Márciusi Emléktúra 48/24/12 (Csak gyalogos távok!)

Túrabeszámolók (27 db)vissza a listáhozJelmagyarázat

RendezõMagyar Cserkésszövetség
Levélcím: 1074 Budapest, Dohány u. 37 / IV. 64.
Telefon: (1) 394-5084
e-mail: titkarsag@cserkesz.hu
honlap: http://www.cserkesz.hu

Rendezõ937. Szent Tarzicius Cserkészcsapat (Pomáz)
felelős vezető: Gombkötő Ákos
Levélcím: Pomáz, Németh László utca 11.
Telefon: (20) 9714852
e-mail: akoto89@gmail.com
honlap: http://www.cserkesz.hu/937

honlap: http://www.cserkesz.hu/937/emlektura/

Márciusi Emléktúra 48
2011.03.12 Gy Nappal

Csillaghegy - Róka-hegy - Nagy-Kevély - Kevély-nyereg - Hosszú-hegy - Szántó-nyereg - Klastromkert - Döme halála - Két bükkfa-nyereg - Dobogókő - Sikáros - Kárpát-forrás - Lajos-forrás - Pomáz

A túra útvonala: - A P jelzést követve az Ürömi úton felfelé induljatok. A Rókahegyi, a Hegymászó végül a Gyöngyvirág utcán keresztül a kútnál balra térve értek az erdőbe. Az erdőben végig a P jelzésen haladva merőlegesen egy földútra érkeztek, melynek túloldalán nemrég épült házakat és a távolban - majdnem szemben, enyhén jobbra - a Kevélyeket látjátok. Itt a földúton jobbra indultok, majd a jelzést továbbra sem tévesztve szem elől a hegyek felé igyekeztek. Közben átvágtok az aszfalt úton is (Üröm-Budakalász). - A hegygerincen sétálva először a Nagy-Kevély csúcsán tekinthetitek meg a (jó időben festői) kilátást, majd tovább robogtok a Kevély-nyeregbe, ahol pár évvel ezelőttig a turistaház romjai álltak, ma már csak egy tisztás pihenőhellyel, de fontos számotokra, hiszen itt van a túra első ellenőrző pontja. - Kevély-nyeregtől a K jelzést kövessétek; Csobánkát elkerülve visz az út. A szentkúti elágazástól a Z jelzésen haladjatok tovább a Hosszú-hegyi-zsombolyon keresztül. Innen a Z jelzést követve éritek el a Szántó-nyerget. Itt a műúton való átkelés után folytassátok utatokat a Z jelzésen. Elhaladtok a Magas-hegy mellett. A következő kereszteződésben egy régi Nemzeti Park táblával néztek szembe, itt jobbra menjetek tovább a P jelzésen. Ez az út egy temető mellett halad el, majd egy műútba torkollik, itt is van egy Nemzeti Park tábla. A második pecsétet ott kapjátok, ahol a főútról balra fordultok a Z jelzésen a Klastromkert felé! A focipálya után kanyarodjatok balra, így a Z jelzésen tovább haladva Döme halálán keresztül éritek el Két-Bükkfa- nyerget, ahol megkaphatjátok a harmadik pecsétet! (A domb közepe táján jobb felé van egy forrás, kis út vezet le hozzá.) - A Z+ jelzésen menjetek tovább Dobogókőig, itt szerezzétek be a negyedik pecsétet (Múzeumban 14h-ig, vagy az Eötvös-menedék házban 10-18h-ig). Dobogókőn, a településről kifelé, keletre induljatok a Sikárosi-rét irányába, a P? jelzést követve, amely egy darabig együtt halad a K jelzéssel. Körülbelül 20 perc múlva a K jelzés letér a P? jelzésről, de nektek az utóbbit kell követnetek, ami hamarosan keresztezi a P jelzésű utat. Itt jobbra fordulva térjetek át a P jelzésre. Vigyázzatok nagyon, mert nagyon könnyű eltéveszteni a jelzés az erdőirtás miatt, de ha elindultok a P-n elég egyértelmű az út. Ha mégis elvesztenétek a jelzést (mintha ne folytatódna az út), akkor menjetek le a völgybe, még a műút előtt eléritek a turista utat, ezen haladjatok tovább. A P jelzés a Király-völgy végén beletorkollik a K+ jelzésbe. Itt forduljatok balra és kövessétek a K+ jelzést, ami kivisz benneteket a műútra. A műúton egy magasrakodónál (erdészház és nem a vadászház!!) kaphatjátok meg a hatodik pecsétet. A K+ jelzés, letérve a műútról egy tisztáson keresztül vezet el benneteket a Sikárosi őrházhoz. Innen a Kárpát-forrásig a K jelzésen haladjatok tovább. A műút kereszteződésénél térjetek át a K+ jelzésre, amit egészen Lajos-forrásig kövessetek. Itt begyűjthetitek az utolsó pecsétet. - A görbehajtáson, K+ jelzésen, elérkeztek egy kereszteződéshez, ahol a Z jelzést választva juthattok Pomázra városába. A házak közé érve viszonylag egyenes műúton a kútnál a jobbra tartó úton maradva a Teleki kastély kőkerítéséig mentek, ahol jobbra fordultok a gyalogútra, majd onnan lefelé, a sarkon befordulva a katolikus templom mellett értek a célba.

Cél: Pomáz, Katolikus plébánia, nagyterem
Indítás: 7:00-7:30 óra Nevezési díj: 400 Táv (térképen): 48 km Szint (térképen): 1540 m Szintidõ: 12 óra MTSZ pontszám: 103

Emléklap Kitûzõ Évente változó díjazás Ital Szendvics Meglepetés Ivóvíz a célnál

Márciusi Emléktúra 24
2011.03.12 Gy Nappal

Csillaghegy - Róka-hegy - Nagy-Kevély - Kevély-nyereg - Csobánka - Csikóváraljai th. - Holdvilág-árok - Lajos-forrás - Pomáz

A túra útvonala: - A P jelzést követve az Ürömi úton felfelé indulunk. A Rókahegyi, a Hegymászó végül a Gyöngyvirág utcán keresztül a kútnál balra térve érünk az erdőbe. Az erdőben végig a P jelzésen haladva merőlegesen egy földútra érkezünk, melynek túloldalán nemrég épült házakat és a távolban - majdnem szemben, enyhén jobbra - a Kevélyeket látjuk. Itt a földúton jobbra indulunk, majd a jelzést továbbra sem tévesztve szem elől a hegyek felé igyekszünk. Közben átvágunk az aszfalt úton is (Üröm-Budakalász). A hegygerincen sétálva először a Nagy-Kevély csúcsán tekintjük meg a (jó időben festői) kilátást, majd tovább robogunk a Kevély-nyeregbe, ahol pár évvel ezelőttig a turistaház romjai álltak, ma már csak egy tisztás pihenőhellyel, de fontos számunkra, hiszen itt van a túra első ellenőrző pontja. A pecsét megszerzése után visszatérünk a tisztás Nagy-Kevély felőli sarkára, és innen folytatjuk utunkat a P jelzésen, amely ezután Csobánkát érintve kiér a műútra. Ezen jobbra térve kiérünk egy kereszteződéshez. Itt balra fordulunk, majd kb. 500 méter múlva, a buszmegállót követően jobbra egy kisebb műútra térünk. Itt a P egy idő után leágazik, de mi a műutat követjük egészen a csikóváraljai turistaház parkolójáig, ahol megszerezzük második pecsétünket. Innen a Zc (zöld körút) jelzést követve felfelé indulunk, a fa sorompón keresztül, földutat is keresztezve, a dombtető pihenőhelyét elhagyva, az Y elágazásban jobbra térve egész a Holdvilág-árok P+-jéig. Az árokban figyelmesen közlekedve észrevesszük hogy a turista utat elterelték, felmászunk a lépcsőn, így nem ejtjük útba a létrát. Továbbra is a P+ jelzést keressük, ezen haladunk felfelé, majd a kereszteződésben, ahol sok földút találkozik, jobbra a jelzés nélküli úton gyalogolva jutunk a Lajos-forráshoz. Itt a forrásnál találjuk a 3. ellenőrzőpontot. - Picit visszakanyarodva a műúton lefelé indulunk, majd egy kisebb parkolót elhagyva, balra egy zsákutcát látva jobbra betérünk az erdőbe a S jelzésen. (Ezen a szakaszon nem túl megnyugtatók és egyértelműek a jelzések, de ha a kopott sárga mellett kéket vagy mást is látunk, ne essünk kétségbe, csak a S+-et ne fogadjuk el.) Nemsokára térképes elágazásba érünk, itt az irtás ösvényén folytatjuk az utat, majd széles földútra érve továbbra is a S jelzést keressük, amely a Kő-hegyre visz fel. A hegy tetején megszerezzük a túra utolsó pecsétjét, majd a Z jelzésen (jobbra indulva) jutunk Pomáz városába. A házak közé érve viszonylag egyenes műúton a kútnál a jobbra tartó úton maradva a Teleki kastély kőkerítéséig megyünk, ahol jobbra fordulunk a gyalogútra, majd onnan lefelé, a sarkon befordulva a katolikus templomhoz érünk. Mellette a sárga épület: közösségi terem a cél.

Cél: Pomáz, Katolikus plébánia, nagyterem
Indítás: 7:30-8:30 óra Nevezési díj: 400 Táv (térképen): 24 km Szint (térképen): 900 m Szintidõ: 7 óra MTSZ pontszám: 54

Márciusi Emléktúra 12
2011.03.12 Gy Nappal

Csillaghegy - Róka-hegy - Nagy-Kevély - Kevély-nyereg - Majdán-nyereg - Oszoly - Pomáz

A túra útvonala: - A P jelzést követve az Ürömi úton felfelé indulunk. A Rókahegyi, a Hegymászó végül a Gyöngyvirág utcán keresztül a kútnál balra térve érünk az erdőbe (ez után már csak a célban lesz vízvételi lehetőség!). Az erdőben végig a P jelzésen haladva merőlegesen egy földútra érkezünk, melynek túloldalán nemrég épült házakat és a távolban - majdnem szemben, enyhén jobbra - a Kevélyeket látjuk. Itt a földúton jobbra indulunk, majd a jelzést továbbra sem tévesztve szem elől a hegyek felé igyekszünk. Közben átvágunk az aszfalt úton is (Üröm-Budakalász). A hegygerincen sétálva először a Nagy-Kevély csúcsán tekintjük meg a (jó időben festői) kilátást, majd tovább robogunk a Kevély-nyeregbe, ahol pár évvel ezelőttig a turistaház romjai álltak, ma már csak egy tisztás pihenőhellyel, de fontos számunkra, hiszen itt van az ellenőrző pont. - A tisztás túloldalánál egy meredek rézsűn leereszkedünk, és balra megyünk a S csíkon. Ha a S-on jóféle indultunk, akkor nemsokára a Mackó-barlangban gyönyörködhetünk. Azután meredeken lemegyünk, keresztezzük a K-t, ami után utunk jobbra felfelé kanyarodik és a Majdán-nyergen át az Oszolyra jutunk. Innen szalagok jelzik az utat Pomázig. A településre érve tartsunk balra, egy kisebb térre érkezünk. Kicsit visszakanyarodva egy hídon át jutunk a főútra. Az úton a 4. buszmegállóval szemben, balra a Hunyadi utcán felkanyarodva, majd az iskolánál jobbra térve eljutunk a római katolikus templom mellett álló közösségi házhoz, ami a túra célját is jelenti.

Cél: Pomáz, Katolikus plébánia, nagyterem
Indítás: 8:30-9:00 óra Nevezési díj: 400 Táv (térképen): 14 km Szint (térképen): 540 m Szintidõ: 7 óra MTSZ pontszám: 32

Márciusi Emléktúra 48K - a kerékpáros táv elmarad!
2011.03.12 K Nappal

Csillaghegy - Szentendre - Pap-rét - Pilisszentlászló - Sikáros - Pilisszentkereszt - Pomáz

A túra útvonala: - A Szentendrei úton haladunk, 1,2 km múlva jobbra fordulunk, a sínek keresztezése után balra azonnal rátérünk a kerékpárútra. Ezen haladunk Szentendréig, végig egyenesen a 11-es út mellett, míg elérjük az OMV kutat. (1. pecsételő állomás) A kerékpárúton tovább haladunk, kb. a 11. km után az elkerített fajátszótér után balra, a murvás úton, majd mielőtt újra keresztezné a patakot, jobbra a Lévay utcába fordulunk. A Pap-rétre vezető kerékpárutat 15,5. km után elhagyjuk, nem kanyarodunk be a Forrás utcába, hanem az országúton Pilisszentlászló felé tekerünk. (2. pecsét a falu előtt, a parkolóban) A faluban követjük a Pilisszentkereszt felé vezető kerékpáros jelzést, a sorompót követő T elágazásban jobbra folytatjuk utunkat. (3. pecsét az út jobboldalán álló háznál/Sikáros) - A 3. pecsét megszerzése után tovább haladunk, az autóútra kiérve balra kanyarodunk Pilisszentkereszt felé. Betérünk a faluba, a Pilisszántó felé vezető útra. A templom után, a patakhíd túloldalán állunk meg. (4. pecsét itt, a Klastromkert felé vezető út sarkán) - Innen visszatekerünk az elágazásig, majd legurulunk Pomázra, ahol a 4. buszmegállót követő CBA után, a Takarékszövetkezet mellett balra kanyarodunk. Ez után még kétszer balra és egyszer jobbra fordulunk, a katolikus templom bal oldalánál álló sárga épületnél célba érünk.

Cél: Pomáz, Katolikus plébánia, nagyterem
Indítás: 8:30-9:00 óra Nevezési díj: 400 Táv (térképen): 48 km Szint (térképen): 670 m Szintidõ: 6 óra

Márciusi emléktúránk 48-as kerékpáros távja engedély hiányában elmarad. Csak a gyalogos távokat rendezzük!

Minden távhoz:
A túra részletes és pontos kiírása a rendezői honlapon lesz megtalálható, a túra előtt!
Az indítási idő: 7:00-9:00 távonként eltérő időpontokban ld. honlap.
Nevezési díj kedvezmény: 8 éves korig 200 Ft, 8-12 éves korig 300 Ft, 12 éves kor felett 400Ft.
Térkép szükséges! Pilis- és Visegrádi-hegység.