Ördögkerék

Túra éve: 2006
yoyoTúra éve: 20062006.10.06 17:08:55
megnéz yoyo összes beszámolója
Ezt a túrát ,már régen kinéztem magamnak,mivel nemkell utaznom hozzá ,csak 5 háznyit gyalogolni ;)
A D jelû szakaszt választottam ,mert azt még nemjártam be teljesen ,nemvéletlen hiszen jelöletlen út , de most szalagozva van ,méghozzá nagyon jól. Teljesen egyedül vagyok az erdõben ,friss a reggel ,a nap mögöttem jön fel , gyönyörûen megvilágitva az erdõt. Túrázóval még alig találkozom ,mivel mindkét irányból ellehet indulni ,mind a 4 távon .

Falom a kilométereket ,már amennyire lehet .
Elérkezem a Bükk völgyhöz nagyon tetszik , sehol egy fûszál,csak a sárga barna falevelek ,és a szál egyenes fák .
Többször hangosan kimondom ,jajj de szép :) Jó sokáig megyek itt lefelé,és az aljában már egészen más a táj ,mindenhol karvastagságú ágak hevernek ,botladozok köztük,köves sziklás is ráadásul. Mikor jobban lassitok akkor látom,hogy ezek nem ágak,hanem a fák gyökerei,kigyóztak minden felé .

Némelyik a levegõbe lóg nemtudom mi tartotta ,mindenesetre gyorsan eltüntem alóla . Kiértem egy rétre ahol derékig érõ kórók voltak itt csak gyalogolni tudtam,mert a lábamszárát igen csak csapkodta .
Innen egy hajtûkanyarral ráfordultam a meszeshegyre vezetõ útra .Sok sok szalag volt egykupacba kitéve ,akkor nemtudtam,mostmár tudom,hogy ez azt jelenti,hogy fordulni kell valamerre . Én valamiért nemfordultam mégse ,gondolom azért mert azt hittem a fõdemen nemtévedek el:)

Lényeg a lényeg kihagytam egy pontot úgy ,hogy megkerültem az egész hegyet ,miközben felkellett volna menni a csúcsára . A következõ ponton elmondtam,hogy nemtaláltam a jelzést,de a kedves pontõr lány (Mónika) megadta a pecsétet . Innen már lehetet tépni lefelé és a templomtéren célba értem 2:10 percel .
Ennyit akartam ma futni, mert holnap vasas túra ,de mégis tovább mentem egy másik szakaszra ,mert bántott az eltévedés , ezért megfutottam a zsiroshegy -Nagyszénás-Kutyahegy szakaszt ez 1:18 lett .
össz 23,5 km lett kaptam egy 25 ös kitûzõt és oklevelet ,zsiroskenyeret innivalót ,és 2db csokit ,meg egy túrakönyvet .

Még lehetett volna menni 2 szakaszra , úgymár 50 lett volna ,de ölég volt .
Jó kis túra jövõre visszavágó!

Pár nap mulva felfutottam a Meszeshegyre a kereszthez, gyönyörû volt a kilátás . Aztán leereszkedtem oda ahol a jelzést elvétettem,tényleg volt kereszt út,méghozzá kettõ .
Csillagom máskor jobban figyeljél:)

KjjTúra éve: 20062006.10.02 18:47:58
megnéz Kjj összes beszámolója
Ördögkerék 2006
Az útmutató szerinti leghosszabb utat választottam. Ez az "a" jelû küllõn vitt ki a körre. Mint kiderült az utat visszafelé jártam be. A "D" szakasz kivételével könnyen járható, kifejezetten szép vonalvezetésû túra. Az út sorra veszi a környék legszebb pontjait (Nagy Szénás, Remete szurdok, Fekete hegyek, Nagy Kopasz, Meszes hegy, Kutya hegy), ezért akár tanulmányi kirándulásként is ajánlható. Nehezebb résznek csak a "D" szakasz második fele tekinthetõ. Ezen elõbb a Meszes hegy elõtti gyomos mezõ rosszul jelölt és nehezen járható szakasza, majd az ebbõl átmenet nélkül, rövid ideig meredeken kiemelkedõ Meszes hegy szerezhet nehéz perceket. Aki a túrát a normál úton (az 1. pont felé) indulva járja végig, a Meszes hegyi emelkedõvel nem találkozik, mivel az út a Kutya hegy felöl könnyen járható. Összességében kellemes, kifejezetten könnyû túra. A szervezés többnyire profinak tekinthetõ. A szalagozás a Meszes hegy elõtti mezõ kivételével jó, az ellátás közepes.

sunflowerTúra éve: 20062006.09.30 23:23:11
megnéz sunflower összes beszámolója
Ördögkerék, Budai hegység 2006.09.30.
A túra elõtt megpróbáltam némi embertömeget összehozni, csakhogy minnél többen vágjunk neki ennek a jónak ígérkezõ gyaloglásnak dehát egy ember volt talpon a vidéken, így a 2 fõs fix csapatból lett szerény 3 fõs csapat. 9.40kor sikerült is elrajtolni Nagykovácsi templomától miután magunkévá tettük az útvonaltervet és eldöntöttük hogy a 4 körtúrából 2-t fogunk megcsinálni: a meszes hegyi és a nagy-szémási szakaszt. Már ratja is voltunk a s-z jelzésen majd a s-n haladtunk tovább. Enyhe emelkedõs út volt, közben azon nevetgéltünk hogy a túrához mellékelt kis tájékoztatónak kb a fele a csoki átvételérõl mennyiségérõl és a megszerzésének szabályairól szólt. :) Sebtiben el is jutottunk az 1. ep-hoz (kutya-hegy oldala) ahol plussz pont járt azért ha megtaláltad a pontõröket. Itt összegyûltünk egy tájfutó idõsebb pasival akit nem gyõztünk csodálni kondiciója és felkészültsége miatt. Az ep után egy rövid szakaszon még a s jelzésen vitt az utunk majd le kellett térni egy hivatalosan jelzetlen szakaszra ahol szalagok kísérték utunkat. A meszes hegyi ep-ig ezzel nem is volt gond minden méteren szalag lógott a nyakunba nade utána.. Az említett ep-ig erdõs avaros szép kilátásos kellemes terepen mentünk, muszáj volt sokszor fotózással húzni az idõt mert a látvány néhol szívetmelengetõ volt. Ahogy haladtunk felfelé a táj igencsak sejtette velünk hogy hamarosan gyönyörû kilátásban lesz majd részünk és mi mint aki szomjazik a látványra minden szó nélkül gyorsítottuk lépteinket és gyönyörködtünk a fokozatosan elénk táruló látványban. Csúcspontként a meszes hegy tetején szó szerint a lábaink alatt hevert a világ. Vannak képek róla, de hát az sajnos nem adja vissza igazán a dolgot. Megtörtén a pecsét begyûjtése másfél óránál tartottunk, a pontõr megpróbálta belénktölteni a további útvonalat aztán tovább indultunk és nagy örömmel konstatáltam hogy valószínûleg most következik a leírásban hosszan megfogalmazott "fokozott óvatosággal járandó kalandosabb szakasz". Hát, elég meredek volt de azt hiszem túllelkesedtem a dolgot. Innen leérve kb még 500m-en át élveztük a szalagok társaságát onnantól kezdve semmi. Legalábbis mi nem láttunk többet. Hozzátartozik a képlethez hogy ezen szakasz a tisztelt Budai hegység turista térképén már nem szerepel. Úgyhogy ott álltunk szalag térkép jelzés helyismeret és tapasztalt, ezt a területet már bejáró turistatárs nélül. Úgyhogy elindultunk az orrunk után sacc per kb irányba, szeretjük a kihívásokat alapon! :) Pár plussz km után Isteni szerencsével betaláltunk a z négyzet jelzés, egy az eredeti utunktól jóval távolabb esõ szakaszára ami bevitt minket a z jelzésre, amit elérve kb a kánaánban éreztük magunkat. Lassan jött is a 3. ep (széltörés-erdõ) ahol kaptunk CSOKIT málnaszörpit(az fúúúdejólesett) és némi hátbaveregetést hogy ne aggódjunk rajtunk kívül elég sokan eltévedtek még a meszes hegy után. Az "üresjáraton" velünk tartott egy idõsebb pár is de õk más utat választottak mint mi így nem tudom hogy kerültek a célba. Ott találkozva velük azt mondták Telkibõl kavartak vissza Nagykovácsiba. A ep után lassan megérkeztünk a célba. Érkezési idõ 14.45. Szégyen és gyalázat. De hát mit lehet tenni. A kedvünk viszont megmaradt de szerény kis csapatunkból az 1. ttúráját végrehajtó barátnõm (grat neki, hõsiesen tûrte a viszontagságokat) kidõlt így inkább befejeztük a túrát. A célban nagyon kevdesek voltak, eltévedésünk dacára oklevéllel és kitûrõvel távozhattunk.
Összefoglalva sztm klassz túra volt nagyon szép helyeken mentünk, jövõre majd nagy-szénással kezdünk! :)