túra éve: 2011
Bujáki kikeletTúra éve: 20112011.04.20 01:05:23

Bujáki Kikelet 25 km.(idei túra szezon kezdete)

Idén,mint az utóbbi pár évben az április hónap volt számunkra a túra szezon kezdete. Utóbbi években megküzdöttünk a Hanák Kolossal,de idén úgy gondoltuk kipróbálnánk valami mást is. Így esett a választás a Bujáki Kikeletre. Mellette szólt,hogy a környéken még nem jártunk,és az is,hogy kíváncsiak lettünk a mások által már többször leírt híres fánkos vendéglátásra.

A fél nyolcas rajtnak köszönhetõen nem kellett túl korán kelnünk,és így frissebben indulhattunk el az ismeretlenbe. Az indulási pontot könnyen megtaláltuk,hiszen elég sokan érkeztek kocsikkal és így ezen a napon az iskola volt a legfelkapottabb hely a városban. Nevezés után az utunk a boltba vezetett,amit nevezhetnénk elsõ ellenõrzõ pontnak is,hiszen sok túrázó itt állt meg elsõnek a készleteiket feltölteni.

Az út sok helyen keresztezte a mûutat,de ez nem vont le a túra értékébõl semmit. A jó idõnek köszönhetõen nem sok helyen volt dagonya,de ahol volt ott is könnyen ki lehetett kerülni azokat a széles útnak köszönhetõen. A részletes és gondosan leírt tájékoztatónak köszönhetõen gyakorlatilag nem lehetett eltévedni,annak ellenére,hogy nem sok emberrel találkoztunk a várhoz vezetõ kaptatóig. Itt az emberek egymásnak adták a "kilincset" az ellenõrzõ pontnál,ahol csoki volt a jutalom azoknak akik felmásztak a hegyoldalban. A várból sajnos elég kevés maradt meg,és remélem egyszer még valaki lát benne fantáziát,és egy kicsit rendbe teszi a környékét.

A vártól leérve jött számomra a legkellemetlenebb rész. Maga az út nem volt vészes,csak akkor amikor a Sas bérci kilátóhoz mentünk felfelé a tûzõ napon az alacsony növényzetben. Ekkor mit nem adtam volna egy kis esõért,ami felfrissített volna. Esõ nem volt,csak a második pecsét és egy jó állapotban lévõ kilátó,amit szépen rendbe hoztak az utókornak.

A kilátótól Bokor felé már az motivált,hogy nemsoká megkóstolhatom a sokak által emlegetett fánkot,így gyorsabban és senki által nem zavartatva haladtunk a falu felé. Megkerülve a falut,könnyen megtaláltuk a harmadik pontot,ahol meg is kóstolhattuk a bokri ellenõrzésnél a valóban kellemes ízû,és omlós finomságot.

A falut teli hassal,és bõven szintidõn belül hagytuk el,így nem kellett sietnünk a célig.

Összességében csak pozitív dolgokat tudok mondani a túráról. Szépen kidolgozott tájékoztató füzet,változatos táj és az a tény,hogy gyakorlatilag nem lehet eltéveszteni az utat annak ellenére,hogy a Cserhát térképemen nem is volt jelölve a szervezõk által kitûzött útvonal. Örültem neki,hogy nem olyan úton kellett haladni,amin már elõttem jártak,hanem sok helyen az állatokkal egy úton járhattuk.(szinte végig,bakancs helyett állat nyomok voltak az úton.) Néhol bujkálni,néhol pedig derékig érõ fûben kellett sétálni. Ezek miatt mondom én,hogy jövõre visszatérünk,reméljük már egy kisebb társasággal.

túra éve: 2009
Förster Kálmán emléktúra / Túra a határon átTúra éve: 20092009.09.23 23:57:40
Az idei évet arra szántuk rá,hogy minél több túrán vegyünk részt.Már hónapok óta válogattunk a különbözõ lehetõségek közül,és a választásunk a Förster Kálmán emléktúrára esett.A választásunk mellett szólt,hogy jó idõ igérkezett,és nem tünt a leírások alapján nehéznek a túra.Egy kocsival indultunk el négyen Csabáról hajnali fél négykor.Kicsit sietnünk kellet,hogy a hosszabb táv nevezési idejére odaérjünk. Soknak tünt a távolság Békés megye és az országhatár között,de a meglepõen jó úton könnyen lehetett haladni.A rajtot könnyen megtaláltuk,és gond nélkül el tudtunk indulni.Nem is jelenthetett volna gondot a 30 kilóméter megtétele a szintidõn belül,ha valóban csak 30 kilómétert tettünk volna meg. :-D Igenám,de mi úgy gondoltuk,hogy megismerkedünk kicsit Szlovákiával,és az ottani pásztorokkal valamint a határ közeli végtelenül kedves szálloda tulajdonossal.
Történt ugyanis,hogy az elsõ ellenõrzõ pont elõtt,mi elnéztük a piros jelet,és rossz irányba fordultunk el,és megkezdtük a vándorlásunkat Szlovákia belsejébe.Egy idõ után gyanússá vált,hogy nem találjuk a Macskalyukat,így egy arra járó pásztorember segítségét kértük.Õ kissé ízes magyarsággal megmutatta nekünk a jó irányt,és visszafordultunk.Ezután következett a találkozás a szállodatulajdonossal.Õ mutatta meg nekünk pontosan,hogy hol vagyunk akkor éppen.Vagyis megmutatta volna,ha rajta lett volna a térképen.Ugyanis mi "lesétáltunk" a rendezõktõl kapott térképrõl.:-D
Visszaterelt bennünket a jó útra,és innen kezdve kicsit sietnünk kellett,hogy beérjünk idõbe.Egy rét közepén elég nehezen észrevehetõ helyen megtaláltuk az elsõ ellenõrzõponthoz vezetõ utat.Innen már nem volt nehéz dolgunk.Távolról megnéztük a Somoskõ várat,majd lóhalálában végigkaptattunk a Medvesen.Kellemes séta volt a soha véget nem érõ réttel.Salgóbányán megettük a megérdemelt zsíros kenyerünket,sõt egy sör is lecsúszott a folytatáshoz.:-D Ez ujabb erõt adott,és így már nem lehett gondunk a hátralevõ távval.A célban megkaptuk a kitûzönket,kicsit magunkhoz tértünk egy sör társaságában,és indultunk haza.
Összegzésképpen.Voltak pozitív és negatív tapasztalatok is a túrán.Kezdeném a negatívakkal:a hátunk mögött lévõ túrákon mindenhol részletes útleírást adtak a kezünkba a rajtnál.Itt egy egyoldalas lap szolgáltatta az összes segítséget.Talán emiatt volt az,hogy sajna a Macskalyuknál többen is eltévedtek,köszönhetõ a nem eléggé látványos szalagozásnak.A nagy sietség,és a nagy kerülõ miatt nem tudtuk alaposan megnézni az amúgy távolról gyönyörû álapotban lévõ várakat.
Ezek után jöhetnek a pozitív dolgok:a szlovák oldalon lévõ segítõkész magyar emberek,és a jól megérdemelt zsíroskenyér Salgóbányán.:-D A rendezõk által adott,részletes térkép,amit máskor is könnyedén használhat a Nógrád megyében járó túrista.
A túra végén megfogadtuk,hogy ujra eljövünk és akkor alaposabban szétnézünk ezen a tájon.