Rómer Flóris emlékút - (Új) Jelvényszerzõ túramozgalom

Kedves érdeklõdõ!

Az Ösvénytaposó Baráti Társaság 2009-ben új jelvényszerzõ túramozgalmat indít a Bakony-hegységben. Méltó emléket szeretnénk állítani Dr. Rómer Flórisnak, aki a Bakony-hegység elsõ tudományos kutatója és legkiválóbb ismerõje volt. A Magyar régészet megalapozója.

Az emlékút végigjárása során megismerkedhetünk a bakonyi táj változatos arculatával, ismert és kevésbé ismert településeivel és geológiai érdekességeivel.

Az útvonal a festõi szépségû Cuha-völgybõl indul, majd a Porvai medencébõl nyílik csodálatos panoráma a hegység legmagassabb hegyeire. Végig megyünk a Barátok-útján, amelyen régen a Bakonybéli szerzetesek jártak. Körbe járhatjuk Bakonybélt, és a Szent-kútat, ahol egykor Szent Gellért remetéskedett. A Kerteskõi-szurdok varázslatos sziklái közt folyó Gerence-patakot kísérjük, majd a Nagy-Som-hegy oldalában végig haladva eljutunk a Zoltay-forráshoz. Zirc fõterén megtekinthetjük a 0 km-es bakancsot ábrázoló követ, majd Nagyesztergárra érve Ányos Pál szülõházát is megnézhetjük. Hangulatos völgyben, csörgedezõ patak mellett vezet utunk, gyönyörködhetünk a festõi szépségû Csesznek várában. Felkapaszkodunk a Zörög-hegy tetejére, ahol egykor a Rómer Flóris kilátó állt. Keresztezve a kanyargós Cuha-patakot , majd Vinyét érkezünk meg a Likas-kõ-barlanghoz, melyen a bátrabbak át is mehetnek! A Bodzás-árok szép sziklái között megérkezünk az Ösfenyvesbe Fenyõfõre. Megkerülve a Kakas-hegyet megpihenünk a Szent-keresztnél, majd a Bécsi-árok széles völgyén át jutunk el túránk végpontjához Bakonykoppányba.

Az emlékút a zöld sáv jelzésen vezet Porva-Csesznek vasútállomástól Bakonykoppányig, kivéve a Kerteskõi-szurdok és a Zoltay-forrás között.
A túramozgalom 72,5 km hosszú. Bármelyik irányból végigjárható.

További információ, útvonalvázlat a Rómer Flóris emlékút túramozgalom honlapján található.