Zöld túrák (Budai-hg)

olsenTúra éve: 20232023.03.27 15:43:16

szia emberek,túra a budai oldalon,csak afféle zöld,mint a régiek..de ez mostani volt,márciusi,Emánuel napi és magyar,mert más uniós ország sztrájkol vagy arra készül,kevesellvén a bérét,de mi nem,elégedettek és békepártiak vagyunk,víz ugyan kevés és egyre kevesebb,de majd hirtelen sok lesz,mint az uniós forrás.Szóval,reggel nyolc óra múlt egy másikkal,és hárman is állunk a sorba,mert menni kell,és késői ihlet,utazni el nem lehetség,marad a Normafa,fagyos szélben bezárt kocsmahivatal előtt ücsörgő szervezőgárdával.Nyugger kedvezményt veszek igénybe,nem mintha rá lennék szorulva..de..ez is húsz deka kenyér,a Gulag napi fejadagja sem vala sokkal több az életben maradt szépírók szerint.Aztán kifizetem a fennmaradó összeget és nőtársammal a hónom alatt belecsapunk a fölfelébe.Épül és szépül a környék,parkoló és kerítés,mögötte sem őrzővédő,sem munkaerő,vasárnap a templomi nap,megyünk a szentély felé,ami nekünk a fa,sok,erdősülve..először székelykapu,vízvételi lehetőség,aztán zöld kereszt hosszasan..kutyák felöltözve a húszfokos rohangászáshoz,de a gazda ezt tartja okosnak..én pedig őt nem..megyünk páran,futó párosok előznek,vegyes és egyivarúak,ki-ki kivel szeret.Aztán a Makkos,ahol szintén az építőipar adja elő magát,kerítésileg,és tornaterem is van már,mert nagyon hiányzott,tényleg,így más..még egy pláza kell vagy legalább kettő,ettől jobban leszünk.Marad a jel,megyünk kanyarban Keszi felé,ami oda Buda,házikók közé futunk be,pár százmillióba lehet némelyik,de piac is van,tökéletes a kiszolgálás.Patakparton megyünk a mamutfenyő irányába,a meder porzik,hiába,hiányzik az uniós forrás..Aztán a fenyők alatt ott a békesség,és a kód,úgyhogy tova és el,lovaspóló pálya jobbról,meg Ökörapáti,és a Fekete hegyek felé húzunk,ez már Mária út,ugyanabból a színből,de sebaj,autók is jönnek-mennek a vasárnap ellenére..Hosszasan gyalogolunk,amíg egy háromszög nem keresztezi utunkat,itt az itiner balkanyart javasol,nem is gondolkozunk sokat,ezért a pénzért?Etetőpont nápolyival és narancslével,a citromost megpróbálom,nem jön be,marad a gyaloglás,át az úton,aztán megkeressük a meteor jelét,az kell a továbbiakhoz.Kőbányák között tekeredik az utunk,kerítéseket mászunk,rövidnadrágos arcok mellőznek bennünket,és előbb-utóbb megint Budakeszi,mert ez így kerek..és visszafelé villanyos történelem,keressétek,mert el van dugva,de egy geoláda odavezethet..és megint a kereszt jele ugyanabból a színből,még egy kis sárga,és megint a cél,ami ugyanazokat az arcokat tartalmazza,meg jelvény és oklevél és minden ilyesmi,kenyér és tea..magunk részéről rohanunk,mert eljárt a mosógép és ítéletidő közelít a kormányhatározatok ellenére.

Remek időt fogtunk ki,az útvonal tetszetős,igazi lazulós vasárnap lehet mindenkinek..Neked is..