Kul(t)túra kétkeréken – Kulturkincsek nyomában a Velencei-tó körül 40K (Új!)

Túrabeszámolók (0 db)vissza a listáhozJelmagyarázat

e-mail: cs_gyorgy@freemail.hu

Kul(t)túra kétkeréken – Kulturkincsek nyomában a Velencei-tó körül 40K
2012.07.07 K MTB Nappal

Agárd - Gárdony - Velence - Kápolnásnyék - Velence - tóparti kerékpárút - 1km murvás földút/ösvény! - Sukoró - tóparti kerékpárút - Pákozdi Arborétum - Pákozd - Dinnyési elágazás - Agárd

Rajt:Cél: Agárd, Gárdonyi Géza Emlékház
Indítás: 8:00-9:00 óra Nevezési díj: 1000 Táv (térképen): 41,6 km Szint (térképen): 200 m Szintidõ: 6 óra MTSZ pontszám: 22

Oklevél Emléklap Kitûzõ Ital Szendvics Csomagmegõrzés Ivóvíz a rajtnál Ivóvíz a célnál

Kul(t)túra kétkeréken – Kulturkincsek nyomában a Velencei-tó körül
kerékpáros teljesítménytúra 40km

Itiner letölthető (a túrára fekete-fehérben nyomtatjuk)
Online előnevezési lehetőség 2012.07.01-ig a www.zoldgomb.hu honlapon.

Üdítőital és zsíros kenyér a célban. Díjazás: Oklevél, emléklap, kitűző.

Rajthely: Gárdonyi Géza Emlékház (Agárd, Sigray utca). GPS: N47 11.118 E18 37.364.

Az útvonalban 2x1km-es földutas, murvás ösvényes szakasz található, az északi parti kerékpárút és Sukoró Gémeskút étterem között!

Az útvonal mentén kérdésekre kell válaszolni (íróeszköz szükséges!), a helyszínen található, leolvasható választ felírni: Gárdonyi emlékház - Gyógyfürdő - Gárdony, Bóné K. u. templom - Vörösmarty emlékház - Templom köz - Sukoró, református templom - Pákozdi Arborétum - 48-as emlékmű, katonai tábor - 48-as emlékmű - Pákozd - Pákozd, templom - Sarvajc keresztje - Madárvárta - Agárd, Hajókikötő.

Útvonal: Gárdonyi Géza út majd jobbra - Határ út- balra Jókai út-Szabadság út- Bóné Kálmán utca- Posta utca- át a vasúti átjárón, majd jobbra végig a Tó és a Vasút közti Tóparti úton Velencéig- az Ifi Szálló elágazásnál jobbra Széchenyi út-Gárdonyi út-Dózsa út- Vörösmarty utca, itt jobbra át a Vasút és a 7-es út alatti gyalogos aluljárón át Vörösmarty Emlékházig, majd ugyanezen az úton vissza- Vörösmarty utca-Fő út (itt balra) Ország út- Felszabadulás út- Ország út (Velence-Ófalu) balra Templom köz-majd Fő utca (jobbra) – Camping utca- tovább az Északi Strand előtt elhaladó kerékpárúton- Traktor-Motor üzletháznál balra kanyarodni- Sukoró felé földúton jobbra, át az M7-es út alatt, majd fel a hegyre, a tetőn a sukoroi focipálya és a Gémeskút Étterem található. Mellette tovább a meredek Óvoda utcán, majd a Baglyas csárda után a Sukorói református templomhoz.- ugyanezen az úton vissza (nehéz szakasz!) a velencei-tó melletti kiépített kerékpárútra, majd azon végig a Pákozd-Sukorói Arborétumhoz bejáratáig- majd onnan kerékpár út végén balra : Katonai Emlékpark-innen a kerékpárúton Pákozdig, majd a településre érkezve balra Esze Tamás utca---Széchenyi utca jobbra—majd Domb utcán végig a Budai útig, azon végig Fehérvár felé, majd Gábor Áron utcán végig Dinnyés-Seregélyes felé a 7-es útig, itt balra a Madárdal ösvény (kiépített kerékpárút)- Chernel István út-majd Agárdi vasútállomásnál jobbra Gárdonyi Géza út- Gárdonyi Emlékházig.

Gárdonyi emlékmúzeum, Agárd Vörösmarty emlékház, Kápolnásnyék Sukoró, református templom Mészeg-hegyi 1848-as Emlékmű Pákozd községi 1848-as Emlékmű