Kovács Beáta Emléktúra – Egercsehi

olahtamas2017Túra éve: 20192019.10.28 12:55:46
megnéz olahtamas2017 összes beszámolója

Kovács Beáta Emléktúra - Egercsehi 15

Reggel ködös időben indulunk Budapestről, miután összegyűlt a csapat.

Kétszer is elvétem a letérést, de mire megérkeztünk Egercsehibe, szépen kitisztult az idő.

A faluban rengeteg autó állt már, de találtunk helyet.

A rajtoltatás flottul ment, az itiner lényegre törő, a térkép színes.

Jámborékat előre engedjük, mert a 25-ös távon indultak, míg mi csak a 15-ös sétát választottuk.

Még egy picit beszélgettünk a régi topiktársakkal, majd 8:53-kor kiléptünk a jó levegőre.

Az utcán egymás után 50-100 méternyire követik egymást az induló csoportok, a szalagozás profi.

A települést elhagyva enyhe emelkedő, és a táj szépen kinyílik, vele a cipzár is a poláromon.

Egy kis híd maradványain megyünk át, majd a következő emelkedő derekán végképp lekerülnek

a meleg holmik, és egy szál pólóban megyünk tovább.

A Csávai elágazónál szúró bélyegzés és irány le a Csornó-patak völgyébe.

Az itiner szerint egy gémeskút után 500 méter a következő ellenőrzőpont, így megyünk is

míg egy igen romos gémeskút maradványhoz érünk.

Innen számoljok a távolságot, 500,600,700,800 méter és még semmi.

Térképet előveszem, nézem, hogy még kell mennünk bőven, és hamarosan meg is látunk egy jobb

állapotban levő gémeskutat, nyilván ettől értendő az 500 méter, és így is lett.

Szúró bélyegző, majd irány a meredek emelkedő a Piricsik-Oromra.

A kilátás pazar, páran pihennek is, mi még megyünk tovább, a 3. ellenőrző pontig, ami mellett majdnem elmegyünk,

de szerencsére észrevesszük, így ez a pont is kipipálva. Az itiner és a szalagozás is

egyértelműen mutatja a további utat, semmi okunk nem lehet a panaszra, az idő is remek.

A Kín-hegy után egyre jobban kínoz az éhség, így egy szép kilátású részen ledobom magamat a fűre,

és magamba dobok egy kis elemózsiát. Közben nézegetjük a Magas-hegyi ellenőrzőponton a jövés-menést.

10 perc pihenő után már haladunk is tovább, hamar eljutunk a kerítésig, ahol balra kanyarodunk, és az

első ellenőrző pont mellett most csak elhaladva jutunk fel a Magashegyi elágazásig.

Jók az ilyen oda-vissza szakaszok is, mert ilyenkor szembe lehet találkozni ismerősökkel, most sem volt ez másképp.

Én Lipák Pistára köszönök rá, spetire rohamcsiga köszön, de sok a topikról nem ismert arc is.

Magas-hegy után már csak vissza kell menni a rajthelyre, a célidő 12:53 így 4 órát töltöttünk a túrán.

A célban oklevél, kitűző, kézfogás, majd habzsi-dőzsi!

Rég nem látott topiktársak Emgergő, Optika valamint akikkel személyesen még nem is, vagy csak alig találkoztam

Pavarotti, Rohamcsiga csak úgy kapkodtam a fejemet. Úgy elszaladt 50 perc, hogy fel sem tűnt.

A jó idő tartotta magát, így felsétáltunk a templomhoz, majd megnéztük távolról a Beniczky-Kuriát.

Jó félórányi séta után visszatértünk a rajtba és még beszélgettünk a rendezőkkel, Sk és Vadmalac sokat meséltek Bettiről is.

Közben befutott Jámbor is, míg az adminisztrációt intézte, mi kicsit megsimogattuk Bogyót is, aki már nyugodtan tűrte ezt.

Lassan elérkezett a búcsú pillanata, így beszálltunk az autóba, és hazafele vettük az irányt.

Szép emlékezetes nap volt, köszönet a szervezőknek a profi kivitelezésért!

Képek:

Akit esetleg érdekel itt a track is: