RPTC_PITE

MarkerTúra éve: 20152015.08.11 21:20:30
megnéz Marker összes beszámolója

RPTC_PITE_33

"Hosszú böjtölést követõen végre ismét túrázásra csábított minket a Mecsek vasregényes, keleti fertálya. A megunhatatlanul gyönyörû vidék ezúttal egy vadonatúj rendezés ígéretével vonzotta magához a természetjárás szerelmeseit, melynek kiindulópontjául Óbánya idilli települése szolgáltatott otthont...."

Részletes túrabeszámoló képekkel, az alábbi linken érhetõ el: itin3r.blogspot.hu/2015/07/rptcpite33.html

ThommybojTúra éve: 20152015.07.18 17:21:38
megnéz Thommyboj összes beszámolója

Amikor megláttam, hogy lesz túra Óbánya és környékén nem tudtam kihagyni, hiszen ez az egyik kedvenc helyem a Mecsekben.

A rengeteg erdõ és a sok tiszta vízû patak. Ebben a nagy melegben a 20 km-es táv mellett döntöttem. Ami kicsit bökte a csörömet már a kiírásban, hogy a 20 km-es táv nem érinti a hihetetlen gyönyörû és kihagyhatatlan Óbányai-völgyet. Ahányszor ezen a környéken járok, mindig végigjárom és most sem történt máshogy. Az elsõ ellenõrzõponthoz felkapazkodtunk, majd továbbhaladtunk a megadott útvonalon, de a zöld kereszten leereszkedtünk az Óbányai pisztrángos tavakhoz. Innen a gyönyörû völgyön értük el Kisújbányát, ahol szerettem volna enni a finom kenyérlángosból, de sajnos a Klumpás tanya csak 10 kor nyit. Erre nem emlékeztem, de errõl senki se tehet. Innen felkapaszkodtunk a Cigány-hegyre a 2. ellenõrzõponthoz. Ezután a Miske-tetõn csodálhattuk a gyönyörû tájat a nagy melegben. Gyorsan bent voltunk az erdõben, ahol több jelzésváltás után elérkéztünk a Réka-kunyhóhoz. Itt volt a következõ ellenõrzõpont és a finom, hideg vízû Etelka forrás, ahol fel is frissítettük magunkat. Innen a következõ ellenõrzõpontig a piros kereszten vezetett utunk. Utunkon a Réka-völgyben egy patak kísért minket, amin több ízben is átkeltünk. Az utolsó ellenõrzõpontot majdnem elnéztük, ez volt a Szent Margit kereszt. Én ebbõl rögtön a Réka-várnál találkható keresztre gondoltam. El is indultunk felfelé a zöld jelzésen. Szerencsére a túratársak szóltak, hogy ez a kereszt rögtön itt van a közelben. A pont a kereszttel szembeni esõbeállónál volt. Innen már csak a célig kellett eljutni.

A túra tetszett. A szalagozás nagyon jó volt. A szervezõk jó munkát végeztek és nagyon barátságosak is voltak. A túra egyetlen hiányossága számomra csak annyi volt, amit az elején is említettem, hogy a 20 km-es távban nem volt benne az Óbányai-völgy, de ezt helyismerettel sikerült beleszõni a túrába.