisztásra, ott kb 1 km múlva keresztbe is kerítés. Na szuper... Ráadásul a vázlat szerint már a csatorna másik oldalán kéne mennie az útnak....

Kis visszavonulás, visszább találok egy részt, ahol már gondolom a hasonló (tév)úton járó túratársak letiporták egy kicsit a kerítést és a mögötte levõ csatorna nádasát és egyéb gazát... Hát gaz igazából maradt nekem is :) No, akkor elvileg jó irányban és a patak jó oldalán megyek tovább. Még néhány 100 méter múlva látok egy újabb helyet, ahol szintén letiport kerítés jelezte a további résztvevõk átkelésének helyét.

Innentõl a patak és szántóföld közötti földúton haladtam jó sokáig (közben már láttam néhol, hogy van ám itt turistajelzés is: P+, lehet h azt is érdemes lenne felújítani és mondjuk jelezni a vázlaton, vagy a tanösvényhez is valamit felfesteni)

És valahol itt kellett volna elkanyarodni balra, amit semmi jelzés nem mutatott. (Esetleg lehetett volna itt egy EP is akár...) Így hát mentem tovább az úton, míg kb 10 km-nél az út mellett vmi nyájat õrzõ agresszív kutyával futottam össze, aki láthatóan nem lelkesedett az ötletért, hogy az úton továbbmenjek.

Így végülis a visszafordulás mellett döntöttem, a táv úgyis meglesz, de a további kóválygástól sok eredményt nem reméltem.

Visszafelé ismét kerestem a lekanyarodási lehetõséget, de ismét semmi jelet nem találtam. (Egyébként tényleg nem értek a tanösvény építéshez, de az normális, ha egy tanösvényrõl ennyire le lehet tévedni?)

Szóval irány visszafele, ezúttal semmit nem bíztam a véletlenre, láttam egy pislákoló fehér vasúti fénysorompót az EP közelében, azt becéloztam, ott simán feljutottam a sínekre, ahonnan Nagylókig le sem jöttem :) Még mehettem volna a tanösvényen visszafelé is, az is elvileg bevisz a faluba, de a tapasztalatok alapján nem bíztam túlzottam a jól követhetõ ösvényben :)

A célban kedves és együttérzõ szervezõk fogadtak, jóféle gulyáslevessel kínáltak, evvel nem volt gond. Viszont a túrát igazából csak helyismerettel rendelkezõknek ajánlom.