Mecseki Láthatatlanok nyomában

MarkerTúra éve: 20142014.11.05 10:36:28
megnéz Marker összes beszámolója

Mecseki Láthatatlanok nyomában 56

"A csütörtöki "Éger-völgy 40"-et követõen mindössze egy nap pihenõidõ adatott meg a regenerálódásra, amit követõen szombat hajnalban ismételten felkerekedtünk, hogy bevegyük magunka a Mecsek csodálatos hegyei közé. Aktuális túránk a különleges hangulatú "Mecseki Láthatatlanok nyomában 56" volt, amelyen a tavaly neveztem elõször, de a rengeteg élménnyel és sok jó emlékkel gazdagodva egy percig sem volt kérdés, hogy idén ismét visszatérek Zobákpusztára, hogy egy nagyszerû teljesítménytúra keretein belül emlékezzünk meg az 56'-os forradalom mecseki történéseirõl. Mert itt ugye minden errõl szólt, a körítés, a hangulat a történetek mind-mind az 56'-os eseményeket idézték...."

Részletes túrabeszámoló képekkel az alábbi linken érhetõ el: http://itin3r.blogspot.hu/2014/10/mecseki-lathatatlanok-nyomaban-56.html

Túra éve: 2013
MarkerTúra éve: 20132013.10.28 21:28:47
megnéz Marker összes beszámolója

Ha elõzõ beszámolómban dicsértem az Éger-völgy 40 teljesítménytúrát, akkor a Mecseki Láthatatlanok nyomában túráról egyenesen csak szuperlatívuszokban lehet említést tenni. Nyugodt szívvel állíthatom, hogy az eddigi legjobb túra amin valaha részt vettem. Nem is értem, hogy eddig még miért nem voltam ezen a rendezvényen (igaz túl rég óta nem is rendezik meg, idén ez volt az 5. alkalom), de ezek után feltétlenül ott a helyem minden évben. A rendezõk nagyon kitettek magukért, minden dicséretem az övék.......

Részletes túrabeszámoló képekkel, az alábbi oldalon megtekinthetõ: http://itin3r.blogspot.hu/2013/10/mecseki-lathatatlanok-nyomaban-56.html

ThommybojTúra éve: 20132013.10.26 17:49:52
megnéz Thommyboj összes beszámolója

Mecseki Láthatatlanok nyomában 28

Reggel korán érkeztem Komló-Zobákpusztára, de szépen lassan beért az egy Csepelre való 28 km-es túratárs. Én Dalma kutyával mentem, és kissé nehéz volt felrakni a Csepelre, mert amíg én nem voltam fent, le akart jönni. Így pórázra raktam és odaadtam a pórázt egy túratársnak és gyors felmásztam.

Ezután elindultunk a bõ fél órás útra. Remek élmény volt a Csepelen utazni. Mivel munkanap volt, ezért Komló belvárosában jó volt mindenkinek köszönni és integetni. Rengetegen vissza is integettek. Sok autós is visszaintegetett, esetleg egy-egy duda szóval fejezték ki tetszésüket. Azaz "lájkoltak" minket  . Az emelkedõn kissé lassan haladt a Csepel, de legalább akkor nem fáztunk. De a leejtõknél enyhén hideg lett a Csepel platóján, de megérte. Mindenki könnyedebb ruhába jött, mivel tudtuk késõbb nagyon meleg lesz és felesleges lenne végighordozni a túrán.

A kiindulópontra érkezve elhagytuk a Csepelt, és neki indultunk az elkövetkezõ 28 km-nek. Az elsõ 3 km-en rengeteg szintemelkedés volt. De erre is gondoltak a szervezõk, hiszen az elsõ kemény 3 km után máris volt egy ellenõrzõpont, ahol meleg teával, vízzel és kétféle nápolyival vártak minket. Utólag is köszönjük.

Ezek után egy hosszabb szakasz következett kisebb emelkedõkkel és egy köztes pecsételõ állomással.

Túránkat folytatva ismét egy emelkedõsebb szakasz jött, melynek végén a következõ ellenõrzõponton friss hideg vízzel és almával fogadtak.

Utunkat a kanyargós, néhol már-már El-Caminos szakaszokkal tarkított kék jelzésen folytattuk, ami "végig kísért" minket a célig.

Az utolsó köztes pecsételõ állomás után kisebb emelkedõk jöttek, amikor egy kis tóhoz értünk. Innen láttuk be, hogy a végén még lesz egy jókora szintemelkedés.

A kék útvonal néhol aszfaltos úton ment, ahol épp rallyra készültek. Ezt fontos megjegyezni, hogy még nem volt verseny, de máris egy-két autós úgy suhant el mellettünk, mintha õ is benevezett volna a rallyra. Szerencsére hamar letért errõl az útról a kék jelzés és egy utolsó nagy emelkedõ után elindultunk a cél felé.

A célban már nagyban osztogatták a célba érteknek a frissen készült finom gulyáslevest.

Ezen felül még volt zsíros kenyér hagymával, párizsis kenyér és végtelen mennyiségû finom tea.

Összességében: Remek túra, kitûnõ élmény az elején a katonai jármûveket utazni. Bõséges utánpótlás, és a célban valódi meleg étel. ( Nem úgy, mint a 2013-as Éger-völgyi túrán, ahol az összes ellátás egy pár tescos virsli volt.) Zobákpusztán sose ért csalódás. Most se.

Túra éve: 2011
JakabTúra éve: 20112011.11.03 09:09:43
megnéz Jakab összes beszámolója

A túrán kísérõim voltak a hosszú távon 28 km-en Maci, aki ugyan sokadiknak indult, de elsõnek érkezett be, és Tinca, aki a kétszer 50 km-t célozta meg. Reggel a Vargánya tanyánál elváltunk, saját élményeimet képekkel a 14,5 km-es távról itt olvashatjátok.

www.bakancsesfakanal.blogspot.com

A túrán nem elõször tapasztaltam meg, hogy a túrázók az ellenõrzõpontokat ugyan felkeresik, de "arra mennek amerre akarnak". Több túrázóval mentem hosszabb rövidebb ideig, de bizony nem a kijelölt útvonalon haladnak, hanem az általuk rövidebbnek gondolt "kispistás" útvonalon. Jó lenne a túra elején felhívni a túrázók figyelmét, hogy ez egy teljesítménytúra, itt illik a kijelölt útvonalon haladni, és becsülettel végigmenni. Ráadásul azt gondolom, pont a rövidebb távokon indulókra jellemzõ ez a megoldás. Ezen kívül azt tapasztaltam, hogy a "túrázók" itt értem azokat az embereket, akik nem rendszeresen túráznak, nem köszönnek egymásnak. Szerintem tiszteljük meg egymást legalább egy sziával, mégis jobb érzés hogy természetszeretõ és tisztelettudó emberként gyalogolunk a közös országunk tájain. Külön köszönet Bögyös Istinek, aki sajnos rövid ideig ugyan, de kellemes társaság volt az úton.