Galga

OttorinoTúra éve: 20232023.04.24 16:49:11
megnéz Ottorino összes beszámolója
Első 50-esem VOLT 2007-ben a GALGA 50

Úgy alakult, hogy némi kihagyással 2023.04.22-én, szombaton ismét nekivágtam a Galga 50-nek. Amikor a logisztikát terveztem, meglepődtem, hogy már nem áll meg a vonat Galgahévízen. Na, persze, spórolni kell a fékpofákkal, meg az árammal, elvégre előre megyünk, ne fékezzük má' le a haladást. Örülhettünk, hogy legalább Turán megállt a vonat, és 20 perc várakozás után visszafelé buszozhattunk Galgahévízre, a rajtba.

Reggel még sapka-sálas hűvös idő van, csak amikor a Galga-menti préri fölé kezd emelkedni a Nap, akkor kezdenek lekerülni a ruharétegek.

A vasúti vágányokon való átvergődés után, az aszódi vasútállomás felé tartva már csak póló, széldzseki az öltözet, aztán az Édes presszó előtt Domonyban pedig már pólóban is izzadunk. Rövid idő alatt átsétáltunk a télből a nyárba.

Eddig jóformán semmi szint nem volt a túrában, kivéve amikor a vasút hídja előtti töltésen kellett átmászni. Domonyt elhagyva (végre) egy erdőrészletbe kell felmászni, ahol buktató ösvény kacskaringózik egy múlt századi katonai objektum kerítésének betonoszlopai között, majd vezet ki egy töredezett kemény burkolatú útra, ahol sorompókat kell leküzdeni. Innen Vácegresre ereszkedünk, ahol takaros lakóházak mellett haladunk a Szabadság utcáig, majd balra kanyarodva rátértünk a műútra, ami egyben piros sávval jelzett turistaút is. Nem sokat kell menni a kőkeresztig, ahol a turistaút elválik a műúttól, és nem utolsósorban etetőponttal kombinált ellenőrzőpont is üzemel. Éppen jó ütemben jött ez az oázis. Nagy keletje van a csemegeuborkának, alig győzik szelni a pontőrök. Eszünk, iszunk, éppen, hogy csak nem mulatunk, és már hajtjuk is magunkat tovább a piros sávval jelzett úton. Kisvártatva szalagozás térít le a pirosról és kalauzol el a domonyvölgyi horgász és nem horgász tavak mellé. Az itt közlekedő autók és a poros út jóvoltából hosszan nyeljük a port. „Gyengébbek” megállnak sörözni az első út menti büféterasznál. A dombra épült vadászkastély és az oszlopokra szerelt óriási trafó jelezte kereszteződésben végre lekanyarodunk a poros útról, és hosszan, még mindig autók között lavírozva baktatunk el a buszmegállóig. Ott körül is nézek, mert az itinerben ez van megjelölve, a 30-asok céljának, és nekünk ellenőrzőpontnak. Nem látok semmit, ami ellenőrzőpontra utalna, és mint aki jól végezte dolgát továbbmegyünk. A pontőr kiabál utánunk. Gyanította, hogy a túrán vagyunk...(!?) A sok kocsi között nem vettük észre, hogy az egyik autó felnyitott csomagtartójában szemérmesen ott lóg egy piros-fehér bója, ami az ellenőrzőpontot lenne hivatva jelezni.

Egy kis rágcsa és bélyegzés után tovább indulunk a sárga jelzésen. A ligetes sétányról kivisz a jelzés a 3-as útra. Megint autók. Áthaladunk az M3-as felüljárója alatt, ahol egy betonpilléren kb. 1 négyzetméteres sárga turistajelzést lehet megtekinteni. Fellélegzünk, amikor betérhetünk az erdőbe. (Kitudja hányadszor) keresztezzük a vasutat. Nem ér meglepetésként, hogy hosszas mászásba kell kezdenünk, hiszen valahogy össze kell kotorni azt a 646 m szintemelkedést és idáig nem sűrűn volt számottevő emelkedő. A zöld sávon folytatjuk az emelkedést, és amikor az egy T elágazásban véget ér, balra a kéken folytatjuk egy darabon. Egy óriási repceföld mellett térít le a szalagozás a kékről. Csak később, egy halvány, repedezett jelzésről tudjuk meg, hogy már a kék keresztet követjük. Még mindig repce. A végtelenben egy pontba fut össze a világ összes repcéje. István számolgatja, hogy milyen messze lehet távban és időben a Bika-tó, de mindig csak a repce jön szembe. Keskenyedik a repceföld, majd el is tűnik. Jobbra a repce helyét olyan növények veszik át, amelyek gyanúra adnak okot, hogy mögöttük víz lehet. Igen, ez mindenképpen a Bika-tó egy keskeny nyúlványa lesz. Balra egy A4-es laminált lap irányít fel az Ökofaluba. Az ellenőrzőponton kedves túratársakkal és kakukkfűteával találkozunk. Én egy almát is felkapok, mert már kezdek éhes lenni. Lemegyünk a Bika-tó partjára. Erre nagyon emlékeztem. Már annak idején is utáltam a tó befelé lejtő, hullámvasutas ösvényén lavírozni. Nehezen tudjuk magunk mögött hagyni a tavat. Következik a Szent-András-domb. Röviden, de nagyon meredeken kell rá felmászni. A szélén elérjük az utolsó ellenőrzőpontunkat, ahol kedves fiatal lányok töltött ostyaszelettel kínálnak. Istvánnak kettőt is akarnak adni, ami bosszantó. A domb másik oldalára sétálva leereszkedünk róla. Rövid erdőrészlet után a dombok bukkanóit vizslatom, hogy mikor tűnik már fel egy háztető, de mindig csak egy újabb domb következik, település pedig csak madártávlatban látszik. Ezt nem hiszem. Sokkal közelebbinek éreztem a célt. Ha a következő bucka mögött nem látok házakat, akkor leülök, nem megyek tovább. Már hosszú ideje mezítlábas lábnyomokat látunk a porban. Utolérünk egy társaságot, az egyik férfi a kezében viszi a cipőjét…

A következő domb mögött meglátok egy templomtornyot. Hurrá! Soha még nem örültem ennyire egy templomtorony látványának. Már csak le kell ereszkedtünk Galgahévízre, egy cikk, egy cakk az utcákon és már itt is van az iskola. 9 óra és 20 perc alatt hajtottuk keresztül magunkat ezen az 50 km-en. Ilyen távon nálam ez egyéni csúcs. Boááá!

A díjazás átvétele után lukulluszi lakoma vár az iskolaudvaron. Gulyás leves és csöröge fánk. (Szerencsémre István vegetáriánus.) Hab a tortán, hogy Zsoltiék elvisznek Turára a vasútállomásra, nem kell a buszmenetrendet bújni.

Ottorino

Túra éve: 2017
panareaTúra éve: 20172017.04.23 18:19:53
megnéz panarea összes beszámolója

Galga 20

Az erre a hétvégére tervezett hosszabb távú túraterveim nem a tavasszal jött tél miatt elmaradt túrák miatt dőltek dugába, hanem már a múlt hétvégén a Gerecse 50-en, ahol sikeresen „félreléptem”, és ennek a bokám látta a kárát… 1 hét pihenetés-kenegetés-borogatás után is csak valami nagyon rövid távban gondolkozhattam, és mivel idén a Cartographia kupát szeretném megszerezni, nem volt kérdés, hogy a Galga lesz a program, melynek szerencsére az összes távja megrendezésre került… Péntek este még a 15 km-es távot néztem ki, szombat reggel aztán késve ébredve esélytelen volt elérnem a kiszemelt reggeli vonatot… Újratervezés… legyen akkor a 20 km, hiszen ott 11-12 óráig lehet indulni, irány a Stadionok buszpályaudvar és onnan Domonyvölgy, a rajt!

Nem sokan szállunk le a buszról, ez a táv az, amin csak néhányan indultunk, talán a vonalas volta miatt, a logisztika inkább a 15 vagy a 25 km-en indulóknak a kedvezőbb. A buszmegállónál lévő EP-re folyamatosan érkeztek a hosszabb távosok, de így is zökkenőmentesen, pillanatok alatt tudtam nevezni, és pár perccel ¼ 12 után indulás! Hatalmas sárra számítottam, így a kamásli is ott lapult a hátizsákban, de a terep megcáfolt, nem volt rá szükség, remekül járható, csaknem sármentes volt, ahol pedig volt sár, ott ki lehetett kerülni. A túra eleje kicsit eseménytelen, a 3-as út mellett baktatunk, húznak el a járművek mellettünk, de nemsokára letérünk az útról, átkelünk a vonatsíneken, és jöhet az első emelkedő, nem meredek, de elég sokáig tart, az idő kellemes, madarak csivitelnek, élvezem a természetet, és mivel vigyázok a bokámra, ezért lassabban megyek, gyönyörködök a tavaszi erdőben, a nyíló virágokban. Sárgáról zöldre váltunk, enyhül az emelkedő is, és elérek egy útelágazáshoz, ami zöld háromszöggel van jelölve. Merre vezethet? Telefonon megnézem, látom, hogy csak pár 100 m hosszú, elmegyek megnézni, mi lehet az út végén… azt hittem, valami csúcs vagy kilátóhely, de nem… egyszercsak a lapos dombtetőn egy kis rétnél véget ér a jelzés, de nem bántam meg, hogy elmentem oda, hiszen a rét tele volt virágzó, gyönyörű tavaszi hériccsel! Fotózok, aztán visszamegyek a zöld sávra, folytatom a túrát.

Kellemes erdőben, tisztások-rétek szélén haladok, most már szintben vagy lefelé, 2 alkalommal át kellett mászni a vadkerítés létráján, még egy emelkedő, és elérem a kék sávot, amelyen nemsokára itt is az 1. EP, a Paja-völgy, kedves fiatalok pecsételnek, és indulok is tovább a szántó mellett, jól járható úton. Kék + elvileg, de jelzést nem nagyon látok, viszont a szuper szalagozás miatt eltévedni lehetetlen. Szántó, zöld mezők, erdőszél, könnyű terep, de a bokám még a kocogást se engedi, így marad a gyaloglás… Csakhamar feltűnnek az Ökofalu házai egy dombtetőn, és rögtön meg is pillantom a csodaszép Bika-tavat. Mellette haladok tovább, majd betérek a házak közé a 2. EP-hez. Az Ökofalu felemás érzéseket kelt bennem, vannak félbehagyott, leromló házak is, de mint pl. az EP gazdáinak háza, gyönyörűszépek is, csodás virágözönnel körbevéve, szélkerék, baromfiudvar, faragott szobrok, szép kilátás a tóra… Istenien finom bodzateát iszom, a másik választék a citromfű volt. Hosszútávos ismerősökkel is találkozok itt, épp indulni készülnek, csalódottan mondom nekik, hogy megint a bokám, és emiatt megint csak rövid táv… A tea mellé almát is kapunk, azt majszolgatva indulok vissza a tóhoz, majd tovább a part mentén. Aztán elhagyom a tavat, és jó meredek emelkedőn kell felmászni a Szent András-dombra, felfelé nincs is gond, fent az EP-n megint kedves fiatalok pecsételnek, és kínálnak innivalóval. Na és jött a lefelé vezető út a dombról… szerencsére nem köves, hanem füves, de nagyon meredek, nagyon féltem a bokám, csigalassúsággal ereszkedek le, de ez a lejtő nagyon nem tetszett a sérült bokámnak, innen már „éreztem” egész a túra végéig. Szerencsére nincs már sok hátra, még egy kis emelkedő, aztán végig a szántó szélén haladva beérek Galgahévíz házai közé, ahonnan már csak pár lépés a cél, az általános iskola épülete.

A célban kedves fogadtatás, oklevél, kitűző, és átirányítottak az ebédlőbe, ahol fenségesen finom bográcsgulyást kaptunk, és utána frissen sült porcukros fánkot, nagyon ízlett! Jól időzítettem, kényelmesen belefért az evés-ivás is a pesti busz indulásáig. Tele hassal és tele élménnyel indultam a buszmegállóba!

A túra ár/érték aránya kiváló, a szervezők-pontőrök mindenhol nagyon kedvesek, gördülékenyen zajlott mind a rajtolás, mind a célba érés, az ellátmány meg… ennyire finom gulyást rég nem ettem, a fánk meg tökéletes desszert volt utána! Az útvonal könnyű, szép dombvidéki táj, a szalagozás annyira tökéletes volt, hogy aki itt eltévedt, az külön jutalmat érdemel! Az itiner mindent tartalmazott, amit tartalmaznia kell, könnyen követhető, informatív, de a remek szalagozás miatt csak az EP-ken kellett elővenni. Sajnáltam, hogy nem vállalhattam be a hosszabb távok valamelyikét, de azt biztosan tudom, hogy jövőre is itt a helyem!

Köszönöm a szervezőknek ezt a szuper túrát!

Túra éve: 2016
lestibTúra éve: 20162016.05.02 10:50:47
megnéz lestib összes beszámolója

Remekül szervezett túra, szép környezetben.

Gördülékeny nevezés, az itiner remekül összerakott és kellően informatív. Az elenőrzőpontokon féltáv után minden igényt kielégítő (sőt!) informáló táblák a megtett útról, szintről, a pont nyitvatartásáról, a következő pont távolságáról, emelkedésről, hátra lévő távról, stb. Beérkezéskor várakozásmentes adminisztráció.

Az útvonal néhány kereszteződés kivételével jól jelölt és könnyen követhető (a problémás helyekről a szervezők beérkezéskor érdeklődnek). A táv első negyede épített környezet közelében halad, vegyesen településen belüli utak, faluvégi földút és patak menti csapás. Később nyaralóövezeti utak, de a teljes táv legalább fele civilizációmentes erdei, erdő melletti ösvény, földút. Sajnos akad nyílt vasúti pályás átkelés (itiner figyelmeztet). A szintemelkedés eloszlása egyenletlen, hosszú szolid emelkedés után több ponton kaptatós emelkedő. Az útvonal 1-2  rövidebb szakasz kivételével remekül futható. Köves, bokafordító szakaszok nincsenek. Bónusz tókerülő ösvény, kilométeres hullámzás-kanyargás a Bika tó partján. A Szent András hegyen magával ragadó panoráma. Régi domonyi temetőn átkelés.

A frissítőpontok választéka jól átgondolt, akár saját ellátás nélül is elégséges. Nápolyi, sós mogyoró, mazsola, víz végig igény szerinti mennyiségben van, félúton zsíros kenyér hagymával, lekváros kenyér, pezsgőtabletta, magnézium, aszkorbinsav (nem teljes a felsorolás). Az ökofaluban levendulás, mentás, fekete tea, alma, és még legalább ennyi más, ami már nem fért a memóriámba. Nehéz is tovább indulni. Beérkezéskor meleg étel, megkapóan kedves és figyelmes kiszolgálás. Porcelán tányér, fém evőeszköz, kockás abrosz, szalvéta, erős paprika külön tányéron. Csak ezekért is megérné.

Ha valamit nem említettem, az nem azért volt, mert elégedetlen lennék vele.

OlympusTúra éve: 20162016.04.25 01:43:43
megnéz Olympus összes beszámolója

Galga és Bika túrák

Lassan hagyomány, hogy a Galga Természetbarát Egyesület kettős fordulót rendez. Így volt ez a 16. hétvégén is. Szombaton a 14. Galga túrák rendezését az eddigi harmadik legnagyobb létszám mellett bonyolították (vélhetően) mindannyiunk megelégedésére. A hosszabb távok (30 és 50 km) érintették a Margita túrákról is ismert területeket - Domony, Domony - völgy - , a rövidebb távok a Gödöllői - dombság délebbi nyúlványait - Paja - völgy, Bika tó, Szent András - domb mutatták be egy kellemes áprilisi napon. Célba érkezésünkkor szája szegletében huncut mosollyal  mondta a rendezők egyike: " Sikerült elzárnom a csapokat!  Pedig izgultam, 11 óra magasságában  hatalmas esőfelhő volt látható a Dunakanyar fölött."  Egyúttal aggodalmának is hangot adott, mi lesz a holnapi Bika -  túrákkal, az előrejelzés nem sok jót ígér. A hatalmas üstben fővő, illatozó gulyásleves közelében akkor kevésbé foglalkoztunk a holnapi esetleges esőkkel, jó étvággyal fogyasztottuk el a kínált finomságot, amit akár natúr vagy sárgabarack lekváros fánkkal lehetett megfejelni.

Vasárnap reggel relatíve későn, enyhén szemerkélő esőben indultunk a Bika - túrák rajthelyére. 10 - 12 kilométerrel Galgahévíz előtt már intenzív esőben autóztunk. Az Öko falu bekötőútján szembe találkoztunk egy esőkabátos sporttárssal, aki már abszolválta a napi penzumát. Zokniján, cipőjén a sáros foltok ugyan árulkodtak, de elhatározásunkban befolyásolni nem tudtak bennünket. Alacsony rajtszámaink láttán tudatosodott bennünk, hogy nagy tömeg nem lesz ezen a rendezésen. Bár erre nem kérdeztem rá, merem valószínűsíteni, hogy a résztvevők (mindössze 10 %-a az előző napi létszámnak) döntő többsége a Galga Kupa miatt vett részt a rendezésen.

A 3600 méteres kör valmivel hosszabb volt, mint az előző években megszokott. Az első emelkedőnél szükségünk volt a terep fokozatra. Az új szakasz bővült egy 110 -115 lépés hossznyi emelkedővel, amit az erdőszélén jobbos kanyar követett. Itt hamar elértük az ellenőrző pontot, ahonnan egy vastag avarszőnyeggel borított völgyben jutottunk vissza a Bika - tóhoz, majd annak az Öko falu felőli oldalán ezen a napon sáros, nehezen járható földúton értük el a rajtnak és célnak helyet adó Bika - tó büfét. Nekünk résztvevőknek sem a kezdeti 6 - 7 fokos hőmérséklet, de az esős - szeles idő sem jelentett különösebb gondot - róttuk köreinket -. A rendezőknek annál inkább birkózni kellett a kellemetlen késő őszinek vagy kora tavaszinak mondható idővel. Köszönjük kitartásukat, a szinvonalas, családias hangulatú rendezéseket.

Fotók a túráról:

Túra éve: 2011
czenegabiTúra éve: 20112011.04.02 19:57:52
megnéz czenegabi összes beszámolója

Kedves Barátaim!

Erre a túrára 2 okból jelentkeztem: az egyik az, hogy Galgahévízen egy régen látott barátom lakik és így tudtam vele találkozni. A másik ok pedig, hogy vasúti fõvonal mellett van. Sajnos ez a szempont egyre fontosabb szerepet játszik, mert ha lehet az ott alvást szeretném elkerülni. Talán ha lesz egyszer autóm, akkor jobban tudok mozogni...

Fél 7-re értem az iskolába, azonban a 25-ös táv csak 7-tõl indult így egy félórát várakoztam az iskolában. Indulás után egy csapathoz csatlakoztam, akik az 50-esen mentek így Hévízgyörkön elváltak útjaink. Rögtön a falu végén volt az ellenõrzõpont és meleg tea. Kicsit meglepett a rögtöni frissítõ, de jól esett. A falu végi utcán rátértünk a Galgapartra, ahol jó darabon kellett menni Hévízgyörk sportpályájáig. Itt elindultam dél felé és enyhe emelkedõn és végre erdõbe jutottam. Kellemes hatású fenyves fogadott, ahol rögtön találkoztam egy mezei nyúllal. Meg kell hagyni jó húsban volt. Egészen a Bika-tóig erdõ-szántóföld váltakozás volt. A Bika-tónál rengeteg horgász tevékenykedett a tóparton és a túloldalt láthattuk az ökofalu éppen épülõ nagy épületét, ami gondolom valami fajta fogadóközpont lesz. A tó után ért a meglepetés: 2 meredek emelkedõ következett, amire nem igazán számítottam, de nem volt gond vele. A cél elõtt még a hévízi szántóföldekbõl kaptunk egy kis ízelítõt és végül jóízû zsíroskenyér mellett elmélkedtem a túráról.

Az idõjárásra kifogás nem lehet. Az utolsó szántóföldi szakaszon már egy kicsit aggódtam is egy esetleges napszúrás miatt, mert éreztem az arcomon, hogy fog a nap. Talajviszonyok megfelelõek voltak sár alig alig volt. Régen voltam ennyire tiszta túrán. (No persze a havas túrákat leszámítva.)

Az ellenõrzõpontokon diákok is segédkeztek, amit jó ötletnek tartok, mert így be lehet õket vonni a szervezõi tevékenységbe és a felelõsségérzetük az önbecsüléssel karöltve növekszik. A létszám nem volt magas, ami azért abban jó volt, hogy nem tömegvándorlás lett belõle. Persze azért kár, hogy kevesen ismerik hazánk eme táját és esetleg csak buszból vagy vonatból vetnek rá egy pillantást.

Jó pihenést mindenkinek!

Túra éve: 2010
biborTúra éve: 20102010.03.30 20:53:20
megnéz bibor összes beszámolója

Galga 50

Galgahévízre menet láttam az idén elõször gólyákat. Nem vagyok babonás, ebbõl mégis arra következtettem, hogy ha õk így kerepelnek remélhetõleg szupi idõ lesz!:) Nevezés a mintaszalag mellett  és 6:20kor P. Barnával útnak eredünk. A fehér vízmûves szalagok több mint a táv felén át mutatják majd az irányt nekünk. Szépen faragott fa kapun át kilépve köves út, régmúltat idézõ  de jó állapotban lévõ nyomóskút után a Palackozott italok boltja mellett haladunk el. 200 méter múlva a 37. sz. új kocsma jön és kezd gyanús lenni, hogy miféle kocsmától kocsmáig túra lesz ez:)) A Szabadság hosszú utcáján gyakorlatilag a falu széléig sétálunk hogy  balra fordulva megközelítsük az elsõ pontot. A fõúton átkelve rögtönzött papír utcanév-tábla hirdeti Mikszáth nevét. 1,84 km/16 perc  után e.p.  ahol  teával kínálnak minket. Néhány ház és veteményes után lesétálunk egészen a Galga partjára. Itt már feltûnik 1-2 korábbi induló elõttünk. Szalagok vannak bõven, még egy ódon, kidobásra ítélt rozsdás kannán is..:) Csak a szél le ne fújja a partról.. egy szál pólóban kicsit fázok a szélsüvítésben, nincsenek fák- épületek  ami útját állná. A vasútállomás közelében a kõkeresztnél újabb pont -34 perc/4,42 km. - itt is diákok õrködnek Harry Potteres könyveik társaságában. Átbaktatunk a hídon és a patak másik oldalán folytatjuk. Néhány km  vízpartozás; kezd HTMV-os feeling lenni.. Balra a Galga színébõl ítélve kétes tisztaságú vize pár 100 méterre jobbra a vonatok néhány percenként húznak el. Elõttünk pedig a hévízgyörki sportpálya kerül egyre közelebb. 7:20kor ,  - 60 perc/ 7,1 km-  és választhatunk a csokikból: epres vagy banános, naná hogy utóbbi:) Itt elválik a rövidtáv, mi maradunk a faluban néhány barkás- nárciszos kert után elérjük a vasúti síneket az M3as alatt. Átkelünk rajta simán még egy árva vonat se akar elütni:) A síneknél van elhagyott cipõtõl kezdve mindenféle dolog sajnos.. Az aszódi állomásnál a resti elõtt két lány igazolgat, 10 km/1:26. Nagy fehér "vasutas" kutyák ugatása közepette kanyarodunk vissza a Galga felé. Az aszfaltról nagyon hirtelen le a hídnál, majdnem benéztük :) Újfent vízközelben, pár száz méter múlva  mély árok áll. Sikerül átugranom rajta. Barna direkt belelép szerinte nem mély: csak eddig ér!- igen de õ majdnem 2 méteres legény:) Földutunk ismét  sínekbe ütközik, átmegyünk a hídon és folytatjuk az aszfalton. Buszmeg, gumiszervíz. Hoppácska ez nem kell nekünk! Így vagy 200 métert sikerül rátenni a távra, hát inkább több legyen, mint kevesebb. Van aki rövidíteni szokott én egy picit általában hosszabbítani:D Visszatérünk egy rövid utcán át a Galgához. Egészen közel van a víz, jó érezni a jellegzetes "vízpart"-illatot. Domony elõtt úttalan füvesbe visz a szalagozás,majd elhagyatott temetõ és meglátjuk a falut. Barna örül, hogy "civilizáció"hoz érkeztünk :) Az Édes presszónál kis szünet 14,4 km/2:17nél. Végigmegyünk Domonyon és megállapítjuk a faluban egész más választási plakátok vannak mint az elõzõben. Errefelé úgy látszik egy falu egy párt plakátjai- már amennyit láttunk belõle. A faluvégén kisebbségiek érdeklõdnek hova tartunk, a kutyát szerencsére nem engedik utánunk=) Szántóföldek közt hamarosan hullámozni kezd picit a táj és végre valami  felfelé!- irány is van. Ma elõször fás részen  megyünk, majd a dombtetõn csak úgy a fák közötti szalagozáson. A fûben mindenütt lila ibolya tömény illattal, hmmm:) Ez a szakasz kicsit gazos - gázos lenne nyáron, most nincs vele semmi gond a szeder és egyéb szúrós- tépõs- ragaszkodós társai nem fejlõdtek ki még igazán. Kövekkel szórt útra huppanunk és a szebb napokat is megélt laktanya romjait láthatjuk. A közepe táján páran lövöldöznek- nem ránk, célba.Elzárt építési területek is vannak , belépni tilos és életveszélyes. Vajon mit építenek ott, romot?:) Az átlátszó fémbõl készült kerítés mellett egy sorompónál elhagyjuk a laktanyát s máris Vácegresen vagyunk.Az útkanyarban újabb e.p. 9:48kor. Csoki, szendvicsek, innivaló. Barna marad a pontnál segédkezni én pedig magam folytatom. Még egy kanyar balra s a földút és a pest megyei piros sávjelzései. A nap folyamán elõször látok jelzést,teljesen elfeledkeztem róla, hogy egyáltalán léteznek:) A lankákon lehet sietni, elõzök egy kirándulócsoportot majd utolérem B. Istvánt. Balra totál lepusztították az erdõt, füstölgõ kupacok s rendezetlenség maradt..

A tavak elõtt finom virágillatot érzek,ám egyik oldalon se látni virágot. Azt hiszem képzelõdök, de kicsit feljebb rengeteg odvas keltike bukkan elõ.Tehát nem bolondultam meg csak jól kiszimatoltam:) Beérünk a házak közé  Domonyvölgybe és egy négyes elágazásnál szalag- hiányosságok vannak. Jobbra fordulunk, kicsit kétségeim vannak,hogy itt kell menni  lehet elõbb kellett volna jobbra fordulni? Azonban az utca közepén egy megcsonkított szalag megerõsít bennünket, hogy jófelé tartunk. Valóban, a lovardánál bejön a sárga s az út szélén folytatjuk.Messzirõl azt olvasom hirtelen, hogy ellenõrzõpont 50 m és balra nyíl. Közelebb érve látom , hogy élelmiszerbolt az a felirat:D Viszont tényleg van egy másik fán mellette olyan , hogy E. P. 50 m . Nah, nagyot nem tévedtem:) Kereken 11kor pecsételnek a fiúk. Innen indul a 20as táv, néhány résztvevõjével nemsokára találkozunk is. Addig azonban barackos müzli, víz, és ameddig csak lehet maradunk a sárgán. A 3as út széle helyett jobb az azzal teljesen párhuzamos fásban menni. A híd elõtt persze muszáj rámenni, de a fele szakaszt így megúsztuk autóközelség nélkül. A Zöldházzal szembeni oldalon is végeztek némi faritkítást..érdekes mostanában bármerre megyek mindenütt úgy fogy a fa mintha lopnák..egyre több a ritkított- tarvágott rész..Átmászunk a síneken majd a vadvédelmi létrán ami elé sorompó került és a valkói erdészet felhívása- tiltása. Végre egy kis emelkedõ és balra át a zöldre. A jelzés mentén végig drótkerítés.. Egy völgybe lenézve furcsa jószágot látunk : mintha napelemes és elektromos kütyü lenne vajon mire használhatják? Fentebb van egy másik közvetlenül az út mellett: napelemes rész, alatta fém doboz, drót és a drót vége a kerítéshez erõsítve. Napelemesen vezetnek bele áramot? Nem értem mi szükség van erre..a vadak a szemmel láthatóan  nem régi és hibátlan kerítésen belül maradnak, akkor  vagy a túrázóktól vagy az errefelé kihalt, de ismét betelepített yetiktõl félnek és  igyekszenek szó szerint korlátok- kerítések közé terelni a turistát és tenni róla, hogy útvonalkövetõ legyen. A  kispistázókra megrázó kerítésmászás jár:) Lekoccanunk a Nagy- Völgybe ahol süppedõs homok fogad. Megállapítom, hogy a homokat max. a strandokon bírom díjazni továbbra is..A völgybõl felfelé a buckára a számba repül egy muslica vagy szúnyog? Csak kaparja , kaparja a torkom.. iszok rá és utálkozok én nem eszek húst ez meg rámkényszeríti magát. Az öngyilkos  merénylõ  vérrovar támadása után felköhécselem magam a bucka tetejére a K/Z elághoz. Elég furán van megoldva, figyelni kell annak aki a másik irányból jön..a kéken újabb sorompó következik, majd egy tisztás mezõ a végén e.p.-vel 12:23kor. Kis idõzés után elbúcsúzok Istvántól mivel szeretném ha 8 órán belül lenne a vége. Jobbról kis dombocskák felszántva, elsimítva a porhanyós föld a barna ezer árnyalatával: halványsárgástól a mély barnáig keskeny sávokban váltakozva.Felette a kék ég és néhány tornyosuló felhõ. Mintha festve lenne..a dombok tetején az ellenfényben fekete fák sziluettje..Így nézelõdve egyáltalán nem unalmas, hanem szép ez a hosszú egyenes a völgyben. Pár eldobott papír és tudom, hogy hamarosan lakott- legalábbis sûrûbben járt rész következik.Elõbukkan a magasles, mellette a sátrazó lánnyal.Jobbról kerülöm a tavat a szalagozást követve, mondhatni bemelegítés másnapra..:)  A keskeny ösvényt nézegetem, jó lesz ez. Szép a tó, a tükrözõdõ víz, a napsütés.A büfé után irány a Szent- András domb. Egy pavilon után rövidke, de meredek part és az emlékmûnél a lányok fogadnak 13:17kor  -43,6 km/6:57-. Innen ösvény nélküli  füvesen le, jó lenne lerohanni de persze ez nem megy úgy ahogy illene=) Újabb kis felfelé a fenyõknél, ez sárban - jégben lenne bulis szakasz:) A szántó szélén elérem a magaslest,majd tovább egyenesen. Egy bal kanyar után szemben pár kéklõ, messzirõl is pofás , felmenni való hegy, a Mátrának tippelem. Kis homokozás, a falu szélén szemétkupac és hirtelen házak, ez már G.hévíz széle. A leírás a Bem utcát említi, aztán rájövök azon jöttem le, de merre is van a suli? Az utcaneves táblánál megvonom a vállam, annyi rémlik, hogy a templom közelében volt, megyek hát jobbra. Köves út és a reggelrõl ismerõs nyomóskút, ja téényleg tudom már hol vagyok. Néhány méterke és a faragott kapun be. Feltûnik, hogy az iskolát Rákócziról nevezték el, én is olyan nevû ált. suliba jártam.. csak kicsit arrébb:) Beérek 13:53 vagyis 7:33/ 48,24 km. Olyan 6,4 es átlag jó az nekem:) Fürcsi, majd a késõbb érkezõkkel rápihenés a másnapi Bikázásra:)) A diákok- gyerekek figyelmesen pótolják az enni- innivalót és a pontokon is jól helytálltak. Mindig jó látni ha fiatalok serénykednek és vesznek részt a rendezésben vagy a túrákon. A szervezés - társaság jóó volt, köszönjük:))

Túra éve: 2008
AtiTúra éve: 20082008.03.05 22:28:01
megnéz Ati összes beszámolója
Galga 50

Ha ezt a beszámolót közvetlenül a túra után írom, akkor hatalmas szentségelésekkel kezdtem volna... :)

Igen, ez volt azon a bizonyos napon, amikor 130km/h szelünk volt... :)

Ez kint ért a puszta közepén... Egyenesen menni nem lehetett, az esõt a szél az ember arcába csapta, és mintha apró kövekkel dobáltak volna. Egymás szavát nem lehetett hallani. Megállni se nagyon lehetett, mert elfújt a szél. Csak valahogy tartani magunkat széllel szemben, esõvel szemben, miközben az esõ minden létezõ oldalról és irányból átáztatott. A bakancsba fentrõl a nadrágból folyt be a víz, reménytelen volt bármit is kezdeni vele, hogy megpróbáljam szárazon tartani.

Szerencsésnek mondhatom magam, hogy a puszta közepén ért ez a vihar, mert ha erdõben kap el, akkor nemcsak az esõt, de ágakat, vagy egész fákat is az ember arcába sodort volna... Vagy esetleg a meredek tóparton, ahol a csúszós agyagút 10 centis, és lejt a víz fele. Itt úszás lett volna a vége... :) Netán a cél közvetlen közelében, ahol a fél falról leszedte a vakolatot a szél... Lásd képek hátrébb...

Szóval a túra végén annyira nem voltam boldog az idõjárásra. :D

A szervezõk minden további nélkül adtak nekem egy száraz tasakot, hogy legalább az oklevelet és a kitûzõt szárazan tudjam hazavinni, ha már minden más szanaszét ázott... :)

No de kezdjük az elejérõl... :) Tavalyi beszámolókat olvasva egy jól ellátott túrára készültem, ezzel nem is volt gond, sok helyen kaptunk dolgokat, enni-, innivalót. Volt, ahol vizet, volt ahol üdítõt, volt ahol teát, sõt már a rajtban egy kis teával és kávéval kínáltak mindenkit.

Rengeteg aszfalt volt, sokat mentünk városban és országúton. Ez engem nem zavart, de tudom, hogy van, aki nem szereti az aszfaltot. A városoknak is megvolt a maga érdekességük, úgyhogy még az a rész se nevezhetõ unalmasnak.

11 ellenõrzõpont volt az 51 kilométeren, ez szépen el volt osztva, úgyhogy szép emberi távokat kellett csak megtenni egy-egy pont között, ez lelkileg mindenképp jó dolog. A problémásabb városi szakaszokról térkép volt adva, hogy a helyismeret hiánya ne okozzon problémát.

Taln a legmonotonabb rész a Galga patak mellett volt, ami 3 ponton keresztül kísérte az embert, de ez sem volt vészes.

Egy kis csendes esõ után még a nap is kisütött, így a Bika-tó megkerülése gyönyörû idõben történt. Kellett is a jó, mert az agyagos út csúszott, és bal oldalt a tó, jobb oldalt a szúrós bokrok. :) A sebesség itt igencsak minimálisra csökkent, többekkel találkoztam ez után a szakasz után, akiknek nem sikerült esés nélkül átjutni ezen a szakaszon.

Az utolsó ellenõrzõpont után egy meglepetéspont, majd elkezdõdött az égszakadás... Elõször csak villámlott, már ez se töltött el túl nagy nyugalommal a puszta közepén, dehát vastag gumitalp, így túl nagy baj nem lehet. :) Aztán jött az esõ és a szél, ami nem hiányzott...

Helyi srácokkal mentünk ezen a szakaszon, õk pontosan tudták merre kell menni, úgyhogy szerencsére nem kellett még azzal is foglalkozni, hogy olvasgassak (neeeh, reménytelen lett volna, amint elõveszem az itinert, az már másik faluban lett volna... :)), vagy messzire nézegessek, hogy merre van a szalagozás. Ez is elég reménytelen lett volna különben, mert túl sokáig nem lehetett egyenesen nézni, leginkább a földre hajtott fejjel haladtunk, és kb 2 métert néztünk elõre, amit muszáj volt.

A célba beérva a vihar alábbhagyott már, de a pusztítás nyomai a sulin is látszottak, lásd utolsó kép.

Bent finom forró tea és meleg étel próbálta feledtetni, hogy minden egyes lépésnél mintha magammal hoztam volna a Bika-tavat. :)

Autóban egy gyors átöltözés száraz ruhába, fûtés a maximumra, és irány haza.

Nagyon jó kis túra volt ez. Így utólag visszagondolva már teljesen mókásnak tûnik az egész elázás. Ilyen idõjárásunk is van mostanában, ezt is túl kell élni. :)

Köszönjük a szervezést!

Képek, térkép, 3D térkép, út Google Earth formátumban itt: http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=2815

olahtamas-Túra éve: 20082008.03.02 00:43:48
megnéz olahtamas- összes beszámolója
Galga 20 teljesítménytúra.

Gondolkodtam, hogy szombatra hova is menjek, végül az idõjárás miatt a HEV féle jelzésfestést elvetettem, és egyéb távoli vidékre sem akartam menni, így jött a képbe, a Galga teljesítménytúra.
Eleinte a 25 km-es távot terveztem, de a Pygmea általi rábeszélõ érvek hatására, végül a 20 km-es távot választottuk.
A Nagykakas büfében kellemes meleg fogadott, így kényelmesen tudtuk összerendezgetni a felszerelésünket, amire a várható esõ miatt nagy szükség is volt.
Gyors nevezés, egy gyors feles, és végül 25 perc után el is rajtoltunk.
Bár az itiner az országutat javasolta, mi azért a párhuzamos sárga jelzésen mentünk, ha már úgy is ott van.
Persze hamarosan az is kivitt a forgalmas útra, de így legalább megfeleztük a balesetveszélyes szakaszt, és a szemerkélõ esõ miatt kialakult pocsolyák, autók általi ránkfröcskölésének is kevesebbet voltunk kitéve.
A Zöldházak mellett kezdtek a futó, azaz gyaloglómûveink bemelegedni, itt hagyott el minket Urs mosolyogva és futva az emelkedõn.
Szerencsére hamar vége lett az emelkedõnek, ami után a zöld jelzést kellett követni.
Egy kopott zöld fordító jelzés mellett szalagozás vitt egy alig járható ösvényre, ezen mentünk tovább mivel amúgy is jó irányba vezetett. Hogy ez a rendezõk szalagozása volt, vagy másé azt nem tudtuk.
Hamar ismét a zöld jelzésen folytattuk az utunkat, és láttuk, hogy jó páran a felfestett jelzést követték.
Az itiner szerint is a zöld jelzést kell követni, de azt elfelejtették megemlíteni benne, hogy a zöld jelzés két útvonalon is van, így aki nem tud róla, az könnyen mehet egy bónusz kört !
Kellemes idõben mentünk, mert a kezdetben csepegõ esõ is elállt, így érkeztünk a Nagyvölgyi ellenõrzõponthoz.
Ismét egy kis szuszogással küzdöttük le a következõ szinteket, majd a már ismert Gödöllõi kéktúra útvonalára tértünk, egy kilométer erejéig.
A letérés szépen ki volt szalagozva, így magabiztosan kanyarodhattunk rá, a Bika-tó felé vezetõ útra, ahol a Hévízgyörk ttúra is vezet.
A Bika-tavi ellenõrzõpont felé közeledve valami morgást hallottunk a távolból, de amint megláttuk a villámokat, már sejtettük, hogy itt valami kezdõdik.
A pontõröket mire elértük, már elég rendesen zuhogott, így a javaslatukra, a legrövidebb úton mentünk az õrházhoz, de még így is 11 percig tartott az út, ami elegendõ volt, hogy az esõköpeny alatti esõkabát is kezdjen átnedvesedni.
Remek hely az õrház, ugyanis az emeletén fûtött büfé van, így be is rendezkedtünk, mint ha egy mosodában lettünk volna, szépen kiteregettük a ruháinkat.
Természetesen mindezt azután, hogy az életmentõ unikumadagomat, orvosilag bevételeztem. Erre nagy szükségem is volt, mert egy gyomorrontásból kifolyólag, már 2 napja nem ettem semmit, és a taktikám alapvetõ része volt, az energia ily módon történõ pótlása.
A kinti cudar idõt ablakból szemlélve, egy kis powerballozással ütöttük agyon az idõt, mivel a szintidõnkbe bõven belefért, hogy megvárjuk, míg eláll az esõ.
45 perc után végül nekivágtunk a folytatásnak, és az itinerben Szent András dombnak hívott földvárhoz vitt, a szalagozás.
Az emlékmûnél hamar végeztünk az ellenõrzõponton, majd a szalagozást követve, néhol úttalan utakon haladva értünk fel egy mezõ szélére, ahonnan ismét megláthattuk a Mátra tömbjét.
Innen Délkelet felé vitt a szalagozás a mezõ és az erdõ határán, majd egy jobb-bal kanyarkombinációval folytatódott. Itt visszakiabáltunk egy fiatal párt, akiket már a buszon megismertünk, mert õk csak a jobb kanyart vették észre.
Galgahévízre beérve elfogyott a szalagozás, és az itiner kissé leegyszerûsített térképe, és szövege alapján ember legyen a talpán, aki megtalálja a célt.
A térkép eleve felejtõs, mert csak úgy be volt húzva, hogy valahol itt.
A leírásban meg annyi volt, hogy a célba a Bem utcán érünk. Még szerencse, hogy emlékeztünk a kiírás szerinti Széchenyi utcára, mert ki az, aki ttúrára túrabibliát cipel magával :)
Azért nem volt nehéz megtalálni az iskolát, mert érzésre toronyiránt menvén útba esett, viszont, hogy melyik ajtaján kell bemenni, azt csak a kijövõ túrázókból vettük észre.
Mindenesetre jó volt a túra, és a végén felszolgált rizseshús is jól esett.
Egy picit részletesebb itinerrel, és egy valamivel pontosabb térképpel, lehetne még javítani a rendezvényen, de így is nagyon jó volt !
Köszönet a rendezésért !

képek:

Túra éve: 2007
adam89Túra éve: 20072007.06.10 15:51:25
megnéz adam89 összes beszámolója
Galga 50 - Mivel a Nemzeti bajnokság egyik futama számomra kötelezõ volt a részvétel. Elõzõ este egy rövid kocsmázás után alvás a Galgahévízi Ált. Isk-ban. Szerencsére a hatalmas tornateremben össz-vissz kb. 10-en voltunk úgyhogy rendesen tudtam aludni, nem úgy mint pl. a Baranya-Tolnán. Reggel az elsõk között 6:10-kor indultam a Galgás Anitával s két csapattársammal Csabával és Ádámmal. Az elsõ néhány km-t a teljesen összenõtt Galgahévíz és Tura utcáin tettük meg. Az elsõ ep. a turai kastélynál volt, ami kívülrõl gyönyörû, belülrõl meg nem tudom, de van egy olyan sejtésem hogy nincs olyan jó állapotban mint ahogy kívülrõl látszik. A kastélypark megkerülése után elhaladtunk a turai piac mellett, majd a Galga hídján átkelve rögtön a második ponton találtuk magunkat. Ezután egy igen unalmas szakasz következett kb. másfél órán keresztül, amíg elértük Hévízgyörk határát. Itt zsíroskenyér és pezsgõtabletta várt minket, igaz a víznek igen érdekes íze volt, de gondolom ezért adták a pezsgõtablettát:-) Továbbindulás után átkeltünk a vasúton s a sineket egészen Aszód állomásig követtük egy ösvényen. Ekkor már akkora hõség volt hogy úgy döntöttem póló nélkül folytatom az utat (természetesen a célig teljesen összeégtem a tûzõ napon). Rövid séta után elértük a Petõfi Múzeumot, ahol már az 5. ep. volt. Ezután ismét egy kissé unalmasabb rész, az aszfaltúton Ikladig, ahol Csaba kedvéért beiktattunk egy 10 perces sörözést is az útmenti kocsmában. Pár száz méter megtétele után Domonyban voltunk, ahol egy sarki kocsmában volt a pecsételõhely. A falu végén majdnem sikerült eltévednünk de egy faluvégi cigányasszony meglepõen barátságosan elmagyarázta mi merre van. Egy kisebb kaptató után végre elérkezett a túra elsõ árnyékos része, de sajna nem tartott túl sokáig. Néhány perc gyaloglás után máris a domonyvölgyi horgásztónál voltunk. Félóra alatt leértünk a 3-as fõúthoz, ahol Laci bá, a fõszervezõ volt a pecsételõ személyesen. Itt mindenki kedvére választhatott 3 dl üditõt az eladónál s egy csokit a dobozból. Itt tartottunk vagy 20 perc szünetet, mivel már a felén túl voltunk: 31km-nél voltunk, s még csak pont dél volt.
Indulásunk elõtt nem sokkal megérkezett Márton Dani is, akivel az út hátralevõ részében együtt mentünk, s jól elbeszélgettünk. Pár száz méter országúti gyaloglás után elhaladtunk az ország legnagyobb sárga jelzése mellett, majd hegynek fel (na jó dombnak:D) s egy kis emelkedõ után végre erdõs szakasz követkett, a túrán talán elõször. Kb. másfél órával késõbb elértünk egy útelágazáshoz ahol ha kicsit nem figyelünk könnyen elmehettünk volna rossz irányba: egyetlenegy árva szalag sem jelezte, hogy le kell térni a kékrõl, Ezután is szalag kb. egy kilométeren keresztül nem volt, de mindegy. A Bika-tavi ellenõrzõ pont, és a tó megkerülése után a büfében egy újabb 10 perces intermezzo következett.(A jéghideg õszibarack fantasztikus volt 3 óra 35C fokban való gyaloglás után.)Innen csak 2-3 perc a Szent András domb, az utolsó ep. aminek a tetejére lépcsõk vezetnek fel. Sajnos ezután - mint késõbb kiderült kiderült- rossz irányba jöttünk le a dombról és a 15-ösök szalagozását követve a mûúton indultunk Galgahévíz felé. Fél km után a csapat két részre oszlott, én és Dani mentünk a jónak vélt szalagok után egy poros földúton, míg Anitáék a mûúton be a célig, de így is csak 5 perccel elõztek meg minket, bár késõbb kiderült egyikünk se a jó úton jött be, de a térképet megnézve nem volt rövidítés, sõt! 15:46-kor értem be, tehát 9:36-ot mentem ami nem valami jó, de aznap valahogy semmi kedvem nem volt kihajtani magamat az elviselhetetlen kánikulában. A célban a meleg leves jól esett, s fél hat körül indultunk haza Bp.-re.
Összegezve a túrát: az elsõ 15 km elég unalmas de mivel még nem jártam eddig arra sohasem én azért élveztem, az utolsõ 15 km pedig kifejezetten jó volt. Az ellátás egész jó csak a leírás és a szalagozás lehetett volna jobb is. Az útleírásban a résztávok általában nem feletek meg a valóságnak, sõt néha már vicces is volt, hogy a térképen 2 ugyanakkora távolságú szakaszra az egyikre 7 km-t a másikra csak 4 km-t írt, vagy hogy a két domonyvölgyi pont közötti szakaszra 5,5 km-t írt amit laza tempóban legyalogoltunk 33 perc alatt, úgy hogy még egy kicsit el is mentünk a rossz irányba. Ha ez igaz akkor ott 11km/h-ás átlaggal jöttünk.:D

Túra éve: 2005
magyarpityuTúra éve: 20052005.04.29 14:17:35
megnéz magyarpityu összes beszámolója
Galga 50

Tavaly ez volt az egyik leghangulatosabb túrám, nagyon jól éreztem magam. Az idén már nem volt akkora varázsa, talán a tavalyi szép emlékek miatt kicsit csalódást is okozott.

Idén nem aludtam Galgahévízen, mint elõzõ évben, viszont szombaton nem volt kedvem korán kelni, 3:50-kor jelzett a telefonom, kinéztem az ablakon, de sajnos szép idõ ígérkezett, még csak nem is foghattam az esõre, hogy visszabújtam aludni :)) Aztán 1/2 6 körül, amikor hét közben is szoktam kelni, felébredtem és úgy éreztem, kialudtam magam és mehetnékem volt. Szerencsére péntek este mindent összekészítettem a tervezett hajnali indulás miatt, így aztán gyors öltözés, pakolás után hamarosan a buszon nézegettem a telefonom, vajon elérem-e még a 6:35-ös vonatot. Elértem, de csak 8-körül értünk Galgahévízre, negyedórát késett a vonat. Rengetegen szálltak le, szaporáztam a lépteimet, innen még vagy 1,5 km a rajt és 7-ig lehetett indulni, de semmi baj, gondoltam, a 12 óra szintidõbõl marad még majdnem 11, de nekem 10 is elég lesz.

Útban a falu felé jött szembe velem egy néni, ment ki a földekre dolgozni, köszöntem neki, mire egy fiatalos sziával visszaköszönt, jólesett! A faluban ismerõs utcák következtek, a park a szökõkúttal, ami emlékeim szerint idõnként csenget egy picit (talán álmában? Tavaly már sötétben járkáltam erre, próbáltam felfedezni a falut a túra elõtti napon.) Gyors nevezés után indultam.

Az útvonalleírás igen felületesen kezdõdött, még szerencse, hogy jártam már itt tavaly, különben mindjárt indulásnál bajban lettem volna, mert a Rákóczi emlékhely díszkapuján kellett átmenni, de hogy az merre található, az nem derül ki a leírásból. Hosszú aszfaltúton keresztülmentünk Galgahévízen, majd rögtön Tura következett. Tura kellemes kisváros, láttam egy hatalmas öreg fûzfát egy kicsi utcácska elején, és ezt az utcát -micsoda egybeesés- Fûzfa utcának hívták. Elmentünk a kastélyig, amit Ybl Miklós tervei alapján építettek 1883-ban. Visszafelé a templom mellett haladtunk el. Ravasz módon van a templom építve, az út mellette felvezet a bejárathoz, nem is lehet megkerülni a templom kapuját. Ha már így alakult, benéztem, milyen is belülrõl.

Tura után egy darabig a Galga töltésén mertünk, már másodmagamban voltam, beért egy idõsebb túratárs, átvettem a tempóját. Beszélgettünk, illetve inkább õ beszélt én meg hallgattam, többszörös Balaton-átúszó, maratoni futó és Kinizsi 100 teljesítõ volt. Hévízgyörk határában a Galga hídnál köszöntünk el, õ ment a 25-ös útvonalán tovább, én meg nekivágtam a vasúti sínek mellett a töltésnek-ároknak, hol magasabban, hol alacsonyabban mentünk mint a vonat, nem ez volt a túra legszebb része. Itt ért utol egy másik túrázó, vele aztán többször kerülgettük egymást.

Aszódon ismét városnézés volt, a Petõfi Múzem elõtt volt a pont. A múzeum épülete egykor evangélikus gimnázium volt, itt tanult Petõfi 1835-tõl 1838-ig. Tavaly nyitás elõtt jártam itt, idén akár be is mehettem volna, de most meg szûkében voltam az idõnek. Egyszer úgyis eljövök még és bemegyek körülnézni! Ismét hosszú aszfaltutak következtek, elõbb Iklad, aztán Domony. A domonyi pont egy kocsmánál volt. A pontõr eléggé meg volt már fáradva, szegény, nem is értette a helyzetet, folyton csak azt hajtogatta, hogy adjam fel, ha nem bírom, mert nagyon el vagyok már csúszva, nem fogok Domonyvölgybe érni pontzárásig :)) Nem vitatkoztam vele, már túl a 20. km-en 6 körüli átlaggal simán behoztam az 1 órás késésemet, de azért megnyomtam kissé a következõ löszös-homokos földutat fel a dombra és le a horgásztóhoz. Tavaly itt volt pontõr az a srác, akivel összebarátkoztam akkor, elõzõ nap fociztunk, nagyon jól szórakoztunk. Most nem õ volt itt. A tó után következett a lovarda, ahol egy kancát láttam a kiscsikójával, nagyon aranyosak voltak!

Domonyvölgybe a gáton át érkeztünk, aztán keresztül a településen, az autóút mellett volt a kocsma az ellenõrzõ ponttal. Megpihentem kicsit, az erõltetett tempó miatt megfájdult a talpam, innen már nem rohantam annyira. Elköszöntem a rendkívül barátságos pontõrtõl, még kicsi aszfaltút, aztán végre beérkeztem az erdõbe, következett a túra legszebb része. Dimbes-dombos vidék, hol fák között, hol réteken, hol szántók mentén gyalogoltunk, hamarosan elértem a Paja-völgyet, amirõl igen rossz emlékeim voltak tavalyról. Most minden szép zöld volt, tavaly mintha végetérni nem akaró barna-szürke szántóföldek között kellett volna föl-le hullámzani. Valahol egy nyúl ballagott át elõttem nem messze, nem vett észre, ráérõsen emelgette a lábait.

Aztán ismét földúton a Bika-tóhoz, amit szinte megkerültünk. Tavaly valahogy nagy élmény volt, most nem tûnt olyan izgalmasnak, talán mert nem váratlanul bukkant elõ a tó, de azért szép volt és kellemes a partján fák között sétálni. Felmentünk a Szent András dombra, ami mindjárt a tó mellett fekszik. Tavaly másik irányból érkeztem, most elkavartam, de látszik lentrõl az emlékmû, oda kell felmenni. A ponton az a lány is ott volt, aki tavaly mesélte, miért is Bika-tó a Bika-tó. Több változat közül az tûnt a leghihetõbbnek, hogy egykor a falu egyetlen tenyészbikája belegyalogolt, és többé nem került elõ. Nem kis derültséget okoztam a pontõr gyerekeknek azzal, hogy még arra is emlékeztem, ez a lány milyen pólóban volt tavaly!

A Szent András dombról szalagozás vezetett be a faluba, legalábbis gondolom, mert ez állt az útvonalleírásban, és eleinte valóban láttam is a szalagokat, de aztán elmaradtak valamelyik szemétdomb mellett, beleolvadtak a többi színes kisebb-nagyobb papír-mûanyag-egyéb faluhatár jelzésbe, mert errefelé már távolról meg vannak jelölve a falvak határai. Jó volt a szalagozás, rögtön feltûnt, mikor eltûnt :)) Az Öreg-hegyen bolyongtam, nagyjából sejtettem az irányt, késõbb meg is találtam a szalagozást, amit hamarosan ismét elvesztettem, de akkor már látszott Galgahévíz. Végül a falu másik végén lukadtam ki, a kertek között kellett volna beereszkedni, túl hamar elértem a házakat, még hosszan mentem, mire elértem az iskolát. Itt megint gondban lettem volna, ha csak magamra és az útvonalleírásra kellett volna támaszkodjak, mert a cél nem itt volt, hanem a Gaia hotelben, de a helyiek eligazítottak, hogy csak tovább egyenesen, el se lehet téveszteni, és tényleg, 1/4 6 után valamivel beértem a célba, ahol fincsi meleg ebéd várt, nagyon jólesett!

Eredetileg a 19:00-ás vonattal akartam hazamenni, de olyan korán volt még, hogy akár a 18:11-est is elérhettem volna, nosza, evés és pihenés után, meg némi beszélgetés után elindultam a vasútállomásra. Már elmúlt 3/4 6, hátra volt még bõ 1 km és majdnem 20 perc, szaporáztam hát, biztos ami biztos. Útban a vasútállomás felé jött szembe velem egy néni, jött haza a földekrõl, köszöntem neki, mire egy fiatalos sziával visszaköszönt, jólesett! Mintha már jártam volna erre :)) A Galga hidat elhagytam, mikor láttam a messzi távolban, a szántóföldek mögött közeledni a vonatot. Futásnak eredtem, hátha odaérek még, aztán szinte a vasútállomásnál jártam, mikor láttam, a vonat csak lassít, de nem áll meg, átrobog az állomáson. Ez gyorsvonat volt, nem az én vonatom, és egyébként is, nem értem volna el. Az állomáson kicsit pihengettem még, igen hamar kiértem, 10 perc se kellett.

Jól döntöttem, hogy eljöttem ismét, szép idõ és jó hangulatú túra volt, pazar ellátással! De máskor inkább idõben indulok és nem rohanok annyira, mert a végére igencsak égett a talpam, kissé furcsán jártam másnap :))