Pestszentlőrinci Kör/Pestszentlőrinci gyaloglás

Túra éve: 2017
olsenTúra éve: 20172017.05.22 08:35:26
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a pestszentlőrinci kör..

Néhány éve már megcselekedtem ezen túrát,most kiscsoportos barátommal indulok,aki nem bírja a tempót,mondja nekem,aki örexik napról napra..hamar indulok és biciklivel közelítek,ezúttal eseménymentesen.Korán érkezem,a szervező sürög forog,eligazít,köszönök és félreülök,látom,hogy nehezen ébred a társaság,és mosolytalan is,Rejtő sorai jutnak eszebe”…hiába,a kényszermunka nem öröm..”.Befut a bajuszos ikon,helyi erő,a misufélék családjából,csepeli színekben,és megjön útitársam,pénzt adok az itinerért és rajt.Hűséges régi kerékpárom helyett egy terepre készített kátéemmel adom elő,bízom az égiekben és a szerelőtáskámban,olajat löttyintek a láncra,valahol össze kell szedni a port.Első az üllői út,ezen a részen fák nincsenek és a villamos sem cseng,Vecsésnek tarunk,a gyorsforgalmi előtt jobbra el,körforgalom,Gyál felé,aszfaltrajz segít,aztán Üllő neve a táblán,hosszan és egyenesen,akác nyílik és kocsmahivatalok is,persze a fránya szintidő..koppanásnál jobbra,távolban a lakópark,senki nem maradt az út szélén.Szembe a bajuszos,már végzett a településen és kavar vissza,megtaláljuk a lányokat,pecsét és templomjárás,szigorúan csak kívülről,a gondnok söpör és beszél hozzám..lihegünk két bólogatás közben,az ország jól teljesít.Azért az eddigi szakaszt sem a kerékpárbarát kialakítás jellemzi,pedig jellemezhetné..Üllő felé tekerünk,szakállas ikon érkezik,az elemérfélék törzséből,sok vidám hölgy pancsol a kútnál,csak az a fránya szintidő..Tekergünk az akácerdőben,elmarad az egyetemi major,házak nőnek,pékségnél parkolunk,túratársam sós,magam édes dolgot túrok arcomba,szusszanás,addig is öregszünk,és jobban teljesít a haza is.Aztán irány Gyömrő,forrástó és vízgyűjtők,flakonilag gyógyulni vágyók,odamaradnak,Maglód,ahol kocsmai teraszokon szívják a füstölnivalót,amit a törökök közvetítettek ki,akárcsak a paprikát és a kukoricát,mindenből hungaricumot sikerült faragni,mert mi ilyenek vagyunk,erősek és okosak,kicsi a bors,de puffaszt..Ecser,két srác a teanéger korból,smileyt rajzol,és ki a napra,hosszú és monoton kerekezés a célba,több ízben autósok küldenek távoli vidékekre,bemutatok nekik,ezzel a karate tudományunk véget is ér,tettlegességre ezúttal sem kerül sor..tolerálunk,mint a szovjetek anno,a sas nem kapdos legyeket.Vecsésnél a gyorsforgó melletti kerékpárösvényt választom,remek döntés,ha a veseköved nem mozdul az orvostudomány erőfeszítése dacára sem..És itt a cél,örömködés,szakállas barátom falja le a nevezési díj rámeső részét is, és hazatekerés..

Nem ígért jó időben,remek túra,szép volt..azért több mosolyt elbír a hátizsákom..

Túra éve: 2015
FCsiliTúra éve: 20152015.05.18 10:12:17
megnéz FCsili összes beszámolója

2015-ben elõször vettünk részt a Pestszentlõrinci gyaloglás túrán.

Az indulásnál volt egy kis fejetlenség, többen már visszaértek, mikor mi rajtoltunk, keveredtek a beérkezõk az indulókkal, meg aztán a tavalyi nevezési lap is okozott egy kis gondot, hogy akkor most milyen távok is vannak? Tavaly 7 és 15 km-es távok voltak, idén viszont 12-t hirdettek meg, de az nem szerepelt a papíron. Miután tisztáztuk a helyzetet, elindultunk az erdõ felé vezetõ hosszú egyenes úton. Az idõ pont kellemes volt a sétához. Az erdõben pont néhány nagyobb keresztezõdésnél hiányoztak a piros szalagok, úgyhogy a megérzésünkre hallgatva mentünk tovább (szerencsére a jó irányba). Az erdõbõl kiérve elértük az 1. ellenõrzõ pontot, ahol már csak innivaló volt, meg egy nápolyi árválkodott. Itt találkoztunk olyanokkal, akiknek már nem jutott túraleírás, így nem tudtak sehova pecsételtetni...

Az ellenõrzõ ponttól a célig szinte végig ismerõs úton haladtunk. A célban azonban a meghirdetett oklevél és póló helyett oklevelet, kitûzõt és egy tollat kaptunk. Rá is kérdeztünk a pólóra, de mondták, hogy helyette toll van, és kész. Úgy vettük ki a szavaikból, hogy nem mi voltunk az elsõk, akik rákérdeztek a beígért pólóra. A célban ezen kívül volt üdítõ és 2-3 szelet zsíroskenyér, de ezeket inkább meghagytuk az utánunk beérkezõknek.

Köszönjük a túrát, jó volt, kellemes vasárnapi séta volt!

Túra éve: 2014
olsenTúra éve: 20142014.06.04 07:23:37
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a pestszentlõrincirõl..

A hajnal keze betette a lábát a szobába,és terv szerint kelek,cseperész az esõ,sebaj,indulok,messze a rajthely és oda is kétkeréken,autós ember vág elém a Bökényföldin,az elõzõ napon beállított fékek remekül fognak,aszfaltot fogok,karral tompítok,a kétkerekû balra ki alólam..kedves autós közlekedõ társam,nem kell megállni,nem érdekes az egész,hátra se nézz,reggel,sõt hajnal van..így is tesz,ülök az árokparton és csendesen hullajtom a vérem,a bicó keresztbe az úton,amúgy semmi különös gyér,mondhatni semmi forgalom,összeszedegetem magam,nézem a kárt,hát,a jobb váltó elgörbült,nem mûxik, sebaj, hazamenni kudarc lenne,tovatekerek,a lõrinci vasútállomás..itt nincs rajt..faggatózok,furcsán néznek rám,sebaj,elõ a GPS-t,a mûszer odavezet..gyér a létszám,kedves anyuka oszt észt gyermekének és rajtpapírt nekem,start..az útvonal ismerõs,és már a vérem sem hull,azért érdekes látvány lehetek,ha nézne valaki is,Vecsés,kerékpáros szerel,rákiáltok,de nem kér segítséget,profi,Gyál,ismerem a járást,a devizás lakópark Alsópakonynál,autók sorakoznak a lakott házak elõtt,Ócsa,defekt..nem hiányzott,szerelek,húszperc,tartom,de a pumpa hiányzik,hja persze,nemcsak az eszemért szeretnek a lányok,és helyi erõ köszön rám és hozza a pumpát,Matyi István és diósgyõrinek vallja magát,ezúton is köszönöm neki..gyönyörû lányok a pecsételõnél és társaim a kerekezésben,fotó és zamek tova,Üllõnek,tombol a tavasz,még mindig,virág és fûorgia,Gyula csapódik hozzám,elsõtúrás,régi fiatal,nem rázom le,nincs váltóm,neki ugyan van,de ráér..együtt adjuk elõ innen a távot,,Gyömrõn kávé,közértes néni követi el,aranyos,társam fizet,ezúton köszönöm neki meg ezt is,és a társaságot is..fogy a víz,süt a nap,Maglód,Ecser,utolsó pont az ellenõrzõben,itt is a fiatal lányok nápolyival..Vecsés,pumpálok,lassú defekt,begurulunk a célba,egy kicsit van dél,sor van a kispályásokból,sebaj,jó helyt vagyunk,az esõ is elered,kitûzõ helyett póló,tavalyi évszámmal és nem a Te méreted,kaja és üdítõ ami belefér,Moiwa fut be A.-val,félmosoly,gyalogoltak a Bukuhoz bizonyosan..még pumpálok,hazáig legyen levegõm,ez a belsõ másodosztályú,de legalább drága volt,vagy a tüske másik helyt is létez..

és mérgesebben esik,elindulok mégis haza,egy remek,élményteli nap..otthon hallgatok,mint a kartagói harcos,amikor véres pajzzsal állított haza a csatából..ezért a várost felszántották és lesózták a rómaiak,fürdés,kötözés,remek volt ez is..szerelek,külsõ-belsõ kuka,szálszakadás is..