Kilátó Maraton+ / Kilátó 25

PapsajtTúra éve: 20072007.07.30 20:00:12
Kilátó Maraton + elsõ benyomások…

2007-ben nem úgy alakultak a dolgok különbözõ elfoglaltságaink révén, ahogy azt elterveztük, így idén ez volt az elsõ teljesítménytúránk, amin részt vehettünk. Ebbõl kifolyólag viszont már nagyon vártuk és nagyon készültünk rá.
Péntek délután indultunk Sopronba, ahol hál istennek nem kellett szállásról gondoskodnunk, mivel Balázs barátomék már vártak minket, így ismét a szokásos kis 4-es fogatként vághattunk neki a tervezett túrának. Este gyors térképtanulmányozás, összecuccolás, egyeztetést követõen mindenki gyorsan nyugovóra tért a kellõ mennyiségû pihenés végett.
A rajt a Lõvér kempingben volt fellelhetõ, ahol kicsit furcsálva a dolgot, rajtunk és a pontellenõrökön kívül senki sem volt. Mint késõbb megtudtam, összesen 11-en indultunk a hosszútávon, így nagyon szerény volt a mezõny. Valószínûleg az erõsen borús és esõgyanús idõ riasztotta el a sporttársakat. 7:30-kor végül is nekivágtunk az útnak. A kapott itiner teljesen átlagos volt. Fénymásolt lapokból állt, viszonylag korrekt leírással és térképpel. A kezdetben felhõs idõnek az elején még örültünk is, hiszen tudjuk, hogy a hõség milyen demoralizálóan tud hatni az ember pszichés állapotára és állóképességére egyaránt. Az elsõ két ellenõrzõpontot viszonylag hamar elértük, minimális dimbes-dombos szintkülönbséggel fûszerezve. A jelölések többnyire kifogástalanok voltak, bár egy-két helyen lehetett volna pontosabb is, fõleg a szalagozás. Mivel a túra egy jelentõs szakasza végig az osztrák határ mentén halad, számos kilátóból tiszta idõben gyönyörû kilátás nyílik az osztrák Alpok vonulataira is. Számos helyen volt felellhetõ az út mentén mézédes feketeszeder, amely szintén jó szolgálatot tett elvesztett kalóriáink pótlásához. Sajnos a vízvételi lehetõségek több ok folytán is korlátozottak voltak. Ugyan a túra útvonala több települést is érintett (Brennbergbánya, Ágfalva, Bánfalva) sehol sem találtunk mûködõ artézi kutat, az ellenõrzõpontokon pedig hosszú ideig egyáltalán nem volt. Ellátás gyanánt almát, szilvát, müzliszelet, (a közel 40. km-nél!!!) szódát, szörpöt (a 41. km-nél!!!) forrásvizet, illetve zsíros kenyeret biztosítottak a szervezõk. Sajnos az idõjárás sem volt kegyes a túrázok eme kicsiny kis elszánt csoportjához, mivel az utolsó 10 km-t zuhogó esõben kellett megtenni, ráadásul a túra utolsó szakaszaiban komoly fejtörést okozott a rendkívül szúrós aljnövényzet is. Az esõ miatt az utolsó ellenõrzõponton lévõ Károly-kilátóba már senkinek sem volt kedve felmenni, zsíros kenyeret majszolni meg egy helyben ázva pláne nem. Míg 4 fõs társaságunk fiú tagjait ez az idõjárás-változás felvillanyozta és felfrissítette – csak, hogy valami pozitívat is mondjak – addig lánytagjaira pont ellenkezõleg hatott. Mindenesetre az útviszonyok erõteljesen megváltoztak, ami nem igazán hatott kedvezõen egyikünk menetdinamikájára sem. :-)
Dagasztottuk is a sarat, ahogy a csövön kifért, és nagyon kellett koncentrálni, hogy a túra nehogy egy fincsi kis bokaficammal érjen véget. Végül is csurom vizesen bár, de törve nem visszaértünk kiindulási pontunkra 12 óra 18 perc gyaloglás után. A pontellenõrõk javára legyen írva, hogy még így is megvártak minket és a szintidõt túllépve is részesülhettünk a túra teljesítésének elismeréseként adott oklevélben és kitûzõben. Köszönet érte!

Az ellenõrzõpontok:
9. Károly-kilátó
10. Lõvér kemping (Cél)

Ami tetszett:

- Kedves, segítõkész pontellenõrök.
- Az útvonal nagy része jól járható, kitaposott turistaútvonalakon vezetett.
- Ahol nem volt turistajelzés, ott szallagozással segítették több-kevesebb sikerrel a tájékozódást.
- A táj változatos volt, a szintkülönbség viszonylag jól eloszlik.

Ami nem tetszett:

- Az útvonal egy bizonyos szakasza (néhány kilométer) ultra bozótharcból állt, rendkívül szúrós feketeszederrel, mérgesszömörcével és egyéb aljnövényzettel tarkítva. A túra végére a lányok lábán nem igazán volt ép felület. Nem hiszem, hogy nehezére esett volna a szervezõknek egy ugyanilyen hosszú, de rendesen járható túraútvonalat kijelölnie.
- Az ellátás átgondolatlan volt, ugyanis a túra során vízhez mindössze csak a 39. km-nél juthattunk. Véleményem szerint a túra kulcspontja az Asztalfõhöz vezetõ szakasz és az onnan Ház-hegyi kilátóhoz vezetõ etap volt. Asztalfõ ugyanis nagyjából a félúton volt és mindegyikõnk azt remélte, hogy ott lesz majd valamilyen vízvételi lehetõség. (Elõtte, utána 10-10 km-es körzetben ugyanis semmi.) Errõl a folyadék beosztása miatt több ellenõrzõponton is érdeklõdtünk, de sajnos nem tudott senki sem megfelelõ felvilágosítást adni.
- A jelölés több helyen hiányos volt, és mint tudjuk elég egy helyen emiatt elkavarni, máris kicsúszol a szintidõbõl.